Vreemde Eend II
-
- Heavy user
- Berichten: 3085
- Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
- Locatie: Drachten en omkriten
Vrijdag mocht ik na achterlating van een rib mijn Pony weer ophalen bij de tentenman.


Maar hij moet natuurlijk wel gewoon werken voor zijn benzine:

Met de nieuwe huif er op is de auto nu tenminste bruikbaar en de kachel is waarneembaar.
Zaterdag heb ik bij de bandenman de oude Michelins van de originele velgen laten halen.
Daar had hij best moeite mee, ze zaten enorm vast geplakt.
Er zaten trouwens allemaal binnenbanden in.
Nu op naar de poedercoater met de velgen.
De nieuwe banden zijn al besteld (Maxxis 135-80-15 all season).


Maar hij moet natuurlijk wel gewoon werken voor zijn benzine:

Met de nieuwe huif er op is de auto nu tenminste bruikbaar en de kachel is waarneembaar.
Zaterdag heb ik bij de bandenman de oude Michelins van de originele velgen laten halen.
Daar had hij best moeite mee, ze zaten enorm vast geplakt.
Er zaten trouwens allemaal binnenbanden in.
Nu op naar de poedercoater met de velgen.
De nieuwe banden zijn al besteld (Maxxis 135-80-15 all season).
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1955
- Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
heb ik ook gehad; eerst een nieuw kentekenbewijs en toen er een nieuw nummer in het chassis geslagen werd weer één.
je kan op de site van de RDW zien welke van de twee er geldig is. De oude hebben ze in het systeem ongeldig gemaakt en als je die laat zien bij bv een controle dan heb je dus niet een geldig kentekenbewijs.
ongelofelijk geinige auto.
Gr Rob
je kan op de site van de RDW zien welke van de twee er geldig is. De oude hebben ze in het systeem ongeldig gemaakt en als je die laat zien bij bv een controle dan heb je dus niet een geldig kentekenbewijs.
ongelofelijk geinige auto.
Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
- Michiel van G.
- Heavy user
- Berichten: 2689
- Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
- Locatie: Zeist
- Contacteer:
-
- Heavy user
- Berichten: 3085
- Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
- Locatie: Drachten en omkriten
Bedankt voor de complimenten.
Het is ook een heel bijzondere auto.
Eigenlijk rijdt hij stiekem veel beter dan mijn Dyane.
Het is echt raar als je in de auto zit en ziet hoeveel ruimte je binnen hebt.
Dat claustrofobische van een Eend heb je hier helemaal niet.
Zelfs met een dikke winterjas aan kun je je nog gewoon bewegen.
Maar eerlijk is eerlijk, hij ziet er op de foto's beter uit dan in het echt hoor.
Hij rijdt nu wel en heeft APK maar om hem tiptop te krijgen moet er best nog veel aan gebeuren.
Maar ach... het hoeft niet allemaal tegelijk...
Het is ook een heel bijzondere auto.
Eigenlijk rijdt hij stiekem veel beter dan mijn Dyane.
Het is echt raar als je in de auto zit en ziet hoeveel ruimte je binnen hebt.
Dat claustrofobische van een Eend heb je hier helemaal niet.
Zelfs met een dikke winterjas aan kun je je nog gewoon bewegen.
Maar eerlijk is eerlijk, hij ziet er op de foto's beter uit dan in het echt hoor.
Hij rijdt nu wel en heeft APK maar om hem tiptop te krijgen moet er best nog veel aan gebeuren.
Maar ach... het hoeft niet allemaal tegelijk...

-
- Heavy user
- Berichten: 3085
- Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
- Locatie: Drachten en omkriten
Na dit weekend een paar honderd kilometer te hebben gereden ben ik best tevreden over de Pony.
Ach, er scheurde een slang van de tankontluchting waardoor de helft van de benzine op straat lag maar dat mag geen naam hebben.
De benzinevulpijp bleek ook finaal doorgerot maar ja das een detail. (jaja, APK bij de RDW!)
Helaas heb ik nog geen 'neusdoekje' bij de auto dus vandaag was het vrij frisjes voor de motor en de inzittenden.
Ik krijg wel steeds meer het idee dat de elektrische blower meer tegen dan mee-werkt.
Dat ding blokkeert gewoon de warmte-toevoer voor driekwart.
Maar ja, in Griekenland hebben ze die dingen niet nodig.
Waarschijnlijk ga ik hem er tussenuit halen om te kijken hoe dat is.
In mijn Cygnus (kit-car) heb ik de kachelslangen gewoon door het schutbord gestoken en daar is het soms niet te harden zo warm. Nu is die tent wel wat kleiner maar toch denk ik dat de kachel in de Pony wel meer kan dan dit. In de Dyane en Eend is het ook prima te doen (bij goede kachelslangen).
Vandaag gaat de Pony de stal in en ga ik hem verwennen met een andere versnellingsbak. (wegens slecht inschakelende derde versnelling)
De twijfel is er nog steeds of het een Dyane of Eendenbak wordt.
Vandaag trouwens op de vlakke weg en zonder wind: 111km/uur.
Over het algemeen is 105km/uur vol te houden.
Nu eerst de stal in en de kachel aan....beetje hooi er bij....
Ach, er scheurde een slang van de tankontluchting waardoor de helft van de benzine op straat lag maar dat mag geen naam hebben.
De benzinevulpijp bleek ook finaal doorgerot maar ja das een detail. (jaja, APK bij de RDW!)
Helaas heb ik nog geen 'neusdoekje' bij de auto dus vandaag was het vrij frisjes voor de motor en de inzittenden.
Ik krijg wel steeds meer het idee dat de elektrische blower meer tegen dan mee-werkt.
Dat ding blokkeert gewoon de warmte-toevoer voor driekwart.
Maar ja, in Griekenland hebben ze die dingen niet nodig.
Waarschijnlijk ga ik hem er tussenuit halen om te kijken hoe dat is.
In mijn Cygnus (kit-car) heb ik de kachelslangen gewoon door het schutbord gestoken en daar is het soms niet te harden zo warm. Nu is die tent wel wat kleiner maar toch denk ik dat de kachel in de Pony wel meer kan dan dit. In de Dyane en Eend is het ook prima te doen (bij goede kachelslangen).
Vandaag gaat de Pony de stal in en ga ik hem verwennen met een andere versnellingsbak. (wegens slecht inschakelende derde versnelling)
De twijfel is er nog steeds of het een Dyane of Eendenbak wordt.
Vandaag trouwens op de vlakke weg en zonder wind: 111km/uur.
Over het algemeen is 105km/uur vol te houden.
Nu eerst de stal in en de kachel aan....beetje hooi er bij....
- DucKKnutsel
- Regelmatige poster
- Berichten: 388
- Lid geworden op: do 22 mar, 2012 08:31
- Locatie: Zwolle
vind hem ook steeds leuker worden!
zat ff te google en ze zijn een "nieuwe" aan t bouwen...
http://namco.gr
beetje Lada look maar wel grappig.
zat ff te google en ze zijn een "nieuwe" aan t bouwen...
http://namco.gr
beetje Lada look maar wel grappig.
onder druk wordt alles vloeibaar
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1955
- Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
nou, mocht je er af willen..... ruilen?Thijs schreef:Maar eerlijk is eerlijk, hij ziet er op de foto's beter uit dan in het echt hoor.
Hij rijdt nu wel en heeft APK maar om hem tiptop te krijgen moet er best nog veel aan gebeuren.
Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
-
- Heavy user
- Berichten: 3085
- Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
- Locatie: Drachten en omkriten
Echt niet! Deze gaat voorlopig niet weg.nou, mocht je er af willen..... ruilen?

Ja, op zich wel grappig. Jammer dat het niks meer met Citroën te maken heeft.zat ff te google en ze zijn een "nieuwe" aan t bouwen...
Ik ben benieuwd of het er ook daadwerkelijk gaat komen.
Dit is inderdaad iets vergelijkbaars. Alleen worden hier beide uitgangen van de kachelpotten verzameld in 1 buis en dan door de ventilator.Als je het over zo'n ventilator in de kachel slang hebt.
Die zat ooit ook al eens in een duitse eend die ik kocht was er eerst ook blij mee maar toen het kouder werd er uit gegooid bij mij werkte het ook niet.
Dat motortje van de ventilator zit in het hart van de buis en dus enorm in de weg.
Daarbij vind ik het bijzonder dat er 2 ventilatoren achter elkaar zijn geplaatst, Theoretisch kan dat helemaal niet. Je zuigt met de ene de andere aan!?
- toon beekers
- Gebruiker
- Berichten: 112
- Lid geworden op: zo 23 dec, 2012 10:22
- Locatie: Geldrop
- Contacteer: