Geen reactie? Heeft hij er daadwerkelijk een aangeschaft en is hij nu druk aan het bouwen ofzo?Le Patron schreef:En Boudewijn als jij nu zo'n badkuip koopt kom ik de winter wel weer door lekker bij de kachel.
Ervaringen?: Olievulpijp van 2cv shop of van Burton2cvshop
- Punky
- Addicted user
- Berichten: 9243
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
Re: OLIEVULPIJP
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
- Boudewijn
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1892
- Lid geworden op: wo 6 jun, 2007 10:13
- Locatie: Wijchen
- Contacteer:
Re: OLIEVULPIJP
Ja ik heb niet veel tijd om hier op het forum door te brengen. Ben bezig met een projectje in de garage.Punky schreef:Geen reactie? Heeft hij er daadwerkelijk een aangeschaft en is hij nu druk aan het bouwen ofzo?Le Patron schreef:En Boudewijn als jij nu zo'n badkuip koopt kom ik de winter wel weer door lekker bij de kachel.
Schultenbräu das ist mein Bier !
Ergens anders ook al gepost (sorry voor de dubbeling, maar ik doe 't toch):
Ik heb dus zo'n klein 'nieuw' vulbuisje.
Onderdruk meten:
3 m slang gekocht bij een lokale aquarium boer.
Met 6 krammetje op een plank gemept.
Was nog niet zo makkelijk om het water luchtbel vrij in de slang te krijgen. Beetje tikken om de belletjes eruit te krijgen.
Maar dan staat het water ook in beide benen gelijk, is wel belangrijk.
Met tape het losse uiteinde van de slang wat dikker gemaakt, zodat dit in het oliepijlstok buisje past.
37 cm hoogteverschil, lijkt me voldoende, toch?
Als ik gas geef, zakt het niveau wel iets, maar er blijft meer dan 20 cm verschil over, ook bij hoge toeren. Ik heb nog niet onder belasting gemeten, onder 't rijden.
Toch heb ik wat olie lekkage. Ik ben het nog aan 't onderzoeken. Comprssiedruk op beide cilinders ca. 10 bar.
Ik heb dus zo'n klein 'nieuw' vulbuisje.
Onderdruk meten:
3 m slang gekocht bij een lokale aquarium boer.
Met 6 krammetje op een plank gemept.
Was nog niet zo makkelijk om het water luchtbel vrij in de slang te krijgen. Beetje tikken om de belletjes eruit te krijgen.
Maar dan staat het water ook in beide benen gelijk, is wel belangrijk.
Met tape het losse uiteinde van de slang wat dikker gemaakt, zodat dit in het oliepijlstok buisje past.
37 cm hoogteverschil, lijkt me voldoende, toch?
Als ik gas geef, zakt het niveau wel iets, maar er blijft meer dan 20 cm verschil over, ook bij hoge toeren. Ik heb nog niet onder belasting gemeten, onder 't rijden.
Toch heb ik wat olie lekkage. Ik ben het nog aan 't onderzoeken. Comprssiedruk op beide cilinders ca. 10 bar.
Groet, Rob
2CV6 uit 1980,Verte Embrun
2CV6 uit 1980,Verte Embrun
ow sorry, ja natuurlijk . 10 bar lijkt mij ook prima, dus nieuwe cilindertjes en zo ga ik nog niet aan beginnen.Thijs schreef:Nee, tien bar compressiedruk.....
De kant waar het water hoog staat, op de foto links dus.Thijs schreef:Welke kant was aangesloten op de motor?
Links of rechts?
Groet, Rob
2CV6 uit 1980,Verte Embrun
2CV6 uit 1980,Verte Embrun
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 160
- Lid geworden op: zo 16 mar, 2003 20:34
- Locatie: Zwijndrecht
- Contacteer:
Tja meten is weten en dat heb ik dus niet gedaan. Ik kan dus hooguit mijn ervaring delen. Na ook slechte ervaring met imitatie rommel en lekkage tot gevolg heb ik ook die kleine vulpijp gekocht en de brilrubbers vervangen.
We zijn nu ruim anderhalf jaar verder (+/- 30.000 km) en ik rij het hele jaar door, ook met vorst. De kleine pijp zit op mijn verder ongereviseerde motor met ruim 2 ton op de klok en het blok is sindsdien kurkdroog. Verder ligt er ook nog geen druppel olie onderin het luchtfilterhuis en is er geen noemenswaardig olieverbruik van de motor.
Ik ben dus super tevreden.
Als je de vuldop gewoon handvast draait gaat die ook gewoon weer makkelijk open.
Nu er goede revisiesetjes op de markt zijn waarvan de werking net zo goed is, is dat natuurlijk wel een veel goedkoper alternatief.
Dat de vulpijp er niet als origineel uit ziet.................tja ik heb een 1968 AZ met 2cv6 motor.....dus wat maakt die vulpijp dan nog uit Verder heb ik ook 123 en een elektronische spanningsregelaar. Dat is ook niet origineel. Aangezien het mijn enige en dagelijkse auto is gaat betrouwbaarheid toch voor de "looks" maar ieder zijn ding natuurlijk
We zijn nu ruim anderhalf jaar verder (+/- 30.000 km) en ik rij het hele jaar door, ook met vorst. De kleine pijp zit op mijn verder ongereviseerde motor met ruim 2 ton op de klok en het blok is sindsdien kurkdroog. Verder ligt er ook nog geen druppel olie onderin het luchtfilterhuis en is er geen noemenswaardig olieverbruik van de motor.
Ik ben dus super tevreden.
Als je de vuldop gewoon handvast draait gaat die ook gewoon weer makkelijk open.
Nu er goede revisiesetjes op de markt zijn waarvan de werking net zo goed is, is dat natuurlijk wel een veel goedkoper alternatief.
Dat de vulpijp er niet als origineel uit ziet.................tja ik heb een 1968 AZ met 2cv6 motor.....dus wat maakt die vulpijp dan nog uit Verder heb ik ook 123 en een elektronische spanningsregelaar. Dat is ook niet origineel. Aangezien het mijn enige en dagelijkse auto is gaat betrouwbaarheid toch voor de "looks" maar ieder zijn ding natuurlijk
Laatst gewijzigd door Cubitus op ma 19 jan, 2015 23:58, 1 keer totaal gewijzigd.
2cv az 1968
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 284
- Lid geworden op: vr 14 aug, 2009 12:30
- Locatie: Deventer
- Contacteer:
Gisteren de olievulpijp van onze Eend ook maar eens onder handen genomen. Deze blies behoorlijk en na een rit lag er nog wel eens een druppeltje olie onder de auto. De olievulpijp open geslepen en uit elkaar genomen. Het zat wel behoorlijk vast in elkaar, door vervuiling en aanslag. De rubbers waren veranderd in hard kunststof, geen wonder dat dat niet meer functioneerde!
Alles goed schoongemaakt en met de nieuwe rubbers weer in elkaar gezet. Nu doet ie het weer goed, hij zuigt als een tierelier. Ik heb er nog geen onderdrukmeter aan gehangen, dat doe ik nog wel een keer.
Oh ja, setje van de firma uit Zutphen gebruikt.
2CV Spécial, 1985, orga 2977, bleu des tropiques
Ik heb mijn olievulpijp met een Burtonsetje gereviseerd. Daarna bleef de motor overdruk houden. Op hun advies de set uit elkaar gehaald en nogmaals gemonteerd. Dit gaf toen geen verbetering. Het volgende advies van Burton was toen een tijdje met de motor te rijden omdat deze net gereviseerd was. Nu, na 1000 km, meet ik nog steeds overdruk. Er zitten nieuwe zuigers en cilinders op de motor en de motor trekt goed dus daar verwacht ik niet veel overdruk van. Wat zou de oorzaak verder kunnen zijn of moet ik maar een nieuwe vulpijp van bv Burton proberen?
Niets heeft zoveel haast, dat het onveilig kan
- DucKKnutsel
- Regelmatige poster
- Berichten: 388
- Lid geworden op: do 22 mar, 2012 08:31
- Locatie: Zwolle
Kan je die ring onder goed aandraaien en zit deze dan ook vast soms moet je op het onderste deel een beetje tape omheen doen omdat sommige vul pijpen een fractie dunner zijn en dan dus niet 100% dicht zijn. Dit was een tip die ze mij een x hebben meegegeven.
Revisie setjes werken normaal perfect heb er al een heleboel gemonteerd, zou ik zelf geen nieuwe pijp voor kopen.
Revisie setjes werken normaal perfect heb er al een heleboel gemonteerd, zou ik zelf geen nieuwe pijp voor kopen.
Maximaal knutsel plezier.Wat niet kan is nog nooit gebeurt
#Ducks_Classics
#Ducks_Classics