Green-Duckman aanschaf HY!
Ik vind de HY ook een mooie bus. Het uiterlijk is zo bijzonder. Maar toch liever een besteleend... al vind ik dat ook een grote klankkast, maar is wat aan te doen.
En onderhoud, ga maar eens kijken wat een band kost voor een HY.
Maar ja, hoe objectief zijn we hier op het 2cv.nl forum? De voor en tegens kun je het best op een HY forum stellen. Hopelijk wordt je account dan snel actief.
En onderhoud, ga maar eens kijken wat een band kost voor een HY.
Maar ja, hoe objectief zijn we hier op het 2cv.nl forum? De voor en tegens kun je het best op een HY forum stellen. Hopelijk wordt je account dan snel actief.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 495
- Lid geworden op: di 17 mei, 2011 12:50
ik heb meerdere hy's maar pak echt geen diesel! dat rijdt voor geen meter! en een hy diesel maakt echt een hoop herrie. ik zou zeker voor een benzine gaan en dan eventueel lpg erin.
heb er eventueel nog een te koop, wordt nu helemaal gerestaureerd. maar zoals al eerder gezegt. de hy's zijn vortaan prijzig! weet er ook nog wel een stel te koop eventueel.
verder rijdt het prima, een van de hy's hier wordt gebruikt als dagelijkse auto. nooit wat problemen mee. ook onderdelen is geen probleem en plaatwerk ook niet.
heb er eventueel nog een te koop, wordt nu helemaal gerestaureerd. maar zoals al eerder gezegt. de hy's zijn vortaan prijzig! weet er ook nog wel een stel te koop eventueel.
verder rijdt het prima, een van de hy's hier wordt gebruikt als dagelijkse auto. nooit wat problemen mee. ook onderdelen is geen probleem en plaatwerk ook niet.
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1365
- Lid geworden op: vr 7 nov, 2003 21:04
- Locatie: Zierikzee
Tis dat je zo'n eind weg zit Joey anders had ik zekers eens bij jouw in je werkplaats willen kijken.
Vind ut zeer interessant wat je allemaal doet.
Gelukkig ben ik niet zo'n purist en dus zie ik altijd wel alternatieven betreft de dure onderdelen. In banden zie ik niet zo'n probleem en de rest ook niet eigenlijk.
Bank rekening is niet zo vet dat ik er gelijk één kan aanschaffen maar met wat verschuiving in de hobby's moet de aanschaf zeker haalbaar zijn.
Tevens wat aanpassingen zijn dan mogelijk.
Maar eerst zou ik willen weten hoe het rijdt en dergelijke.
Vind ut zeer interessant wat je allemaal doet.
Gelukkig ben ik niet zo'n purist en dus zie ik altijd wel alternatieven betreft de dure onderdelen. In banden zie ik niet zo'n probleem en de rest ook niet eigenlijk.
Bank rekening is niet zo vet dat ik er gelijk één kan aanschaffen maar met wat verschuiving in de hobby's moet de aanschaf zeker haalbaar zijn.
Tevens wat aanpassingen zijn dan mogelijk.
Maar eerst zou ik willen weten hoe het rijdt en dergelijke.
2cv Vert Bambou '79
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 769
- Lid geworden op: vr 28 mar, 2008 08:26
- Locatie: Condezaygues, Frankrijk
Wat ik me altijd afvraag als ik dit soort verhalen over restauraties lees - geen gewone restauraties maar bijna hele nieuwe opbouw - is hoe het komt dat het ooit zo ver gekomen is? Je kan toch als je wat roest ziet komen al veel eerder maatregelen nemen? En een motor geheel reviseren is ook onnodig als je al na - zeg 80.000 km - de motor al een keer open gehad hebt, bijvoorbeeld na the wisselen van koppelingsplaten; dan moet de motor er toch al uit.
Als je de auto min of meer als wrak gekocht hebt dan is de vraag al beantwoord. Maar je hoeft het volgens mij nooit zo ver te laten komen met normaal onderhoud.
Als je de auto min of meer als wrak gekocht hebt dan is de vraag al beantwoord. Maar je hoeft het volgens mij nooit zo ver te laten komen met normaal onderhoud.
Geen injectie
Geen elektronica (behalve 123)
Geen turbo
Geen problemen!
Geen elektronica (behalve 123)
Geen turbo
Geen problemen!
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1365
- Lid geworden op: vr 7 nov, 2003 21:04
- Locatie: Zierikzee
Uhhhhhhh....?
@Kulio
Ik neem aan dat dit over heel dit verslag gaat?
Heb je ook naar de datums gekeken wanneer berichten zijn geplaatst?
Ik heb mijn eend niet als wrak gekocht, maar de eerste jaren heeft hij altijd buiten gestaan, dus logisch dat de eend dan hard achteruit gaat.
Op het moment dat ik eindelijk een schuur had ben ik deel voor deel aan gaan pakken.
Leuk om te zeggen dat roest al eerder ziet komen en dat je de motor kan aanpakken wanneer hij er toch uit is maar ik denk dat dit voor zovelen geldt,
het is altijd een kwestie van te weinig geld en te weinig tijd!
Tevens zit ik er niet op te wachten dat mijn eend 2 jaar stil staat in de schuur.
Ik wil (moet) er ook gewoon mee kunnen rijden!
@Kulio
Ik neem aan dat dit over heel dit verslag gaat?
Heb je ook naar de datums gekeken wanneer berichten zijn geplaatst?
Ik heb mijn eend niet als wrak gekocht, maar de eerste jaren heeft hij altijd buiten gestaan, dus logisch dat de eend dan hard achteruit gaat.
Op het moment dat ik eindelijk een schuur had ben ik deel voor deel aan gaan pakken.
Leuk om te zeggen dat roest al eerder ziet komen en dat je de motor kan aanpakken wanneer hij er toch uit is maar ik denk dat dit voor zovelen geldt,
het is altijd een kwestie van te weinig geld en te weinig tijd!
Tevens zit ik er niet op te wachten dat mijn eend 2 jaar stil staat in de schuur.
Ik wil (moet) er ook gewoon mee kunnen rijden!
2cv Vert Bambou '79
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1907
- Lid geworden op: wo 10 sep, 2003 19:33
- Locatie: Brielle
- Contacteer:
weet je wat het is....
ook al best eens getwijfeld (en gereden in) over een HY....
Maar, tja, voor daily is het echt geen prakties ding hoor, altijd groot en minder handig dan welke modern busje dan ook, dode hoeken enz...
bij echt regelmatig gebruik verschuift het onderhoud denk ik wat, van "stilstaan" gerelateerde dingen naar de slijtage dingen.
zelf doen is voor jouw geen probleem, maar wel allemaal groter en "lastiger".
Je kunt en zult vast wennen aan een HY maar het is een werkpaard.... geen daily shopping driver denk ik...
(en voor vakanties is het een camper, en zet je dat ding neer, dan ben je klaar, maar je ken ook niet makkelijk meer weg hey, ff rondje ofzo...)
ook al best eens getwijfeld (en gereden in) over een HY....
Maar, tja, voor daily is het echt geen prakties ding hoor, altijd groot en minder handig dan welke modern busje dan ook, dode hoeken enz...
bij echt regelmatig gebruik verschuift het onderhoud denk ik wat, van "stilstaan" gerelateerde dingen naar de slijtage dingen.
zelf doen is voor jouw geen probleem, maar wel allemaal groter en "lastiger".
Je kunt en zult vast wennen aan een HY maar het is een werkpaard.... geen daily shopping driver denk ik...
(en voor vakanties is het een camper, en zet je dat ding neer, dan ben je klaar, maar je ken ook niet makkelijk meer weg hey, ff rondje ofzo...)
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1365
- Lid geworden op: vr 7 nov, 2003 21:04
- Locatie: Zierikzee
Thanks Spook voor je input.
Ik weet het gewoon echt nog niet....
De eend is nou ook niet echt heel praktisch, in mijn geval vaak te klein.
Verbruik is ook niet bepaald zuinig (ligt grotendeels aan mij...)
Comfort qua vering vind ik niet echt belangrijk, maar bijvoorbeeld die drie bak vind ik wel weer een groot nadeel. Maar daar zijn oplossingen voor....
Modern busje rijdt altijd beter maar ziet er gewoon niet uit...
Heb wel eens de wilde gedachte gehad om een "modern busje" te pakken en daar de koets van een HY op te zetten. Maar dat is tegenwoordig niet zo makkelijk, welk busje heeft tegenwoordig nog een zelfdragend chassis zo als bij de eend.
Daarom zeg ik wilde gedachten......
Morgen eens langs de eendenboer rijden voor een kop koffie en een goed gesprek, misschien dat hij ideeën heeft of suggesties?
Ik weet het gewoon echt nog niet....
De eend is nou ook niet echt heel praktisch, in mijn geval vaak te klein.
Verbruik is ook niet bepaald zuinig (ligt grotendeels aan mij...)
Comfort qua vering vind ik niet echt belangrijk, maar bijvoorbeeld die drie bak vind ik wel weer een groot nadeel. Maar daar zijn oplossingen voor....
Modern busje rijdt altijd beter maar ziet er gewoon niet uit...
Heb wel eens de wilde gedachte gehad om een "modern busje" te pakken en daar de koets van een HY op te zetten. Maar dat is tegenwoordig niet zo makkelijk, welk busje heeft tegenwoordig nog een zelfdragend chassis zo als bij de eend.
Daarom zeg ik wilde gedachten......
Morgen eens langs de eendenboer rijden voor een kop koffie en een goed gesprek, misschien dat hij ideeën heeft of suggesties?
2cv Vert Bambou '79
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1907
- Lid geworden op: wo 10 sep, 2003 19:33
- Locatie: Brielle
- Contacteer:
wat ook weer zo is, is dat het een relatief "tijdelijk" probleem is hey....
ik ga nu alleen naar meetings, soms met Tomas, en de familie bak (xantia in ons geval, maar welke veilige familie bak dan ook werkt natuurlijk ook, lol) is daily en voor vakanties.
Meetings zijn vaak weekenden en geen 2 weken volop vakantie natuurlijk.
Dus bij mij is de eend nu mijn daily, en daar kunnen voor "nood"natuurlijk gewoon 4 personen in (zelfs evt. met kinderstoelen achterin. Mocht je opeens met 5 personen weg moeten is die 5e waarschijnlijk je vrouw en dan is haar auto er dus ook en is het probleem weer opgelost, lol
zelfde was hier ook, maar dan met 2 kinderen.....
En als het straks zo is dat alles en iedereen mee moet / wil naar een meeting dan is een eend met 5 personen en bagage toch ook niet handig..... Dan maar de familie bak erbij (of ipv om kosten te sparen) hebben we hier ook een paar keer gehad.
ik ga nu alleen naar meetings, soms met Tomas, en de familie bak (xantia in ons geval, maar welke veilige familie bak dan ook werkt natuurlijk ook, lol) is daily en voor vakanties.
Meetings zijn vaak weekenden en geen 2 weken volop vakantie natuurlijk.
Dus bij mij is de eend nu mijn daily, en daar kunnen voor "nood"natuurlijk gewoon 4 personen in (zelfs evt. met kinderstoelen achterin. Mocht je opeens met 5 personen weg moeten is die 5e waarschijnlijk je vrouw en dan is haar auto er dus ook en is het probleem weer opgelost, lol
zelfde was hier ook, maar dan met 2 kinderen.....
En als het straks zo is dat alles en iedereen mee moet / wil naar een meeting dan is een eend met 5 personen en bagage toch ook niet handig..... Dan maar de familie bak erbij (of ipv om kosten te sparen) hebben we hier ook een paar keer gehad.
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1365
- Lid geworden op: vr 7 nov, 2003 21:04
- Locatie: Zierikzee
Is zeker waar Spook.... Tis eigenlijk een luxe probleem.
Maar ik haal nu vaak de kinderen op met de eend, ook met maxicosies en kinderstoelen. Das niet echt handig moet ik zeggen en niet helemaal legaal...
Daar groeien ze ook weer uit maar dus idd is dat tijdelijk.
Vind ut jammer dat ik juist met die hobby auto niet een rondje kan gaan tuffen met het hele gezin.
Heb toch wel een heel mooi project gezin moet ik zeggen, daar zou ik zo de overstap naar maken
Maar dan ga je wel over een prijskaartje praten.......
http://retrorides.proboards.com/thread/ ... an?page=11
Maar ik haal nu vaak de kinderen op met de eend, ook met maxicosies en kinderstoelen. Das niet echt handig moet ik zeggen en niet helemaal legaal...
Daar groeien ze ook weer uit maar dus idd is dat tijdelijk.
Vind ut jammer dat ik juist met die hobby auto niet een rondje kan gaan tuffen met het hele gezin.
Heb toch wel een heel mooi project gezin moet ik zeggen, daar zou ik zo de overstap naar maken
Maar dan ga je wel over een prijskaartje praten.......
http://retrorides.proboards.com/thread/ ... an?page=11
2cv Vert Bambou '79
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1907
- Lid geworden op: wo 10 sep, 2003 19:33
- Locatie: Brielle
- Contacteer:
ik vind het juist wel es lekker een rondje ALLEEN te gaan tuffen hahahahahaha
en niet legaal? als die kinder maxi cosies goed vastzitten is het goed toch? Dat de achterdeurtjes niet heel groot zijn beaam ik, lol
en het is zeker wel kicke zo'n ding, die HY van die link! Maar, ook geen gordels he op die bankjes?
en wat is die ronde koker bij de bijrijdersdeur?
en niet legaal? als die kinder maxi cosies goed vastzitten is het goed toch? Dat de achterdeurtjes niet heel groot zijn beaam ik, lol
en het is zeker wel kicke zo'n ding, die HY van die link! Maar, ook geen gordels he op die bankjes?
en wat is die ronde koker bij de bijrijdersdeur?
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed
- Ed147
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1512
- Lid geworden op: do 7 aug, 2008 22:57
- Locatie: Unnaryd, Zweden
Inderdaad een prachtige HY!
Denk dat iedere Eenden liefhebber een HY best zou willen hebben.
Ik in ieder geval wel!
Vorig jaar op Spa stond een HY met VW TDI techniek er in.
Denk dat je dan de perfect rijdende HY hebt!
Die koker is een soort van airco.
Die werkt alleen op rijwind.
Denk dat iedere Eenden liefhebber een HY best zou willen hebben.
Ik in ieder geval wel!
Vorig jaar op Spa stond een HY met VW TDI techniek er in.
Denk dat je dan de perfect rijdende HY hebt!
Die koker is een soort van airco.
Die werkt alleen op rijwind.
2cv6 Charleston grijs/grijs
Mitsubishi Pajero Pinin
Suzuki Grand Vitara 2004
Mitsubishi Pajero Pinin
Suzuki Grand Vitara 2004
- DucKKnutsel
- Regelmatige poster
- Berichten: 388
- Lid geworden op: do 22 mar, 2012 08:31
- Locatie: Zwolle
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1365
- Lid geworden op: vr 7 nov, 2003 21:04
- Locatie: Zierikzee
Vraagstuk HY houd mij nog steeds bezig (ben bang dat ie er gewoon gaat komen )
Maar ondertussen wel nog ff aan de eend bezig......
Een klusje aan de remmen!
Achter remmen helemaal vernieuwd, nieuwe wrc, nieuwe voeringen, remmen gecentreerd met een centreer trommel (wow das makkelijk!:shock: )
Trommels aan de binnenzijde netjes opgeschuurd.
Allemaal niet heel spannend en na een proefritje en een beetje inremmen remt hij weer als een TIET!
Maar hij remt achter nu een beetje te goed!
Oftewel achter blokkeert maar voor niet, niet zo heel veilig.....
Dus voorkant ook maar eens bekijken want die is al tien jaar denk ik niet open geweest... (open? Ja ik heb trommels)
Dus linker kant open gehaald en daar zie ik dat er een stukje remvoering mist/afgebroken is...???
Dus rechter kant ook maar opengehaald en daar zie ik dat op precies dezelfde plaats ongeveer het zelfde stukje remvoering ontrbreekt.
Heel vreemd, nu zou je bijna denken dat het zo hoort.
Maar mij lijkt dit niet normaal.
Heeft hier iemand wat meer ervaring mee?
Als ik op plaatjes kijk van nieuwe voeringen dan loopt de remvoering wel door.
Onderstaand een paar foto's:
Links
Rechts
En nog een fotootje
Maar ondertussen wel nog ff aan de eend bezig......
Een klusje aan de remmen!
Achter remmen helemaal vernieuwd, nieuwe wrc, nieuwe voeringen, remmen gecentreerd met een centreer trommel (wow das makkelijk!:shock: )
Trommels aan de binnenzijde netjes opgeschuurd.
Allemaal niet heel spannend en na een proefritje en een beetje inremmen remt hij weer als een TIET!
Maar hij remt achter nu een beetje te goed!
Oftewel achter blokkeert maar voor niet, niet zo heel veilig.....
Dus voorkant ook maar eens bekijken want die is al tien jaar denk ik niet open geweest... (open? Ja ik heb trommels)
Dus linker kant open gehaald en daar zie ik dat er een stukje remvoering mist/afgebroken is...???
Dus rechter kant ook maar opengehaald en daar zie ik dat op precies dezelfde plaats ongeveer het zelfde stukje remvoering ontrbreekt.
Heel vreemd, nu zou je bijna denken dat het zo hoort.
Maar mij lijkt dit niet normaal.
Heeft hier iemand wat meer ervaring mee?
Als ik op plaatjes kijk van nieuwe voeringen dan loopt de remvoering wel door.
Onderstaand een paar foto's:
Links
Rechts
En nog een fotootje
2cv Vert Bambou '79