80 euro voor 4 wielen te laten balanceren normaal?
80 euro voor 4 wielen te laten balanceren normaal?
Zoals de titel al zegt. Ik heb gisteren mijn wielen laten balanceren. Duurde 15 minuten. En koste mij 80euro. Schrok er nogal van. Of zijn dit normale prijzen?
Volgens het bedrijf kwam dit omdat de 2cv blinde wielen heeft ( geen gat in het hart)
Ik hoor graag wat het bij jullie kost.
Volgens het bedrijf kwam dit omdat de 2cv blinde wielen heeft ( geen gat in het hart)
Ik hoor graag wat het bij jullie kost.
- DucKKnutsel
- Regelmatige poster
Machine ombouwen? Nou gewoon een ander ding erop zetten, geen idee hoe het heet. Maar zo veel werk is dat niet, want heb er wel eens naast gestaan. En al zou t moeite kosten? Graag of niet hoor, een klant is een klant.
Valt me op hoeveel men vraagt voor omleggen/ balanceren tegenwoordig.
15 euro per wiel een band monteren + ventiel + balanceren is gangbaar.
20 euro per wiel voor balanceren noem ik gewoon afzetterij. Misschien volgende keer vantevoren een prijs afspreken. Sorry, mijn mening hierover.
Valt me op hoeveel men vraagt voor omleggen/ balanceren tegenwoordig.
15 euro per wiel een band monteren + ventiel + balanceren is gangbaar.
20 euro per wiel voor balanceren noem ik gewoon afzetterij. Misschien volgende keer vantevoren een prijs afspreken. Sorry, mijn mening hierover.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987
-
- Veelvuldig poster
-
- Heavy user
Ik heb ook jaren gedacht van niet totdat ik bij de automaterialenzaken geen losse ventielen kon krijgen maar ik bij de Kwikfit (!! jaja!!) vijf GRATIS ventielen kreeg!!Gratis....bestaat dat.
Daar kom ik nooit maar toch geheel grateloos.
Dus ja, het lijkt toch te bestaan.
(waarschijnlijk konden ze geen factuur maken voor zoiets omdat het systeem hier niet in voorziet)
Maarre ik koop mijn banden online en dat staat er ergens onderaan op de pagina dat ze ook 'samenwerken' met diverse garages. Hier staat dan meteen het tarief van de betreffende garage bij. Je kunt dan gewoon zoeken op woonplaats of postcode.
Nu moet ik er wel bij zeggen dat dit gewone garages zijn die niet allemaal eendenvelgen kunnen balanceren. Alleen de garage waar ik dan heen ga die sleept de spullen weer mee naar de Euromaster een paar straten verderop en daar lukt het wel. Wonderlijk genoeg voor een tientje per band/wiel.
Zo kom ik op 67 euro voor de Maxxis-all-season 135.
Laatst gewijzigd door Thijs op vr 26 dec, 2014 13:49, 3 keer totaal gewijzigd.
[quote="Bull Frog Bleu"]Gratis....bestaat dat. Wie weet zijn de banden wel 15 a 20 euro duurder ;)
Zijn weinig garages die 2cv wielen kunnen balanceren[/quote]
Ja echt waar, gratis is echt niet duur en de banden zijn er echt niet duurder en inderdaad een bijzondere balanceermachine die ook 5 gaats DS wielen met een dicht hart aankan.
Zijn weinig garages die 2cv wielen kunnen balanceren[/quote]
Ja echt waar, gratis is echt niet duur en de banden zijn er echt niet duurder en inderdaad een bijzondere balanceermachine die ook 5 gaats DS wielen met een dicht hart aankan.