Staat chassis?
Staat chassis?
Hallo,
Ben beetje nieuw in het eendengebeuren en heb er 1tje op het oog.
Maar twijfel wat over het chassis...
Kunnen jullie jullie advies eens geven over de staat?
Thanks!
Jor
http://s581.photobucket.com/user/aroomw ... sort=3&o=0
Ben beetje nieuw in het eendengebeuren en heb er 1tje op het oog.
Maar twijfel wat over het chassis...
Kunnen jullie jullie advies eens geven over de staat?
Thanks!
Jor
http://s581.photobucket.com/user/aroomw ... sort=3&o=0
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 632
- Lid geworden op: wo 10 feb, 2010 19:56
- Locatie: utrecht
- DucKKnutsel
- Regelmatige poster
- Berichten: 388
- Lid geworden op: do 22 mar, 2012 08:31
- Locatie: Zwolle
Heeft in ieder geval recent onderhoud gehad vers koper vet op de schokbrekers bouten trekogen mooi schoon.
Het lijkt of er aan gelast is links hoeft niet erg te zijn als het er maar in zit en niet op en dan dicht geklaait met tectyl.
Het lijkt of er aan gelast is links hoeft niet erg te zijn als het er maar in zit en niet op en dan dicht geklaait met tectyl.
Maximaal knutsel plezier.Wat niet kan is nog nooit gebeurt
#Ducks_Classics
#Ducks_Classics
Zie er zo niets raars aan, maar vermoed wel dat dit chassis al eens gewisseld is. Kan dat zo zijn? Of het is in onder handen genomen. Gezien de borging van de asbouten die los is geweest.
Dikke laag tectyl, kan er niet onder kijken. Bij asbevestiging in elk geval geen opbolling door roest.
Dikke laag tectyl, kan er niet onder kijken. Bij asbevestiging in elk geval geen opbolling door roest.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987
- Oiseau blanc
- Regelmatige poster
- Berichten: 155
- Lid geworden op: zo 30 dec, 2012 03:11
- Locatie: Heusden
Het chassis ziet er nog redelijk uit. Mijn vermoeden is dat het chassis opengemaakt is om de binnenkant te inspecteren, vandaar de golvende rand.
Het belangrijk naar het voorste deel van het chassis te kijken. Als er problemen zijn, spelen deze zich meestal af aan de bovenzijde bij de voetenbak, en aan de onderzijde ter hoogte van de vooras. Kijken, krabben en steken met een schroevendraaier(mits akkoord van de eigenaar natuurlijk) maar!
Ik ben ook benieuwd wat die 2 metalen strips zijn aan de onderzijde...
Het belangrijk naar het voorste deel van het chassis te kijken. Als er problemen zijn, spelen deze zich meestal af aan de bovenzijde bij de voetenbak, en aan de onderzijde ter hoogte van de vooras. Kijken, krabben en steken met een schroevendraaier(mits akkoord van de eigenaar natuurlijk) maar!
Ik ben ook benieuwd wat die 2 metalen strips zijn aan de onderzijde...
La Liberte en 2CV!
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1916
- Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
Hij is uit elkaar geweest, dus is er aan gelast of het chassis is gewisseld. Dan
heel, heel erg goed kijken if het nummer nog wel origineel is. En niet zelf ingeslagen. Het nummer moet op de rechter voorpoot van het chassis zit, kijken of er aan die poot gelast is , en kijken of. Er zowel voor als achter het nummer een Chevron, zo'n citroen tekentje staat.
Zei de ervaringsdeskundige die eens een eend heeft mogen slopen omdat ie dacht: ach, dat zal toch wel goed zitten?
Gr Rob
heel, heel erg goed kijken if het nummer nog wel origineel is. En niet zelf ingeslagen. Het nummer moet op de rechter voorpoot van het chassis zit, kijken of er aan die poot gelast is , en kijken of. Er zowel voor als achter het nummer een Chevron, zo'n citroen tekentje staat.
Zei de ervaringsdeskundige die eens een eend heeft mogen slopen omdat ie dacht: ach, dat zal toch wel goed zitten?
Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
Als het een origineel chassis betreft dan moet het met het nummer goed zitten. Tenzij.... er een ander nummer ingelast is oid. Gewoon goed kijken.
Heeft de verkoper geen foto's van het werk dat eraan gedaan is? Dan zou je de staat van t chassis kunnen beoordelen voordat eraan gelast werd.
Heeft de verkoper geen foto's van het werk dat eraan gedaan is? Dan zou je de staat van t chassis kunnen beoordelen voordat eraan gelast werd.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
ik weet niet hoe de belgische keuring is, maar de NL-se keuring kijkt alleen naar de juistheid van het nummer in de zin van klopt wat er staat met wat er in de papieren staat. niet of het het originele nummer is.
ik ben vooralsnog iets voorzichtig met durven te zeggen dat het chassis er redelijk uitziet. van de buitenkant kan het er best goed uitzien allemaal.
ik zou echt even zelf met een schroevendraaier stevig en hard prikken. ook een goeie is met vlakke hand of hamer op de onderkant van chassis een klop geven. hoor je dan geritsel van roest dan is dat geen goed teken
ik ben vooralsnog iets voorzichtig met durven te zeggen dat het chassis er redelijk uitziet. van de buitenkant kan het er best goed uitzien allemaal.
ik zou echt even zelf met een schroevendraaier stevig en hard prikken. ook een goeie is met vlakke hand of hamer op de onderkant van chassis een klop geven. hoor je dan geritsel van roest dan is dat geen goed teken
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
- Oiseau blanc
- Regelmatige poster
- Berichten: 155
- Lid geworden op: zo 30 dec, 2012 03:11
- Locatie: Heusden
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1916
- Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
Van België heb ik geen verstand.Jor schreef:Hij wordt gekeurd verkocht voor dagelijks gebruik. (in België) Dus ik vermoed dat daar ook wel naar het chassisnummer gekeken wordt dan? En dat ze daar met de schroevendraaier op pad gaan, niet? :-)
In Nederland: bij de apk wordt gekeken of het correcte nummer er in staat. En bij de rdw (waar jij gaat komen voor import) gaan ze kijken of het originele nummer er nog in staat.
De aanname " hij is gekeurd dus het zal wel kloppen". Is dus niet waar.
Dit lijkt altijd ontzettend gezeur maar je zal de eerste niet zijn die zijn pas gekocht eend niet kan gebruiken maar alleen ter decoratie in de tuin kan zetten.
Gr Rob
Laatst gewijzigd door RobM op di 3 mar, 2015 08:19, 1 keer totaal gewijzigd.
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht