Groen systeem, horen er rubbertjes op de remleidingen?
Groen systeem, horen er rubbertjes op de remleidingen?
Hallo allemaal.
Heb remleidingen vernieuwd. Eend is van 86 dus groen systeem.(toch?)
Kon de wartels van de nieuwe leidingen mooi in de remcilinders etc draaien maar raak nu even in verwarring. Zag laatst ergens (weet even niet meer waar) dat er om de remleiding
waar hij bijvoorbeeld de cilinder ingaat nog een rubbertje zou moeten zitten.
Voor de afdichting?.
Ís dat voor zover jullie weten zo, ofkan ik het gewoon zo laten.?
Straks moet de koets erop en dan kan ik er niet meer zo goed bij als dat nog aangepast moet worden....
Wie weet dit?
Alvast bedankt!
Heb remleidingen vernieuwd. Eend is van 86 dus groen systeem.(toch?)
Kon de wartels van de nieuwe leidingen mooi in de remcilinders etc draaien maar raak nu even in verwarring. Zag laatst ergens (weet even niet meer waar) dat er om de remleiding
waar hij bijvoorbeeld de cilinder ingaat nog een rubbertje zou moeten zitten.
Voor de afdichting?.
Ís dat voor zover jullie weten zo, ofkan ik het gewoon zo laten.?
Straks moet de koets erop en dan kan ik er niet meer zo goed bij als dat nog aangepast moet worden....
Wie weet dit?
Alvast bedankt!
- Bertje Beige
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1216
- Lid geworden op: za 24 feb, 2007 12:14
- Locatie: West Fryslan
Op de leidingen horen inderdaad leidingrubbertjes, en die moeten die wel geschikt zijn voor LHM, zoals deze:
http://citroparts.com/2CV/Brakes/Brake_ ... ml?lang=NL
http://citroparts.com/2CV/Brakes/Brake_ ... ml?lang=NL
2CV6club1983-acadiane1985-azu1962
Hoi, nou dat wordt weer sleutelen...
Ik heb de remleidingen in de achterassen vervangen maar ben noch in het verdelertje, noch in de cilinders die wuppies tegengekomen...
Misschien heb ik ze wel platgedrukt nu, dat ze er nog inzaten misschien?
Nieuwe zie ik staan in 3,5 en 4,5 mm. Welke zou ik dan moeten hebben?
Ik heb de remleidingen in de achterassen vervangen maar ben noch in het verdelertje, noch in de cilinders die wuppies tegengekomen...
Misschien heb ik ze wel platgedrukt nu, dat ze er nog inzaten misschien?
Nieuwe zie ik staan in 3,5 en 4,5 mm. Welke zou ik dan moeten hebben?
Probleem......
Ik krijg met geen mogelijkheid meer de remleidingen uit het verdeelblokje op de achteras.
Ook zitten ze ramvast in de wielremcilinders achter.
Bij demonteren ben ik niet die rubbertjes tegengekomen dus ik denk dat ze er nog inzitten maar dat is niet te controleren.
Wat is wijsheid. Zo laten of alles vernieuwen?
(Ik denk dat ik het antwoord al bedacht heb .... )
Ik krijg met geen mogelijkheid meer de remleidingen uit het verdeelblokje op de achteras.
Ook zitten ze ramvast in de wielremcilinders achter.
Bij demonteren ben ik niet die rubbertjes tegengekomen dus ik denk dat ze er nog inzitten maar dat is niet te controleren.
Wat is wijsheid. Zo laten of alles vernieuwen?
(Ik denk dat ik het antwoord al bedacht heb .... )
Mannen, dank voor de reacties. Ze zitten echter niet vast door corrosie.
Ik heb de remleidingen door de achteras vernieuwd. De koets was er af dus dat kwam mooi uit.
Nu twijfelde ik over die rubbertjes. Dus ik dacht, toch maar alles weer los en checken en zonodig rubbertjes plaatsen.
De nieuwe remleiding echter heb ik zeker lekker vastgrdraaid in de cilnders en het remverdeelblokje.....
Ik ken het systeem van een eend niet. Bij andere autos pers je door de wartels goed aan te draaien de leiding vast in ..waar ze in moeten.
Nu krijg ik dus de nieuwe leiding er met geen mogelijkheid meer uit.de wartels zijn zo los maar de remleiding zelf zit muurvast in het verdeelblok en de remcilinders. Zelfs met een tang aan de leiding trekken en voorzichtig tikken met een hamer lost het niet op.
Zo kan ik dus niet controleren of de rubbertjes er al dan niet nog inzaten. Blijft alleen het opnieuw vervangen van de hele remleiding over.... Daar baal ik natuurlijk wel van...
Of iemand moet nog een gouden tip hebben?
Ik heb de remleidingen door de achteras vernieuwd. De koets was er af dus dat kwam mooi uit.
Nu twijfelde ik over die rubbertjes. Dus ik dacht, toch maar alles weer los en checken en zonodig rubbertjes plaatsen.
De nieuwe remleiding echter heb ik zeker lekker vastgrdraaid in de cilnders en het remverdeelblokje.....
Ik ken het systeem van een eend niet. Bij andere autos pers je door de wartels goed aan te draaien de leiding vast in ..waar ze in moeten.
Nu krijg ik dus de nieuwe leiding er met geen mogelijkheid meer uit.de wartels zijn zo los maar de remleiding zelf zit muurvast in het verdeelblok en de remcilinders. Zelfs met een tang aan de leiding trekken en voorzichtig tikken met een hamer lost het niet op.
Zo kan ik dus niet controleren of de rubbertjes er al dan niet nog inzaten. Blijft alleen het opnieuw vervangen van de hele remleiding over.... Daar baal ik natuurlijk wel van...
Of iemand moet nog een gouden tip hebben?
De truuk met de hamer werd m ook niet.
Ik denk zomaar dat ik de boel vernaggeld heb door het zonder de afdichtingsrubbertjes kneiterhard aan te draaien.
Tja eerst lezen en dan doen... Komt voor mij net ff te laat.
Maar goed, ik heb mijn verdriet weggeslikt en de leidingen opnieuw besteld.
De hele boel gewoon doorzagen, op de werkbank de leidingen eruit halen en alles nieuw.
Meteen maar complete revisieset voor de achter en schijfremmen besteld.
Dan maar in 1 keer alles nieuw en goed. Inderdaad moet je het met remmen niei gaan avonturen. En na drie jaar stilstaan mag er ook wel weer eens wat nieuws in nietwaar?
Ik heb weer wat geleerd...
Dank voor jullie meedenken allemaal, beste sleutelkameraden..!
Ik denk zomaar dat ik de boel vernaggeld heb door het zonder de afdichtingsrubbertjes kneiterhard aan te draaien.
Tja eerst lezen en dan doen... Komt voor mij net ff te laat.
Maar goed, ik heb mijn verdriet weggeslikt en de leidingen opnieuw besteld.
De hele boel gewoon doorzagen, op de werkbank de leidingen eruit halen en alles nieuw.
Meteen maar complete revisieset voor de achter en schijfremmen besteld.
Dan maar in 1 keer alles nieuw en goed. Inderdaad moet je het met remmen niei gaan avonturen. En na drie jaar stilstaan mag er ook wel weer eens wat nieuws in nietwaar?
Ik heb weer wat geleerd...
Dank voor jullie meedenken allemaal, beste sleutelkameraden..!