Restauratie 2cv AZAM 1965
- jean-michel B.
- Beginner
- Berichten: 34
- Lid geworden op: wo 11 jul, 2012 00:07
- Locatie: Côtes d'Armor(F)-Namur(B)
Ik moet de mijne ook nog polijsten, maar stel dat steeds weer uit omdat ik zoveel meer te doen heb, maar ik ben er zeker van dat de wagen ervan opknapt, de lak is nog niet 100%.Lars Faber schreef:Ik moet wel bekennen dat hij in het echt van dichtbij op sommige plekken minder mooi eruit ziet dan op de foto.
Ben benieuwd als ie van 't zomer in het volle daglicht zal staan..!
Dus als je niet helemaal tevreden bent met het resultaat zou ik deze zomer de moeite nemen om hem te polijsten.
Je kunt in ieder geval trots zijn op het resultaat wat je nu bereikt hebt .
Chapeau !
- Boudewijn
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1893
- Lid geworden op: wo 6 jun, 2007 10:13
- Locatie: Wijchen
- Contacteer:
Mooi resultaat Lars, je mag er trots op zijn.
Zoals Geert ook al zegt geeft polijsten een mooi resultaat. Ik heb mijn eend zelf gespoten maar sommige delen waren ook niet mooi. Polijsten met korrel 2000 of 2500 gaat goed. Wel regelmatig je schuurpapier in schoon water dompelen en het te schuren oppervlak met een doek schoon maken. Daarna met de polijst machine er over. Met de hand gaat ook maar niet zo snel. Ik heb eerst een Ferm machine van de Praxis gebruikt en later toch een goede machine gekocht. De Ferm werkt ook goed maar die andere net iets beter. Voor het polijsten heb ik bij de autolakkenhandel een polijstmiddel gekocht.
Ik heb net je topic nog eens door gelezen, maar kom niets tegen over de motor. Is deze nog goed? of moet die nog gerestaureerd worden?
Zoals Geert ook al zegt geeft polijsten een mooi resultaat. Ik heb mijn eend zelf gespoten maar sommige delen waren ook niet mooi. Polijsten met korrel 2000 of 2500 gaat goed. Wel regelmatig je schuurpapier in schoon water dompelen en het te schuren oppervlak met een doek schoon maken. Daarna met de polijst machine er over. Met de hand gaat ook maar niet zo snel. Ik heb eerst een Ferm machine van de Praxis gebruikt en later toch een goede machine gekocht. De Ferm werkt ook goed maar die andere net iets beter. Voor het polijsten heb ik bij de autolakkenhandel een polijstmiddel gekocht.
Ik heb net je topic nog eens door gelezen, maar kom niets tegen over de motor. Is deze nog goed? of moet die nog gerestaureerd worden?
Schultenbräu das ist mein Bier !
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 267
- Lid geworden op: zo 16 okt, 2011 00:10
Tjonge wat een bult complimenten alweer, bedankt!
Ik had al een zijkant met korrel 2000 licht geschuurd, je merkt het verschil. Maar het moet nog wel gepolijst worden zoals jullie, Boudewijn en Geert, al gezegd hadden.
Komende zomer zal ik me daar over buigen.
Als ik de remmerij klaar heb zal ik het blok lopende maken. Gezien de kilometerstand durf ik dat wel aan.
Ik had al een zijkant met korrel 2000 licht geschuurd, je merkt het verschil. Maar het moet nog wel gepolijst worden zoals jullie, Boudewijn en Geert, al gezegd hadden.
Komende zomer zal ik me daar over buigen.
De motor is los, deze heeft sowieso vijftien tot twintig jaar stil gestaan. Ik heb nu het spruitstuk al van binnen flink ontroest, en de carburateur volgt nog...Boudewijn schreef:Ik heb net je topic nog eens door gelezen, maar kom niets tegen over de motor. Is deze nog goed? of moet die nog gerestaureerd worden?
Als ik de remmerij klaar heb zal ik het blok lopende maken. Gezien de kilometerstand durf ik dat wel aan.
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 267
- Lid geworden op: zo 16 okt, 2011 00:10
Anderhalf uur geleden de motor gestart! De 6 Volt accu die ik heb, was net wat aan de lege kant. Dus hebben we er een 12 volt accu erbij gehad...... en binnen een minuut liep hij al!
Slijtage aan de carburateur is redelijk ver gevorderd, en dus liep hij nog niet heel mooi stationair. Hij loopt ook heel snel hoog in toeren, dus er is nog wel wat werk aan de winkel....
Voor nu een blij gevoel. Filmpje zal ik binnenkort posten!
Slijtage aan de carburateur is redelijk ver gevorderd, en dus liep hij nog niet heel mooi stationair. Hij loopt ook heel snel hoog in toeren, dus er is nog wel wat werk aan de winkel....
Voor nu een blij gevoel. Filmpje zal ik binnenkort posten!
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 267
- Lid geworden op: zo 16 okt, 2011 00:10
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 267
- Lid geworden op: zo 16 okt, 2011 00:10
Hoi Martijn,Ztorm schreef:Hoi Lars,
Ik zie op het blik staan 2K lak maar je hebt het gerold.
Is het echt twee componentenlak? Of gewoon 1 component?
Ben wel benieuwd hoe het ging met rollen.
En heb je rechtstreeks op de epoxyprimer de laklaag gerold?
Groet,
Martijn
Klopt het is echte tweecomponentenlak maar ik heb een andere verhouding lak -- verharder gedaan. Ik geloof op elke vier delen lak één deel verharder, juist omdat ik heb gerold heb.
Rollen moet je wel vrij snel doen. Eerst diagonaal aanbrengen en als laatste -- zonder druk echt héél licht met de roller over de lak in rechte lijnen er overheen gaan om te egaliseren. En inderdaad over de epoxy primer heen.
Groet, Lars
Dat is goed om te weten Lars, want ik zit ook maar te piekeren.Spuiten is geen optie voor mij, dus t wordt rollen.
Maar 1k lak lijkt mij lang niet krasvast genoeg. Als het zo ook gaat met 2k moest ik dat ook maar gaan proberen.
En hoeveel laklagen heb je er op zitten? Wel tussendoor schuren nog denk ik? Met 1000 of 1500?
Bij jou is het reultaat,mop de foto, erg goed!
Dank voor het delen van je info!
Groet,
Martijn
Maar 1k lak lijkt mij lang niet krasvast genoeg. Als het zo ook gaat met 2k moest ik dat ook maar gaan proberen.
En hoeveel laklagen heb je er op zitten? Wel tussendoor schuren nog denk ik? Met 1000 of 1500?
Bij jou is het reultaat,mop de foto, erg goed!
Dank voor het delen van je info!
Groet,
Martijn
- Michiel van G.
- Heavy user
- Berichten: 2677
- Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
- Locatie: Zeist
- Contacteer:
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 267
- Lid geworden op: zo 16 okt, 2011 00:10
Zo net geprobeerd om even de straat op en neer te rijden. Helaas, de eend ontkoppelt niet, heb de stelmoer helemaal tot aan het einde gedraaid en nog steeds gekraak vanuit de versnellingsbak.
Ook de eend in de versnelling gezet met motor uit. startmotor aan met koppeling ingetrapt, blijft steeds vooruit huppelen.....
Koppeling moet er dus uit. Wel een kleine teleurstelling, maar je kunt van alles verwachten met zo'n oud ding. Motor werkt i.i.g. wel goed!
Ook postitief nieuws. De eend heeft dus buiten gestaan. Heb dus ook gelijk even de camera erbij gepakt:
IMG_1511 by faber.lars, on Flickr
IMG_1505 by faber.lars, on Flickr
IMG_1508 by faber.lars, on Flickr
IMG_1510 by faber.lars, on Flickr
Ook de eend in de versnelling gezet met motor uit. startmotor aan met koppeling ingetrapt, blijft steeds vooruit huppelen.....
Koppeling moet er dus uit. Wel een kleine teleurstelling, maar je kunt van alles verwachten met zo'n oud ding. Motor werkt i.i.g. wel goed!
Ook postitief nieuws. De eend heeft dus buiten gestaan. Heb dus ook gelijk even de camera erbij gepakt:
IMG_1511 by faber.lars, on Flickr
IMG_1505 by faber.lars, on Flickr
IMG_1508 by faber.lars, on Flickr
IMG_1510 by faber.lars, on Flickr
Laatst gewijzigd door CitroënAZAM op zo 5 jun, 2016 11:25, 2 keer totaal gewijzigd.
Met de motor uit kun je wel normaal schakelen? Zo ja dan zit de koppelingsplaat waarschijnlijk vastgeroest op de drukgroep.
Motortje heeft waarschijnlijk lang stil gestaan?
Ik heb dit ook wel eens gehad én met mijn 18 pk (ook uit 1965 trouwens!) en de 12 pk besteleend na twee drie maanden stilstand. Opgelost door de auto in de versnelling te zetten met de motor uit en de eend met flink wat trek en duw-werk sprong de plaat weer los van de drukgroep.
Motortje heeft waarschijnlijk lang stil gestaan?
Ik heb dit ook wel eens gehad én met mijn 18 pk (ook uit 1965 trouwens!) en de 12 pk besteleend na twee drie maanden stilstand. Opgelost door de auto in de versnelling te zetten met de motor uit en de eend met flink wat trek en duw-werk sprong de plaat weer los van de drukgroep.
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 632
- Lid geworden op: wo 10 feb, 2010 19:56
- Locatie: utrecht