Handrem vast na winterslaap
Handrem vast na winterslaap
Na een onenigheidje (start probleem) met de auto afgelopen herfst heb ik per ongeluk de handrem er op laten zitten en hem niet in de versnelling gezet.......
Nu dus twee problemen Vandaag geprobeerd rem los te krijgen door wat aan de auto te duwen en trekken. Handrem hendel is los, maar remmen staan vast. Wat is de beste taktiek?
Beetje jammer als de motor strak weer draait, maar hij komt niet van zijn plek
Nu dus twee problemen Vandaag geprobeerd rem los te krijgen door wat aan de auto te duwen en trekken. Handrem hendel is los, maar remmen staan vast. Wat is de beste taktiek?
Beetje jammer als de motor strak weer draait, maar hij komt niet van zijn plek
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 632
- Lid geworden op: wo 10 feb, 2010 19:56
- Locatie: utrecht
Misschien met een hamer een paar tikken geven ?? en anders kijken naar je remcilinders of die niet vastgeroest Remvloeistof is hygroscopisch, dat wil zeggen dat het water opneemt uit de lucht. Door de aanwezigheid van water wordt het kookpunt lager en kan er roestschade in het hydraulische systeem optreden. Om deze redenen moet de vloeistof periodiek worden vervangen. Meestal wordt eens per twee jaar voorgeschreven.
- 2cvmaarten
- Veelvuldig poster
- Berichten: 627
- Lid geworden op: do 28 mei, 2009 20:18
- Locatie: Ulestraten
Schijfremmen in jou geval staan los van de remvloeistof aangezien ze hier niet op zijn aangesloten Vanaf jouw handrem handle gaat een kabel naar een hefboom, vandaar uit gaan twee kabels (een naar rechts en een naar links) naar de remklauw. Op de voorkant van je remklauwen zit je handrem geschroefd. Begin hier eens met kijken, deze willen nog wel eens vastzitten.
Citroen 2cv6 special 1986
- 2cvmaarten
- Veelvuldig poster
- Berichten: 627
- Lid geworden op: do 28 mei, 2009 20:18
- Locatie: Ulestraten
Het moest ff wachten, wat de griep had me geveld, maar vanmiddag een poging gedaan.
Eerst alles netjes nagelopen. Accu volledig geladen, accupolen ingevet, carburateur gevuld met benzine, een bougie gechecked, alle stekkertje nagedrukt en proberen. Na een tweede keer caburateur vullen liep hij op 1 poot. De kant waar de bougie niet was gecheckt liep niet mee
Bougie getrokken en verkoold! Gewisseld met een verse en draaien! YES klein rondje gereden en prima.
Accu weer mee en aan de lader thuis. Morgen alles klaar maken en zondag mee rijden met de rit van de 2CV club. Laat het seizoen maar beginnen!
Eerst alles netjes nagelopen. Accu volledig geladen, accupolen ingevet, carburateur gevuld met benzine, een bougie gechecked, alle stekkertje nagedrukt en proberen. Na een tweede keer caburateur vullen liep hij op 1 poot. De kant waar de bougie niet was gecheckt liep niet mee
Bougie getrokken en verkoold! Gewisseld met een verse en draaien! YES klein rondje gereden en prima.
Accu weer mee en aan de lader thuis. Morgen alles klaar maken en zondag mee rijden met de rit van de 2CV club. Laat het seizoen maar beginnen!