24uurs racer in wording

Plaats hier je verslagen over je restauraties of verbouwingen
Brum
Beginner
Beginner
Berichten: 18
Lid geworden op: vr 21 nov, 2014 09:38
Locatie: Hilversum
Contacteer:

24uurs racer in wording

Bericht door Brum » ma 12 jan, 2015 16:31

Enige tijd geleden heb ik mijzelf voorgesteld en laten weten dat het plan is opgevat om aankomende oktober mee te doen met de 24 uur van Spa in een 2cv!

Inmiddels hebben we een Eend gekocht en kan het bouwen beginnen. In dit topic wil ik jullie op de hoogte gaan houden van de vorderingen en het lijkt me leuk als jullie meedenken en met (ongevraagde) adviezen komen!

De Eend waarmee we gaan rijden is een blauwe geworden uit 1981, met trommelremmen (dat moeten dus nog schijven worden.) Bij de koop zat ook een extra motor en versnellingsbak; nooit weg met zo'n beproeving.
De staat van de auto is in mijn ogen perfect voor een racer; technisch goed, niet te rot en alleen minder op punten die wij toch gaan aanpakken.

Omdat plaatjes het altijd goed doen; hier een aantal van de aankoop:

Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het was even passen en meten om hem in de garage te krijgen, maar hij staat prima. Wanneer er groots geklust gaat worden, hebben we gelukkig de beschikking over een grotere werkplaats.

Met vriendelijke groet,

Bram.

achtpeter
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 844
Lid geworden op: za 6 feb, 2010 16:35
Locatie: Woerden

Bericht door achtpeter » ma 12 jan, 2015 17:18

Weet je zeker dat je wilt ombouwen van trommel- naar schijfremmen? Je zou het hele remsysteem moeten ombouwen naar "groen". Nogal een karwei voor een eenmalig evenement. Lekker diepe garage heb je trouwens...

Brum
Beginner
Beginner
Berichten: 18
Lid geworden op: vr 21 nov, 2014 09:38
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Bericht door Brum » ma 12 jan, 2015 17:33

Het is niet de bedoeling dat er slechts 1 race gereden wordt, maar de 24 uur zal de eerste zijn. Zoals ik het nu begrijp zijn schijven verplicht en gezien het karakter van het evenement ook gewenst :-)
Bovendien dient het remsysteem toch volledig nagekeken/ vervangen te worden dus die ombouw betekent niet veel meer werk.

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » ma 12 jan, 2015 18:58

Vervang wel het complete remsysteem he!!! Dus ook alle cilinders, rubbertjes ed.

Ik weet niet hoeveel ervaring je al hebt met 2cv's?
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Gebruikersavatar
schermer
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1153
Lid geworden op: di 1 nov, 2011 00:27
Locatie: Ursem

Bericht door schermer » ma 12 jan, 2015 20:09

Veel succes!! Leuk om te volgen, volgens mij heb ik deze een kort geleden op mp zien staan. Was idd niet al te duur (en dus geschikt voor dit project).

Gebruikersavatar
gillis
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 675
Lid geworden op: zo 15 okt, 2006 17:57
Locatie: Breda

Bericht door gillis » ma 12 jan, 2015 20:11

Rem systeem oké, maar verder...wat zijn de plannen, sneller veiliger, (nog)lichter...
Voor de draad met die plannen!

Ik ga je in de gaten houden!
onder druk wordt alles vloeibaar

pimvanderheijden
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 76
Lid geworden op: do 8 okt, 2009 20:41
Locatie: Uffelte
Contacteer:

Bericht door pimvanderheijden » ma 12 jan, 2015 21:30

Goed om te zien dat er dus nog een NLs team bezig is een racer voor de 24 uurs race aan het bouwen is.
Ik ga ervan uit dat jullie in de standaard / Classic willen uitkomen

En zoals NOG al impliceert is er nog een team aan het bouwen: DDRT (Dutch Dyane Racing Team) is bezig met een race kanarie. www.ddrt.nl

Verkijk je niet in het project en de kosten. Ik hoop dat je weet wat de inschrijfkosten zijn? en alle kosten voor goedgekeurde veiligheidsmaatregelen.

Stuur even een pm. ik denk dat het goed is om eens contact te hebben om info uit te wisselen.
Dyane D6 met M4 blokje 1968
Dyane 425 Commercial 1968
LNA 0.7 1981 Entreprise
Axel 11R 1985
citroendyane.wordpress.com

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » ma 12 jan, 2015 21:46

ombouwen helemaal niet veel werk!!!!
gewoon even lezen hier op forum hoe en wat!

Gebruikersavatar
TB
Moderator
Berichten: 3478
Lid geworden op: ma 17 mei, 2004 21:47
Locatie: Zuid Holland

Bericht door TB » di 13 jan, 2015 00:22

Interessant om te volgen. Succes en top dat je dit aandurft!
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987

Brum
Beginner
Beginner
Berichten: 18
Lid geworden op: vr 21 nov, 2014 09:38
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Bericht door Brum » di 13 jan, 2015 10:07

Bedankt allemaal!

Met één van de jongens van DDRT heb ik inmiddels contact; daar ga ik snel een keer mee bellen.

Ik heb zelf wel enige sleutelervaring; jaren met Dafjes gereden, een Volvo 142 gehad, ook een DS, crossauto's gebouwd, lang geleden monteur geweest in een raceteam en doe nog steeds al het onderhoud aan onze auto;s zelf. Dit is mijn eerste Eend, maar er zijn mensen om mij heen met ervaring met Eendjes.

De ombouw naar racer is inderdaad een officiële aangelegenheid; FIA gekeurde kooi, stoel, gordels en brandblussysteem zijn verplicht. Alle teamleden dienen een racelicentie te hebben; dus die moeten we gaan halen. We zijn nog even aan het zoeken wat hier de slimste weg in is.
En naast de veiligheidseisen dient de auto feitelijk volledig (technisch) gereviseerd te worden.

Ik houd jullie op de hoogte!

Green-Duckman
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1365
Lid geworden op: vr 7 nov, 2003 21:04
Locatie: Zierikzee

Bericht door Green-Duckman » di 13 jan, 2015 22:13

Leuk!!!

Tof project, leuk om te volgen.

Succes met de ombouw!
2cv Vert Bambou '79

Fastn
Beginner
Beginner
Berichten: 29
Lid geworden op: do 15 jan, 2015 13:11
Locatie: Hilversum

Bericht door Fastn » do 15 jan, 2015 14:41

Hallo Bram,

Ik bezoek al jaren de 24 uur 2cv race in Spa, en vroeg mij altijd al af of er ooit nog eens
weer een Nederlands team zou gaan deelnemen.
Nu zie ik dat er zelfs twee Nederlandse teams willen gaan meedoen, hulde voor deze
initiatieven ik ga dit zeker volgen.
Bram hebben jullie ook nog nagedacht over de Dyane en bewust gekozen voor de Eend/2cv?

Brum
Beginner
Beginner
Berichten: 18
Lid geworden op: vr 21 nov, 2014 09:38
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Bericht door Brum » do 15 jan, 2015 16:20

@ Fastn: De Dyane vind ik ook leuk, maakt me niet zoveel uit. Maar het team stemde voor een 2CV, dus dan wordt het een 2CV :D


Zijn er mensen die me kunnen voorzien van remklauwen? We hebben nu 2 versnellingsbakken waar trommels op zitten en die dienen omgebouwd te worden. Mogen gebruikte klauwen zijn, mits nog te reviseren.

Ook schijnt de Ami met een stabilisatorstang aan de voorzijde te zijn uitgerust en die mag geplaatst worden in de classic klasse waarin wij gaan starten. Dus zo'n stabilisatorstang + bevestigingen zoek ik ook!

Fastn
Beginner
Beginner
Berichten: 29
Lid geworden op: do 15 jan, 2015 13:11
Locatie: Hilversum

Bericht door Fastn » do 15 jan, 2015 17:13

Hallo Bram
Ik vroeg dit omdat je bij de 24 uurs races namelijk heel veel Dyanes ziet volgens mij omdat deze aerodynamisch beter zijn als de 2cv, ze zijn daar tegenover wel weer iets zwaarder

Gebruikersavatar
AZL57
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5082
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » do 15 jan, 2015 18:54

zijn er op jouw trommelbakken bevestigingsogen voor remklauwen?
diverse Citroens, wat anders.

Plaats reactie