Verschil in dak Club en Special?

Alles in, over, rond en op de koets.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tha_Duck
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 177
Lid geworden op: do 12 mei, 2011 09:12

Verschil in dak Club en Special?

Bericht door Tha_Duck » zo 25 jan, 2015 12:25

Ik ben aan het rondkijken voor een nieuw dakje dit voorjaar (elastieken van de oude kapot en algehele staat ook matig). Nu begrijp ik dat de club en special een verschillend dak hadden, maar wat is het verschil nou daadwerkelijk? Is dit enkel het binnen of buiten sluiten?

Heb nu een binnensluiter op mijn special, maar dat is dan dus een club dak?

Iemand ook een goede tip waar aan te schaffen? Wil wel een beetje kwaliteit en sommige imitatiedakjes zijn bedroevend naar wat ik gezien heb.
Eendrijder sinds 11/5/2011!

Gebruikersavatar
AZL57
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5242
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » zo 25 jan, 2015 12:37

Zwarte daken zijn het meest degelijk, gekleurde hebben vaak last van UV licht wat ze poreus maakt. Ook zijn er verschillen in het weefsel van de stof aan de binnenkant. Je hebt strak geweven exemplaren die stevig zijn. Er zijn ook zeer los geweven exemplaren. Het enige andere verschil is inderdaad binnen en buitensluiting
diverse Citroens, wat anders.

Gebruikersavatar
engbokho
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 808
Lid geworden op: di 18 okt, 2005 23:21
Locatie: Amsterdam

Bericht door engbokho » zo 25 jan, 2015 13:18

Club had altijd een dak in de kleur van de auto.
------------------------------
Traction 11 BL 1950

Gebruikersavatar
AK freak
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 238
Lid geworden op: zo 9 dec, 2007 16:53
Locatie: Steensel

Bericht door AK freak » zo 25 jan, 2015 14:20

Elastiek is repareren... vaker gedaan.
Klemmetjes roesten door, zelf nieuwe fabriceren en op het elastiek klemmen. Dak aan zijkant open maken hub klemmetje erin en alles weer dicht maken.

Gebruikersavatar
Tha_Duck
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 177
Lid geworden op: do 12 mei, 2011 09:12

Bericht door Tha_Duck » zo 25 jan, 2015 21:55

AK freak schreef:Elastiek is repareren... vaker gedaan.
Klemmetjes roesten door, zelf nieuwe fabriceren en op het elastiek klemmen. Dak aan zijkant open maken hub klemmetje erin en alles weer dicht maken.
Heb ook diverse gaatjes en algemene slijtage. Dan geef ik liever 200 a 300 euro uit om een keer een nieuwe te hebben die weer jaren vooruit kan (zomers buitenslaper, winter binnenslaper).
Eendrijder sinds 11/5/2011!

Gebruikersavatar
Tha_Duck
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 177
Lid geworden op: do 12 mei, 2011 09:12

Bericht door Tha_Duck » zo 25 jan, 2015 21:55

AZL57 schreef:Zwarte daken zijn het meest degelijk, gekleurde hebben vaak last van UV licht wat ze poreus maakt. Ook zijn er verschillen in het weefsel van de stof aan de binnenkant. Je hebt strak geweven exemplaren die stevig zijn. Er zijn ook zeer los geweven exemplaren. Het enige andere verschil is inderdaad binnen en buitensluiting
Duidelijk, dank!

Sowieso zwart, vind ik mooi bij een gele eend :)
Eendrijder sinds 11/5/2011!

Gebruikersavatar
Tha_Duck
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 177
Lid geworden op: do 12 mei, 2011 09:12

Bericht door Tha_Duck » zo 25 jan, 2015 21:56

engbokho schreef:Club had altijd een dak in de kleur van de auto.
Genoteerd, weer wat geleerd!
Eendrijder sinds 11/5/2011!

st@f
Beginner
Beginner
Berichten: 35
Lid geworden op: do 31 jan, 2013 20:08
Locatie: Lier

Bericht door st@f » zo 25 jan, 2015 22:31

kwalitatief veruit de beste daken komen van www.dasentendach.de

Plaats reactie