Project 2cv6 1986
Project 2cv6 1986
Beste forummers,
Ons rode Eendje, dat al ruim 20 jaar bij ons is, is klaar voor een totale restauratie. Met veel bewondering lees ik de projectverslagen op het forum, en dan denk ik wel eens: waar begin ik aan!? Maar de interesse en de vele adviezen/suggesties van ervaren Duckologen geven moed. En niet geschoten is altijd mis, al doende leert men, van fouten leer je alleen maar, al die clichés zijn ongetwijfeld waar! Dus begin ik met volle moed aan het slopen (dat kan ik in ieder geval -:)
Het eindresultaat moet zo duurzaam mogelijk zijn, zeker wat betreft anti-roest. Dus de koets en losse carosseriedelen worden verzinkt.
En ik neem er alle tijd voor (en die heb ik gelukkig ook). Na het Eendje staat het volgende project al te lonken, een Land Rover Defender uit 1991 (maar da's meer iets voor het Land Rover forum ), waar ik net een jaar mee door Afrika heb gereisd (zie www.geehurkmans.com/Thimba). Kortom: never a dull moment!
Ik hou jullie op de hoogte van de vorderingen, de worstelingen, dilemma's en de succesjes, en zal regelmatig een beroep doen op jullie kennis en ervaring!
Cheers,
Gee
Ons rode Eendje, dat al ruim 20 jaar bij ons is, is klaar voor een totale restauratie. Met veel bewondering lees ik de projectverslagen op het forum, en dan denk ik wel eens: waar begin ik aan!? Maar de interesse en de vele adviezen/suggesties van ervaren Duckologen geven moed. En niet geschoten is altijd mis, al doende leert men, van fouten leer je alleen maar, al die clichés zijn ongetwijfeld waar! Dus begin ik met volle moed aan het slopen (dat kan ik in ieder geval -:)
Het eindresultaat moet zo duurzaam mogelijk zijn, zeker wat betreft anti-roest. Dus de koets en losse carosseriedelen worden verzinkt.
En ik neem er alle tijd voor (en die heb ik gelukkig ook). Na het Eendje staat het volgende project al te lonken, een Land Rover Defender uit 1991 (maar da's meer iets voor het Land Rover forum ), waar ik net een jaar mee door Afrika heb gereisd (zie www.geehurkmans.com/Thimba). Kortom: never a dull moment!
Ik hou jullie op de hoogte van de vorderingen, de worstelingen, dilemma's en de succesjes, en zal regelmatig een beroep doen op jullie kennis en ervaring!
Cheers,
Gee
Laatst gewijzigd door Gee op zo 12 jul, 2015 13:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Hi,Thijs schreef:Waar zie je dat chassis dan?galva chassis
Nu vraag ik me af of dat goed gaat komen bij de RDW....
Chassis is jaren geleden al gegalvaniseerd. Koets is in redelijke staat, maar er is wel wat laswerk nodig aan de dorpels bv. Verder blijft het natuurlijk toch een verrassing wat je zoal tegen komt. Motorblokje en versnellingsbak lopen soepel. Het Eendje wordt/werd het hele jaar door dagelijks gebruikt, en dat zal na renovatie ook zo zijn. Vandaar de inzet op een duurzame restauratie.
Cheers,
Gee
kale koets
Vandaag koetsje eraf gehaald. Het ziet er - zeker als ik het vergelijk met andere roestoratie-projecten op het forum - eigenlijk nog redelijk goed uit!
De achterschermen nog even laten zitten. Die zijn eens ooit aan de binnenschermen gelast om een gat te camoufleren! Eens kijken hoe ik die weer netjes van elkaar kan scheiden.
Ik denk de volgende onderdelen te gaan vervangen door zincor plaatdelen:
kofferbak (complete unit)
voetenbak
paravans links en rechts
dorpels
binnenschermen
Het chassis is gegalvaniseerd, en ook na ruim 15 jaar ziet dat er nog prima uit!
Nu eerst dat chassis maar eens verder ontmantelen, schoonmaken en van een zwarte beschermlaag voorzien.
Wat raden jullie aan om daar op te spuiten?
Cheers,
Gee
even luchten
chassis weer naar binnen om verder aan te werken
galva chassis na ruim 15 jaar
schutbord is goed hard
voetenbak ventileert goed
voetenbak van binnen
stijl rechterkant
dorpel rechts
staartstuk is hard
kofferbak
aansluiting bodemplaat kofferbak
binnenscherm links
frame voorruit is hard
paravan rechtsvoor
De achterschermen nog even laten zitten. Die zijn eens ooit aan de binnenschermen gelast om een gat te camoufleren! Eens kijken hoe ik die weer netjes van elkaar kan scheiden.
Ik denk de volgende onderdelen te gaan vervangen door zincor plaatdelen:
kofferbak (complete unit)
voetenbak
paravans links en rechts
dorpels
binnenschermen
Het chassis is gegalvaniseerd, en ook na ruim 15 jaar ziet dat er nog prima uit!
Nu eerst dat chassis maar eens verder ontmantelen, schoonmaken en van een zwarte beschermlaag voorzien.
Wat raden jullie aan om daar op te spuiten?
Cheers,
Gee
even luchten
chassis weer naar binnen om verder aan te werken
galva chassis na ruim 15 jaar
schutbord is goed hard
voetenbak ventileert goed
voetenbak van binnen
stijl rechterkant
dorpel rechts
staartstuk is hard
kofferbak
aansluiting bodemplaat kofferbak
binnenscherm links
frame voorruit is hard
paravan rechtsvoor
Dat ziet er uit of het wel te doen is, de koets.
Zie op de eerdere foto dat het niet orginle motor is, keer vervangen waarschijnlijk.
Dat galvaniseren, is hier al ergens hele discusie over.
Zelf vind ik het nogal kostbaar.
En persoonlijk denk ik niet nodig. Als je de koets goed overspuit.
Blijft daarna ook echt heeeeeel lang goed.
Orgineel zit er nauwlijks verf op.
Zie op de eerdere foto dat het niet orginle motor is, keer vervangen waarschijnlijk.
Dat galvaniseren, is hier al ergens hele discusie over.
Zelf vind ik het nogal kostbaar.
En persoonlijk denk ik niet nodig. Als je de koets goed overspuit.
Blijft daarna ook echt heeeeeel lang goed.
Orgineel zit er nauwlijks verf op.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Vanclee mungo 1980
2cv6 club 1978
Vanclee mungo 1980
Ja, Motor is vervangen na ongeluk.verkuilm schreef:Dat ziet er uit of het wel te doen is, de koets.
Zie op de eerdere foto dat het niet orginle motor is, keer vervangen waarschijnlijk.
Dat galvaniseren, is hier al ergens hele discusie over.
Zelf vind ik het nogal kostbaar.
En persoonlijk denk ik niet nodig. Als je de koets goed overspuit.
Blijft daarna ook echt heeeeeel lang goed.
Orgineel zit er nauwlijks verf op.
Hoe zie je dat trouwens, dat die niet origineel is?
Gee
- Michiel van G.
- Heavy user
- Berichten: 2676
- Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
- Locatie: Zeist
- Contacteer: