achterruit verwarming: wel of niet doen?
achterruit verwarming: wel of niet doen?
Ik ga een eend 2cv6 special en daar zat nooit een achterruit verwarming in. Er zit nu een nieuw dak zonder ruitverwarming in. Ik kan, tegen bijbetaling, een dak met achterruitverwarming een de nodige aansluitingen laten plaatsen. Nu vraag ik mij af of het de moeite waard is. Ik krijg namelijk ook een 2e spiegel. Het auto wordt een buitenslaper, alleen overdag mag die lekker in de parkeerkelder...
Dus: is het nuttig om zo een achterruit verwarming te hebben? Of liever origineel houden?
Dus: is het nuttig om zo een achterruit verwarming te hebben? Of liever origineel houden?
-
- Veelvuldig poster
DOEN
Zeker als buitenslaper. In de winter / herfst ... lente tegenwoordig ook, kan je wel een tweede spiegel hebben, maar zijn je ramen beslagen en vol druppels aan de buitenkant. Achterruitverwarming werkt dan wel.
(p.s. 't is volgens mij een originele accessoire)
Zeker als buitenslaper. In de winter / herfst ... lente tegenwoordig ook, kan je wel een tweede spiegel hebben, maar zijn je ramen beslagen en vol druppels aan de buitenkant. Achterruitverwarming werkt dan wel.
(p.s. 't is volgens mij een originele accessoire)
Geen eend, geen onderschrift
Verkocht: OnsEendje: 2cv6 Special
Verkocht: OnsEendje: 2cv6 Special
-
- Moderator
De lucht in je eend is met dit weer heel vochtig. Eén zonnestraal er op en je ruiten beslaan door condensvorming/opwarming.
Andersom ook, stap je bij koud weer (met meer mensen) in je eend, dan beslaan de ruiten snel door warme vochtige lucht binnen icm koude ruiten. Berehandig dus zo'n achterruitverwarming. (en een trekkertje voor je voorruit.. )
Andersom ook, stap je bij koud weer (met meer mensen) in je eend, dan beslaan de ruiten snel door warme vochtige lucht binnen icm koude ruiten. Berehandig dus zo'n achterruitverwarming. (en een trekkertje voor je voorruit.. )
Laatst gewijzigd door the Nosepicker op zo 6 apr, 2008 11:41, 1 keer totaal gewijzigd.
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
Douglas Adams
Douglas Adams
verwarmde achterruit
Ik rij niet meer zonder achterruitverwarming. Hij gaat aan zodra ik het contact aan zet. Het is echt heel fijn om te hebben en zou niet meer zonder kunnen
- shorttrack
- Regelmatige poster
Ik heb het zelf nog niet maar ik ben het zeker van plan om ook te plaatsen de toekomst. Mijn auto staat altijd in de garage maar dat is natuurlijk niet de enige plek waar hij geparkeerd zal staan.
Ik doe het zelf vooral voor de veiligheid. De buiten spiegels geven nu eenmaal niet veel zicht naar achter.
Ik doe het zelf vooral voor de veiligheid. De buiten spiegels geven nu eenmaal niet veel zicht naar achter.
2cv special 1986
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
als ik alleen in de eend rij, no problem, is nu een buitenslaper helaas, dus echt nattig enz....
vandaag lekker ritje gedaan in de mist en later zeikregen en hagel enz... met 4 personen in de eend, nat van buiten wandelen....
dus... zeg maar alles behalve dat stukje waar de ontwaseming komt was niet beslagen. Halverwege de rit de rubbertjes tussen de voorruit klapraampjes gehaald, en dat gaf al weer wat lucht stroom en scheelde alweer met beslagen ruiten!
Ik heb er ooit een gehad, maar die lelijke witte repen vond ik echt niet mooi... weet niet of dat al verbeterd is?
vandaag lekker ritje gedaan in de mist en later zeikregen en hagel enz... met 4 personen in de eend, nat van buiten wandelen....
dus... zeg maar alles behalve dat stukje waar de ontwaseming komt was niet beslagen. Halverwege de rit de rubbertjes tussen de voorruit klapraampjes gehaald, en dat gaf al weer wat lucht stroom en scheelde alweer met beslagen ruiten!
Ik heb er ooit een gehad, maar die lelijke witte repen vond ik echt niet mooi... weet niet of dat al verbeterd is?
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed
-
- Regelmatige poster
- Contacteer:
Voor een watergeus misschien wat ver weg, maar bij eendeboeren volop te koop. de draadjes zie je nauwlijks.
http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderd ... ousPage=lr
http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderd ... ousPage=lr
-
- Regelmatige poster
-
- Regelmatige poster
- Contacteer:
Hier nog wat oplossingen http://forum.2cv.nl/viewtopic.php?t=12185
-
- Beginner
-
- Veelvuldig poster