Advies gevraagd voor reis door Frankrijk
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 982
- Lid geworden op: vr 18 mar, 2005 22:24
- Locatie: Marknesse (n.o.p)
het bekende apua-help boekje meenemen! dat zit standaard bij de echte papieren wegenkaart van de gebieden waar ik doorheen kom.
Natuurlijk neem ik ook wat standaard gereedschap mee en ja ook een setje contactpunten, dynamo, startmotor, benzinepompje, spanningsregelaar en nog wat klein grut mee. Gewikkeld in een paar doeken past dat wel naast het reservewiel.
Natuurlijk neem ik ook wat standaard gereedschap mee en ja ook een setje contactpunten, dynamo, startmotor, benzinepompje, spanningsregelaar en nog wat klein grut mee. Gewikkeld in een paar doeken past dat wel naast het reservewiel.
met eendige groeten,
Afgelopen zomer voor de 5e keer met de Eend naar Frankrijk geweest. Geen enkel probleem en echt een aanrader om te doen! Eerste zomer bijna 5000 km gereden en ook dat ging perfect. Altijd wat klein gereedschap meegenomen, maar geen reserve onderdelen. Elke zomer gaat één van beide achterlichtjes kapot, verder nooit problemen
Gewoon voordat je gaat de auto even nalopen en olie, bougies + kabels enz. vervangen. Dan moet het goed gaan. En als het verkeerd gaat is er echt wel hulp te vinden. 2 jaar terug in Cassis bleken de handremblokjes versleten, en dat was geen succes met alle heuvels daar. In een kleine oude Citroen dealer in Aubagne werden alle klussen uitgesteld en stond ik binnen een half uur buiten met verse remblokjes en veel complimenten. Heb al weer zin in komende zomer!
Gewoon voordat je gaat de auto even nalopen en olie, bougies + kabels enz. vervangen. Dan moet het goed gaan. En als het verkeerd gaat is er echt wel hulp te vinden. 2 jaar terug in Cassis bleken de handremblokjes versleten, en dat was geen succes met alle heuvels daar. In een kleine oude Citroen dealer in Aubagne werden alle klussen uitgesteld en stond ik binnen een half uur buiten met verse remblokjes en veel complimenten. Heb al weer zin in komende zomer!
Joie de Vivre ..avec Citroën!
Blauwe 2cv - Groene Mehari
Blauwe 2cv - Groene Mehari
Ik ga al 32 jaar met dezelfde eend naar frankrijk. Zelden problemen gehad. Alleen een keertje een kapotte veer van een achterrem. 2 citroen dealers wilden me niet helpen een oude kleine dorpsgarage klaarde de klus. Sindsdien heb ik ook de dop 44 bij me voor de achtertrommels.
Voor de rest goed onderhoud en vooral je oliepeil goed in de gaten houden. Naast smering zorgt de olie in een eend ook voor koeling.
Voor de rest goed onderhoud en vooral je oliepeil goed in de gaten houden. Naast smering zorgt de olie in een eend ook voor koeling.
diverse Citroens, wat anders.
-
- Beginner
- Berichten: 20
- Lid geworden op: zo 10 mei, 2015 18:02
Gewoon even goed nalopen en een beurtje geven, even olie verversen, oliefiltertje, contactpuntjes, remblokken nakijken, oliekoeler even goed doorblazen, koolborsteltjes dynamo nakijken, luchtfiltertje etc... en dan het standaard kleine gereedschap (reservelampjes, schroevendraaiers, sleutels 11 en 14, rolletje ducktape stukje ijzerdraad en een paar tie-wraps, setje voelermaatjes om eventueel puntjes bij te stellen, flesje olie en jerrycan en natuurlijkde verplichte reflecterende vesten en gevarendriehoek )
Je kunt natuurlijk een complete donor eend met garage meenemen maar dat is allemaal niet nodig, gewoon zorgen dat ze op orde is voor je gaat en als je allemaal reserveonderdelen mee gaat nemen gaat toch altijd net dat ene onderdeeltje kapot wat je niet bij je hebt
Je kunt natuurlijk een complete donor eend met garage meenemen maar dat is allemaal niet nodig, gewoon zorgen dat ze op orde is voor je gaat en als je allemaal reserveonderdelen mee gaat nemen gaat toch altijd net dat ene onderdeeltje kapot wat je niet bij je hebt
“Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid.”