Sproeiers carburateur
-
- Heavy user
- Berichten: 3078
- Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
- Locatie: Drachten en omkriten
Sproeiers carburateur
Aangezien de carburateur in mijn auto niet helemaal top is wil ik een andere monteren.
Het gaat om de dubbeltraps carburateur.
Nu dacht ik altijd dat de Dyane 6 een andere carburateur had dan de 2CV6.
Na de Haynes en de Vraagbaak te hebben geraadpleegd blijkt dat nergens uit.
De carburateurs welke ik hier heb liggen hebben de sproeiers met de waardes:
87,5 en 102
Volgens de Haynes moet dit echter 82,5 en 125 zijn.
Maar volgens de vraagbaak moet het 70 en 120 zijn.
Ik heb hier 2 carburateur-revisiesets liggen en die hebben er beide de waardes 90 en 105 in zitten.
Nu ben ik het kwijt.....
Wat zijn nou de juiste waardes? Zijn de carburateurs en de sproeiers anders van de Dyane dan van de 2CV?
Het gaat om de dubbeltraps carburateur.
Nu dacht ik altijd dat de Dyane 6 een andere carburateur had dan de 2CV6.
Na de Haynes en de Vraagbaak te hebben geraadpleegd blijkt dat nergens uit.
De carburateurs welke ik hier heb liggen hebben de sproeiers met de waardes:
87,5 en 102
Volgens de Haynes moet dit echter 82,5 en 125 zijn.
Maar volgens de vraagbaak moet het 70 en 120 zijn.
Ik heb hier 2 carburateur-revisiesets liggen en die hebben er beide de waardes 90 en 105 in zitten.
Nu ben ik het kwijt.....
Wat zijn nou de juiste waardes? Zijn de carburateurs en de sproeiers anders van de Dyane dan van de 2CV?
-
- Beginner
- Berichten: 33
- Lid geworden op: vr 23 jan, 2015 16:04
- Locatie: Zwiggelte
Wat is de klacht precies? Want dit is gissen.
De carbus zijn allemaal zelfde van 602 motor. de enkeltrap laat ik er ff buiten.
Allen de sproeier bezetting wisselt. En dat heeft te maken met de compressie van de motor.
De laatste eendjes hebben idd 102 voor uit mn hoofd de eerste trap.
Maar de oudere, zoals mijn 1978 120.
Bij laatste type blok is 110 echt een stuk beter rijden idd.
En bij mijn 1978 2cv6 heb ik er 125 ingedaan. Met 120 geen rijden. enorm inhouden.
Maar de rest moet als eerste goed zijn, kleppen en de ontstekking.
De carbus zijn allemaal zelfde van 602 motor. de enkeltrap laat ik er ff buiten.
Allen de sproeier bezetting wisselt. En dat heeft te maken met de compressie van de motor.
De laatste eendjes hebben idd 102 voor uit mn hoofd de eerste trap.
Maar de oudere, zoals mijn 1978 120.
Bij laatste type blok is 110 echt een stuk beter rijden idd.
En bij mijn 1978 2cv6 heb ik er 125 ingedaan. Met 120 geen rijden. enorm inhouden.
Maar de rest moet als eerste goed zijn, kleppen en de ontstekking.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Vanclee mungo 1980
2cv6 club 1978
Vanclee mungo 1980
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 227
- Lid geworden op: wo 2 mar, 2011 23:38
- Locatie: Sint Pancras
Bedenk inderdaad wel dat dit boek van de jaren zeventig is!Marco250 schreef:Heb hier een boek van Citroën voor mij liggen, op m'n knie, met daarin alle carburateurs van de jaren zeventig![]()
AMI 8 en Dyane 6, merktekens 179-195: sproeierbezetting 120 -70; andere A typen merkteken 126: sproeierbezetting 125-87,5.