Ik zou er even een mailtje of een belletje naar de belastingdienst en/of RDW aan wagen.

Dat van die twee maanden is allang geen gokken meer.Thijs schreef: Zolang je er niet mee rijdt, is het geen gokken.
Je kunt de APK 2 maanden laten verlopen zonder bekeurd te worden.
Let wel: Je mag er niet in rijden zonder APK maar wel weer op de dag van de keuring.
Bron: rdw.nlTwee maanden stil staan op openbare weg
Door bepaalde omstandigheden kan het gebeuren dat een voertuig niet op tijd APK-goedgekeurd is. Artikel 11 van het Besluit voertuigen is ingesteld om ruimte te geven alsnog aan de APK-keuringsplicht te voldoen. Dit geldt voor een gekentekend motorrijtuig of aanhangwagen waarvoor de APK-keuringsplicht (artikel 72 van de Wegenverkeerswet 1994) van toepassing is.
Het voertuig mag tot maximaal 2 maanden na het verlopen van de APK-vervaldatum op de openbare weg stilstaan, zonder dat de RDW een registercontrole uitvoert. Na deze periode moet het voertuig APK-goedgekeurd zijn of moet de geldigheid van het kenteken geschorst zijn. In het laatste geval mag het voertuig niet op de openbare weg staan. Lees hier meer over schorsen.
Ronald dat is dan wel gebeurt na dat je een herinnering heb gekregen na de 2maanden overschrijding .Ronald schreef:Dat van die twee maanden is allang geen gokken meer.Thijs schreef: Zolang je er niet mee rijdt, is het geen gokken.
Je kunt de APK 2 maanden laten verlopen zonder bekeurd te worden.
Let wel: Je mag er niet in rijden zonder APK maar wel weer op de dag van de keuring.
Volgens mij gebeurd dit tegenwoordig dmv registercontrole.
Ik heb een paar jaar geleden een (forse) boete mogen betalen omdat mijn auto acht dagen na het verlopen van APK de gelukkige was om door de mand te vallen...
Misschien is het inderdaad handiger om er even een mailtje aan te besteden.
U betaalt het normale tarief bij gebruik in januari, februari of decemberblanc/rouge2cv schreef:Komt u in aanmerking voor de overgangsregeling voor oldtimers?
Wat is de datum 1e toelating van uw voertuig?
Selecteer het jaar ..
.Voor 1 januari 1974Tussen 1 januari 1974 en 31 december 19871 januari 1988 of later
?
Wat voor een soort voertuig hebt u?
Selecteer het voertuig ...PersonenautoBestelautoMotorKampeerautoVrachtautoAutobus
Rijdt uw voertuig uitsluitend op benzine?
janee
Resultaat
Uw voertuig komt in aanmerking voor de overgangsregeling voor oldtimers. U moet hiervoor zelf een verzoek indienen. (pagina opent in een nieuw venster)
Als u gebruikmaakt van deze overgangsregeling, dan mag u met uw voertuig niet de openbare weg op in januari, februari en december. Laat u uw voertuig schorsen? Dan krijgt u geen teruggaaf van belasting. U kunt gebruikmaken van deze overgangsregeling tot uw voertuig 40 jaar is. Dit kan uiterlijk tot 2028. U betaalt een kwart van de normale belasting per jaar, met een maximum van € 120.
http://www.belastingdienst.nl/rekenhulp ... oldtimers/
Dat is inderdaad wat hier staat: http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/c ... g_oldtimerMaar dat wil ik dus niet, belletje naar de belastingdienst en wat blijkt. Zou ik voor het HELE jaar 2014 mrb moeten betalen, dit terwijl ik de 2cv heb sinds begin november.. Blijkbaar is het geregeld per auto per kalenderjaar en niet per eigenaar. Ik vond het een raar verhaal, heeft iemand andere ervaringen?