Rattus Ferrum

Plaats hier je verslagen over je restauraties of verbouwingen
RobM
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1891
Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door RobM » di 6 jan, 2015 20:07

moooooiiii..

je doet niet mee met de verschillende winterritten, begrijp ik? Lekker door de modder raggen?

Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht

acaman
Beginner
Beginner
Berichten: 26
Lid geworden op: zo 22 dec, 2013 21:31
Locatie: Melle (België)

Bericht door acaman » wo 7 jan, 2015 00:23

Super project!!

ami6
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 350
Lid geworden op: do 1 jan, 2009 13:15

Bericht door ami6 » wo 7 jan, 2015 08:27

RobM schreef:moooooiiii..

je doet niet mee met de verschillende winterritten, begrijp ik? Lekker door de modder raggen?

Gr Rob


daar heb ik een andere wagen voor, op dat gebied hoef ik nog weinig te bewijzen, en ik ben een nederig man...

ami6
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 350
Lid geworden op: do 1 jan, 2009 13:15

Bericht door ami6 » wo 7 jan, 2015 08:30

Denny schreef:ziet er gaaf uit, maar ben je niet bang dat als er een steentje o.i.d. aan je band blijft plakken dat je spatbord niet beschadigd wordt gr denny
Dat zal ongetwijfeld gebeuren, maar ik zie het ook op dezelfde manier bij motoren (harley, bmw, etc...) dus het zal wel steenslag opleveren aan de onderkant van het spatbord, maar je moet afzien als je mooi wil zijn hé!, :lol:

Spookeend
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1907
Lid geworden op: wo 10 sep, 2003 19:33
Locatie: Brielle
Contacteer:

Bericht door Spookeend » wo 7 jan, 2015 09:35

heb je er al mee gereden? achterspatboord is al vies?

en schiet nou es op met een kleur man! (alle kleuren mogen zolang het maar zwart is!) lol
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed

ami6
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 350
Lid geworden op: do 1 jan, 2009 13:15

Bericht door ami6 » wo 7 jan, 2015 16:19

Tuurlijk heb ik ermee gereden, ik zal toch niet alles monteren om achteraf tot de conclusie te komen dat ik van voor af aan mag beginnen hé?! :)

Ik heb ermee gereden, verschillende keren de remmen volledig toe gesmeten, heb alle versnellingen eens tot het gieren van de motor getrokken, ik heb ermee gedrift (echt, met een 2cv!) en heb vol gas scherpe bochten genomen, dat was de test voor m'n constructie van de achterbrug, want er is dus geen achteras meer hé... ik moest toch weten of alles werkte zoals ik had verwacht...

beetje een grote draaicirkel natuurlijk, keren op de weg in één keer lukt niet meer... maar jongens wat een sensatie om daar mee te rijden, de motor zit letterlijk in je rug te duwen en met de super-harde ophanging rij je net als met een kart op circuit... leuk dus.

Robcap
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 243
Lid geworden op: vr 29 mar, 2013 11:35
Locatie: Jabeek

Bericht door Robcap » wo 7 jan, 2015 21:01

Fantastisch. Krijg je 'm street legal?
Groet, Rob
Afbeelding
2CV6 uit 1980,Verte Embrun

ami6
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 350
Lid geworden op: do 1 jan, 2009 13:15

Bericht door ami6 » do 8 jan, 2015 12:04

Robcap schreef:Fantastisch. Krijg je 'm street legal?
Zie pagina 1 van dit topic...

Gebruikersavatar
joost2cv
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 111
Lid geworden op: di 24 aug, 2004 20:17
Locatie: Citroville

Bericht door joost2cv » do 8 jan, 2015 18:18

Bij het lezen kart en circuit bedenk ik dat er nog een mooie pace car nodig is met de 24u in Spa Franco!

Super een driftende 2cv

Robcap
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 243
Lid geworden op: vr 29 mar, 2013 11:35
Locatie: Jabeek

Bericht door Robcap » do 8 jan, 2015 18:22

ami6 schreef:
Robcap schreef:Fantastisch. Krijg je 'm street legal?
Zie pagina 1 van dit topic...
ja weet ik wel, maar misschien is er ondertussen een mogelijkheid. Niettemin, super job.
Groet, Rob
Afbeelding
2CV6 uit 1980,Verte Embrun

ami6
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 350
Lid geworden op: do 1 jan, 2009 13:15

Bericht door ami6 » vr 9 jan, 2015 08:52

Thank's voor de positieve reakties, na de vele honderden uren denk- en handenwerk doet het toch steeds deugd om geapprecieerd te worden.

Spookeend
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1907
Lid geworden op: wo 10 sep, 2003 19:33
Locatie: Brielle
Contacteer:

Bericht door Spookeend » vr 9 jan, 2015 14:43

Volg je Olli's project ook? Hij komt uit Finland, en het lijkt in qua looks wel een beetje!
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed

ami6
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 350
Lid geworden op: do 1 jan, 2009 13:15

Bericht door ami6 » vr 9 jan, 2015 15:04

Spookeend schreef:Volg je Olli's project ook? Hij komt uit Finland, en het lijkt in qua looks wel een beetje!

Dit is de tweede zin van de eerste topic op pagina 1 :

"Allereerst, ik ben GEEN ingenieur, ik heb niks uitgevonden, alles is gebaseerd op reeds bestaande ideeen die ik heb aangepast naar m'n zin van het moment, dus geen kopie maar een eigen versie van reeds uitgeteste aanpassingen."

Dus ja, , Olli's project is één van de vele inspiratiebronnen, en nogmaals, ik heb echt NIKS uitgevonden, daarvoor is het reeds veel te laat, alles is reeds gedaan met de 2cv, een auto op 4 miljoen exemplaren vraagt om aanpassingen/veranderingen/customisaties etc etc ... en by the way, Olli was niet de eerste die de voorste as vooruit schoof... ook hij haalde de mosterd ergens anders. Niettemin, ik heb geprobeerd om niet te kopieren,de goede ideeen werden aangepast en ik probeerde m'n eigen weg te gaan, uiteraard zal m'n project lijken op dat van Olli, maar daar ben ik in zekere zin fier op want z'n project is zeer geslaagd. Maar het lijkt ook zo veel op andere projecten, zelfs uit het VW- en het landbouwmilieu heb ik ideeen gepikt, uit de 2CV-cross en uit de karting wereld, en zo kan ik nog een eindje doorgaan... uiteindelijk zal deze auto steeds vergelijkingen hebben met een andere............tja, een andere 2CV zeker? Niet?

Greets,

Oli.

Spookeend
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1907
Lid geworden op: wo 10 sep, 2003 19:33
Locatie: Brielle
Contacteer:

Bericht door Spookeend » zo 11 jan, 2015 20:07

och begrijp mij toch niet verkeerd zeg!

ik heb al veel gelezen en terug gezien hoor, en ook ik heb al meermaals gedacht dat ga ik doen en dan in een oud boek die creatie tegen komen hahahhaaha

en juist dat je geinspireerd wordt is leuk, maar dat je het dan ook nog gewoon doet is juist speciaal! dus het was juist zeer positief gemeend, niet als zijnde dat je nuet uniek bent hoor, excuses!
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed

ami6
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 350
Lid geworden op: do 1 jan, 2009 13:15

Bericht door ami6 » ma 12 jan, 2015 18:02

Helemaal geen excuses hoor Spookeend!
Ik heb je volledig begrepen, het was van mijn kant ook niet negatief bedoeld hoor, en al zeker niet op je reaktie! Even goede vienden!! :)

Plaats reactie