Restauratie rode 2cv6, kontaktslot

Plaats hier je verslagen over je restauraties of verbouwingen
Denny
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 452
Lid geworden op: zo 16 feb, 2014 11:02
Locatie: stevensweert

Bericht door Denny » za 14 feb, 2015 19:19

Hoi Rob ik heb net je hele topic doorgelezen en er veel van opgestoken. Dat ga ik zeker nodig hebben .Je eend ziet er top uit . Ik zal je nog wel eens lastig vallen met van alles en nog wat. gr Denny

rusty
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1391
Lid geworden op: ma 17 mar, 2003 21:14
Locatie: koudekerk ad rijn

Bericht door rusty » zo 15 feb, 2015 08:02

RobM schreef:bezig met winterklusjes. Een paar vraagjes:

ik heb de HRC uit elkaar gehaald want die lekt waar het asje naar binnen gaat.
Afbeelding
Klopt het dat je nadat je de veerring verwijderd hebt de hele inhoud er zo uit kan halen? Ik lees van die verhalen van kleine pennetje die je er uit moet prutsen. niets van gezien.
Als ik hier een revisie-setje aan waag, dan is het toch weer klaar?

De benzinepomp zuigt erg slecht aan als de eend lang stilgestaan heeft. Vandaag gedemonteerd, Nu blijkt er roest te zitten op de ophanging van de klepjes van de pomp. Als ik een revisiesetje koop, zitten die er dan bij of is dat alleen het membraam? Ik zag dat een nieuw pompje ook niks kost, maar ach, je knutselt eens wat.

Het zwaluwstaartstuur stond iets scheef bij rechtuit rijden. Dus de stuurbuis los en weer vast. Nu twijfel ik of ik de stuurbuis wel ver genoeg op de spibanen heb geduwd:
Afbeelding
Zit ie goed?

Gr Rob
Wat betreft de hrc, ik ken ze ook alleen maar met een pennetje, al moet ik zeggen dat ik alleen met lhm cilinders heb gewerkt. Dat pennetje, voor zover ik me kan herinneren, gaat door een zuiger, hieroor zit er een sleuf in.

Wat ik wel zeker weet is dat na revisie van de hrc er vaak problemen ontstaan!! Slecht passend revisiesetje als hoofdoorzaak. De cupjes zitten er te strak in, zijn te groot etc. Ik neem hier geen risico meer mee en koop gewoon een nieuwe!

Brandstofpomp, heb ik alleen compleet vervangen in het verleden, kan dus niks zinnigs zeggen over de losse membranen, al zou dat natuurlijk gewoon moeten werken.

Ik kan op de foto van je stuurbuis niet goed zien hoe ver die er zit, maar in de buis zit een inkeping en in je rondsel zit een inkeping, deze moeten overeen komen, amders past de bout van de klem ook niet. Als die past is het goed. Als het stuur nog scheef staat, of de andere kant op scheef misschien na het verzetten van een tandje kan het zijn dat je de finetuning moet doen door de spoorstangen te verdraaien. (heb je de sporing al afgesteld?)

Greeetzzz rusyt
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400

theoenmarion
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 618
Lid geworden op: di 2 aug, 2011 17:01
Locatie: Albergen
Contacteer:

Bericht door theoenmarion » zo 15 feb, 2015 10:57

Hallo Rob.
Met de benzinepomp heb ik geen ervaring.
Naar mijn mening kun je beter een nieuwe remcilinder monteren. Die van mij lekte ook, en kreeg het advies deze door een nieuwe te vervangen omdat reviseren na een poosje altijd weer gaat lekken. Dit komt omdat er alleen maar imitatie cups op de markt zijn en deze qua maat altijd afwijken. gevolg lekkage.
Je bent dus al weer lekker bezig!
Zal de mijn e ook eens weer zomer klaar maken.
Momenteel zijn we bezig met de verbouwing van een IJssalon dus weinig tijd!
Succes.

Gebruikersavatar
DucKKnutsel
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 388
Lid geworden op: do 22 mar, 2012 08:31
Locatie: Zwolle

Bericht door DucKKnutsel » zo 15 feb, 2015 13:55

er zijn 2 types rob. Die op de foto is idd het makkelijk uit elkaar te halen exemplaar. Het zal waarschijnlijk al wel een imitatie zijn aangezien de cil niet groen is. Of zit er een verkeerde in? Maar dan moeten de rubbers nu al wel heel zacht zijn. Heb trouwens nog wel zo'n revisie setje liggen kan je altijd ff proberen. anders ook wel een andere cil.

Die stuur buis zit wel goed anders past je boutje immers er niet door en zou je 'm er toch zo weer af kunnen trekken.

Benzine pomp zou ik gewoon een nw voor halen ben ook met zo'n nw membraan aan het klooien geweest maar dat werkte niet echt, ligt hier nog dus als die past leef je uit. Soms als je de pomp schoon maakt werkt het ook weer. Kan zijn dat er gewoon wat rommel tussen zit/zat dan loopt je benzine terug. Is de stift die het blok in gaat niet versleten/krom. Iets van de pakking af halen zou dan een oplossing kunnen zijn.
Maximaal knutsel plezier.Wat niet kan is nog nooit gebeurt

#Ducks_Classics

Gebruikersavatar
bebe
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 318
Lid geworden op: ma 4 apr, 2005 07:11
Locatie: Oss

Bericht door bebe » zo 15 feb, 2015 17:02

Stuurklem zit goed, ben er gisteren ook mee bezig geweest. Lijkt nu alsof deze vrij hoog op het stuurrondsel zit, maar zo past de bout precies door de inkeping.
Eendracht maakt macht.

guido
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 115
Lid geworden op: do 1 mar, 2007 14:54
Locatie: Leopoldsburg

Bericht door guido » zo 15 feb, 2015 18:02

Het gevoel dat je onbezorgd kan vertrekken wetend dat je ook zal aankomen en bovenal kan stoppen wanneer het nodig is gaat boven de voldoening van iets versleten gereviseerd te hebben.
Wat mij betreft: vervangen door een nieuw stuk
Mehari '78

RobM
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1915
Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door RobM » zo 15 feb, 2015 19:16

dat zijn wijze woorden.

maar die gedachte doortrekkend had ik dus beter een nieuwe nissan micra kunnen kopen.
Ik heb de voor- en achterremmen gereviseerd, nieuwe remleidingen gemonteerd en nu ben ik dus wel benieuwd naar het zelf reviseren van de HRC. Maar die zijn dus niet goed. Ik ga achter een andere aan.

Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht

RobM
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1915
Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door RobM » di 17 feb, 2015 09:16

het wordt een nieuwe benzinepomp en een originele oude HRC.

Dan voor het meedenken.

Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht

RobM
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1915
Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door RobM » zo 7 mei, 2017 07:34

Strek ik de sleutel uit het kontakt, komt er een klein rond busje mee. En nu wil de sleutel niet meer draaien.
Dit is het tweede slot wat er in mijn eenden kapot gaat. Ik ga voor nieuw. Wat zijn de ervaringen met de nieuwe kontaktsloten?

Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht

Gebruikersavatar
David
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3331
Lid geworden op: vr 21 mar, 2008 07:20

Bericht door David » zo 7 mei, 2017 11:32

Burton heeft sinds een maand een goede uitvoering.

Heb ik tot nu toe goede ervaring mee.
Tevens is het leuk dat alles conform het origineel is uitgevoerd.

Ziet er jig top uit.

RobM
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1915
Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door RobM » zo 7 mei, 2017 11:49

ah, natuurlijk. Gelijk één besteld.

ik heb ook wel eens gelezen dat het binnenwerk los te koop is. weet iemand of dat zo is zo ja, waar? ik heb het slotje uit het ding gehaald, wie weet is er nog iets van te maken.

Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht

Gebruikersavatar
schermer
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1153
Lid geworden op: di 1 nov, 2011 00:27
Locatie: Ursem

Bericht door schermer » ma 8 mei, 2017 15:46

Of het binnenwerk los te koop is weet ik niet. Maar er zijn wel bedrijven die in de oude behuizing een nieuw universeel contactslot plaatsen. O.a. Bij duckservice en dat is ook nog eens een stuk goedkoper. Le patron verkoopt ook universele losse contactsloten, wil ik ook ooit nog wel eens proberen te maken. Volgens mij moet dat met een kolomboor en een getrapte boor wel lukken om een oud contactslot uit te boren en ruimte te maken voor een universele.

RobM
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1915
Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door RobM » ma 8 mei, 2017 18:41

Ah, ik had de klok al horen luiden.
Zal ze eens mailen. Heb nu 2 van die zwarte alu behuizingen liggen. De oude boel er uit halen is wel te doen, ik zag mezelf daar nog niet een nieuwe in prutsen. Heb ook al eens gehad dat juist dat alu huis in stukken sprong.

Ondertussen komt de nieuwe morgen binnen. Ik zal verslag doen van de kwaliteit

Gr Rob

Edit: zie dat ze inderdaad gereviseerde slotjes verkopen. Met een nieuw binnenwerk. 85 tov 120 euro.
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht

RobM
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1915
Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door RobM » di 23 mei, 2017 18:02

Nieuw kontaktslot, compleet met U-beugel en kontaktrol. En afbreekbouten. Ziet er heel goed uit. Boel gemonteerd en rijden maar weer.

Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht

Gebruikersavatar
AZL57
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5115
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » wo 24 mei, 2017 16:59

Het slot zit vast met een klein pennetje bijna onzichtbaar, ik meen dat je het kunt uitboren. Heb het eens gedaan maar dat is lang gelden dus precies weet ik het ook niet meer.
Van een oude citroen dealer hoorde ik dat te zware sleutelbossen funest zijn voor je slot. Kan ik me wat bij voorstellen.
diverse Citroens, wat anders.

Plaats reactie