24uurs racer in wording
Zijn er mensen die me kunnen voorzien van remklauwen? We hebben nu 2 versnellingsbakken waar trommels op zitten en die dienen omgebouwd te worden. Mogen gebruikte klauwen zijn, mits nog te reviseren. /quote
Dan moet je ook gelijk het handrem mechanisme ombouwen
Het onderste gedeelte wat op het chassis zit moet vervangen worden en andere handremkabels aanbrengen.
Dan moet je ook gelijk het handrem mechanisme ombouwen
Het onderste gedeelte wat op het chassis zit moet vervangen worden en andere handremkabels aanbrengen.
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1365
- Lid geworden op: vr 7 nov, 2003 21:04
- Locatie: Zierikzee
Vorderingen
Ja, ruilen van bak lijkt me een goeie deal. Ik heb er overigens geen haast mee, misschien dat we een keer iets kunnen regelen op een meeting?Green-Duckman schreef:Ik weet niet waar je vandaan komt maar wil best een klauwen bak ruilen tegen een trommel bak?
Het team is druk geweest! We hebben een facebook pagina gemaakt waar iedereen ons kan volgen. En omdat we gemerkt hebben dat veel mensen enthousiast reageren op ons project; hebben we het gekoppeld aan een goed doel. Het is Alzheimer Nederland geworden. Info over het goede doel is hier te vinden:
http://inactievooralzheimer.nl/bert2cv
Ondertussen wachten we op offertes van de racescholen, want we dienen een racelicentie te gaan behalen. Wellicht dat we dit samen met een ander Nederlands team gaan doen. Er wordt namelijk elders in het land een Dyane omgebouwd tot volbloed raceauto, speciaal voor de 24 uur op Francorchamps
Het ontwerp voor de auto is af, zo gaat hij er uit zien:
Wat vinden jullie er van?
We hebben 123 ontsteking ingebouwd, die hebben we toch nodig en ik moet zeggen dat dit een duidelijk verschil maakt; de auto is net ff vlotter. Al bleef deze Ferrari me te snel af
En nog een plaatje van de complete auto:
Onze facebook pagina is te vinden onder deze link:
https://www.facebook.com/bert2cv
Laatst gewijzigd door Brum op ma 26 jan, 2015 11:55, 1 keer totaal gewijzigd.
in 2015 de 24u van Spa in een 2cv?
http://inactievooralzheimer.nl/bert2cv
https://www.facebook.com/bert2cv
http://inactievooralzheimer.nl/bert2cv
https://www.facebook.com/bert2cv
123
Even een klein fotoverslag van de inbouw van de 123 ontsteking.
De onderdelen die ik in het bestelde pakket kreeg;
En de geinstalleerde ontsteking. Maak je geen zorgen; blok gaat nog helemaal uit elkaar, we gaan heus met een schoon blokje racen
Mooi hoe je de instelling van de ontsteking kan aanpassen op je motortype; goed ontwerp.
En een foto van de (wat ik denk) bevestigingspunten voor de remklauw.
De onderdelen die ik in het bestelde pakket kreeg;
En de geinstalleerde ontsteking. Maak je geen zorgen; blok gaat nog helemaal uit elkaar, we gaan heus met een schoon blokje racen
Mooi hoe je de instelling van de ontsteking kan aanpassen op je motortype; goed ontwerp.
En een foto van de (wat ik denk) bevestigingspunten voor de remklauw.
in 2015 de 24u van Spa in een 2cv?
http://inactievooralzheimer.nl/bert2cv
https://www.facebook.com/bert2cv
http://inactievooralzheimer.nl/bert2cv
https://www.facebook.com/bert2cv
- DucKKnutsel
- Regelmatige poster
- Berichten: 388
- Lid geworden op: do 22 mar, 2012 08:31
- Locatie: Zwolle
Klopt wat die remmen bevestiging betreft, ik zie zelfs schroefdraad zitten soms moet je de gaten opboren en tappen. Hele ouwe bakken zit niet zo'n blok op dan lukt het niet.
Raar trouwens dat je die bougies er bij heb gekregen. Vaak gehoord en gelezen dat je die dus juist niet moet hebben. Ze hebben mij ook al eens in de steek gelaten. Dit kan natuurlijk een achterhaald verhaal zijn. Maar ik gebruik daar door altijd wel ngk bougies bij 123 ontsteking. Misschien een ding om ff verdere info over op te zoeken. Of ik ga nu hier onder weer wat bij leren
Succes!
Raar trouwens dat je die bougies er bij heb gekregen. Vaak gehoord en gelezen dat je die dus juist niet moet hebben. Ze hebben mij ook al eens in de steek gelaten. Dit kan natuurlijk een achterhaald verhaal zijn. Maar ik gebruik daar door altijd wel ngk bougies bij 123 ontsteking. Misschien een ding om ff verdere info over op te zoeken. Of ik ga nu hier onder weer wat bij leren
Succes!
Maximaal knutsel plezier.Wat niet kan is nog nooit gebeurt
#Ducks_Classics
#Ducks_Classics
Mwah... Nog nooit problemen met deze bougies gehad. Zijn prima voor dagelijks gebruik. Om mee te gaan racen schijnen ze niet geschikt te zijn.
Kijk ook eens naar de verschillende ngk bougies. Hier zie je een mooi overzichtje http://www.ecas2cvparts.co.uk/-c-69_74.html
Kijk ook eens naar de verschillende ngk bougies. Hier zie je een mooi overzichtje http://www.ecas2cvparts.co.uk/-c-69_74.html
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987
- Bertje Beige
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1216
- Lid geworden op: za 24 feb, 2007 12:14
- Locatie: West Fryslan
We leven nog
Even een kleine update vanuit het raceteam!
Wanneer je in een project duikt, kom je altijd voor verassingen te staan. Zo ook wij, met name op race licentie gebied. Er bestaan verschillende licenties; zogenaamde club licenties, daar begint het mee en een stapje hoger heb je de EU-licenties. De club-licenties zijn voldoende voor de bekende nationale initiatieven; de clio-cup, de volco 360 cup etc. Met een EU-licentie mag je al in de Porsche supercup rijden.
Het belangrijkste verschil tussen een club licentie en een EU licentie is dat je met de ene alleen nationaal mag rijden en met de andere door de EU. Je voelt hem vast aankomen; ook wanneer je als Nederlander met een 30 pk 2CV wil racen in België heb je een EU licentie nodig.
Aan het behalen van een EU-licentie worden zwaardere eisen gesteld dan aan een club-licentie en daar horen hogere kosten bij.
Ons team is zonder licenties, dus wij moeten alles nog halen. de kosten die hiermee gepaard gaan komen bovenop ons budget voor de auto, het startgeld etc. Je kunt je voorstellen dat alles bij elkaar opgeteld een flinke som aan het worden is en daar werden we niet vrolijker van. We hebben ons probleem bij de organisatie voorgelegd en die hebben begripvol gereageerd. Er wordt nu uitgezocht of het mogelijk is om bij de RACB (de Belgische KNAF) een bijzonder reglement in te dienen, waardoor het mogelijk wordt om met een nationale club-licentie te starten. Hier is nu het wachten op!
Ondertussen zoeken we door naar sponsoren en donateurs en dit gaat niet zonder succes. Aankomend weekend gaat de auto echt uit elkaar en kunnen de werkzaamheden beginnen. Zodra ik foto's heb gaan jullie die zien!
Wanneer je in een project duikt, kom je altijd voor verassingen te staan. Zo ook wij, met name op race licentie gebied. Er bestaan verschillende licenties; zogenaamde club licenties, daar begint het mee en een stapje hoger heb je de EU-licenties. De club-licenties zijn voldoende voor de bekende nationale initiatieven; de clio-cup, de volco 360 cup etc. Met een EU-licentie mag je al in de Porsche supercup rijden.
Het belangrijkste verschil tussen een club licentie en een EU licentie is dat je met de ene alleen nationaal mag rijden en met de andere door de EU. Je voelt hem vast aankomen; ook wanneer je als Nederlander met een 30 pk 2CV wil racen in België heb je een EU licentie nodig.
Aan het behalen van een EU-licentie worden zwaardere eisen gesteld dan aan een club-licentie en daar horen hogere kosten bij.
Ons team is zonder licenties, dus wij moeten alles nog halen. de kosten die hiermee gepaard gaan komen bovenop ons budget voor de auto, het startgeld etc. Je kunt je voorstellen dat alles bij elkaar opgeteld een flinke som aan het worden is en daar werden we niet vrolijker van. We hebben ons probleem bij de organisatie voorgelegd en die hebben begripvol gereageerd. Er wordt nu uitgezocht of het mogelijk is om bij de RACB (de Belgische KNAF) een bijzonder reglement in te dienen, waardoor het mogelijk wordt om met een nationale club-licentie te starten. Hier is nu het wachten op!
Ondertussen zoeken we door naar sponsoren en donateurs en dit gaat niet zonder succes. Aankomend weekend gaat de auto echt uit elkaar en kunnen de werkzaamheden beginnen. Zodra ik foto's heb gaan jullie die zien!
in 2015 de 24u van Spa in een 2cv?
http://inactievooralzheimer.nl/bert2cv
https://www.facebook.com/bert2cv
http://inactievooralzheimer.nl/bert2cv
https://www.facebook.com/bert2cv
Zijn er hier nog meer liefhebbers die deel willen nemen aan de 24 uur ?
Instappen en gaan, hoewel zelf de auto opbouwen eigenlijk veel leuker is.
http://www.leboncoin.fr/voitures/770659395.htm?ca=7_s
Instappen en gaan, hoewel zelf de auto opbouwen eigenlijk veel leuker is.
http://www.leboncoin.fr/voitures/770659395.htm?ca=7_s
Ja, inderdaad. Of een Belgisch postadres en we hebben geen van beideTB schreef:Kun je de licentie niet gewoon in Belgie halen? Of moet je dan ook die nationaliteit hebben?
in 2015 de 24u van Spa in een 2cv?
http://inactievooralzheimer.nl/bert2cv
https://www.facebook.com/bert2cv
http://inactievooralzheimer.nl/bert2cv
https://www.facebook.com/bert2cv
- DucKKnutsel
- Regelmatige poster
- Berichten: 388
- Lid geworden op: do 22 mar, 2012 08:31
- Locatie: Zwolle
Voor dat geld kan je ook wat snellers kopen... bij de engelse race club staan of stonden 2 autos te koop voor 5k pond. Voor dat ik ga racen wil ik eerst m'n 4x4 bouwen, met een goed sociaalleven en een drukke baan schiet dat lekker op..Fastn schreef:Zijn er hier nog meer liefhebbers die deel willen nemen aan de 24 uur ?
Instappen en gaan, hoewel zelf de auto opbouwen eigenlijk veel leuker is.
http://www.leboncoin.fr/voitures/770659395.htm?ca=7_s