Zwak klikgeluid richtingaanwijzer
-
- Beginner
Zwak klikgeluid richtingaanwijzer
Ik vroeg me af of ik de enige eendrijder ben die over een richtingaanwijzer beschikt met een mager klikgeluid. Dat geluid hoor je alleen wanneer de motor uit is. Ik heb mijn dealer, 2cvpartners uit Berkel en Rodenrijs, gevraagd er een nieuwe klikautomaat op te zetten. Resultaat nihil. Heeft iemand een andere, betere, suggestie?
hoe meer je weet, hoe minder je weet
-
- Beginner
- DucKKnutsel
- Regelmatige poster
dat klikken wat sommige eenden hebben zit 'm in de hendel. Een akoestische hendel noemen ze zo'n ding geloof ik. Er zit dan een weerstandje en een soort knikker in je hendel. Deze zaten zeker in oudere a types. Weet niet of die ook nog nieuw te krijgen zijn.
Maximaal knutsel plezier.Wat niet kan is nog nooit gebeurt
#Ducks_Classics
#Ducks_Classics
-
- Regelmatige poster
- Contacteer:
Vorig jaar heb ik nog een NOS richtingaanwijzerhandel gekocht bij Der Franzose voor mijn Charleston. Hier zit inderdaad zo'n knikker in, ding maakt een hels kabaalDucKKnutsel schreef:dat klikken wat sommige eenden hebben zit 'm in de hendel. Een akoestische hendel noemen ze zo'n ding geloof ik. Er zit dan een weerstandje en een soort knikker in je hendel. Deze zaten zeker in oudere a types. Weet niet of die ook nog nieuw te krijgen zijn.
2CV6 Charleston, 1986, NV-GN-36, Rood-Zwart
Berlingo XTR 120, 2010, Sable Bivouac
Peugeot 205 GTI 1.9 van 1991
Berlingo XTR 120, 2010, Sable Bivouac
Peugeot 205 GTI 1.9 van 1991
-
- Regelmatige poster
-
- Heavy user
Je zou er ook een licht-verklikkerlampje aan kunnne koppelen als je graag wilt weten dat je knippers aan staan.
Er zijn ook motorfietsen die dat hebben.
Een ander idee is je lampje op het dashboard te vervangen door een LED-uitvoering.
Dan zie je dat er geknipperd wordt.
Dit heb ik ook in mijn kit-car en werkt prima.
Er zijn ook motorfietsen die dat hebben.
Een ander idee is je lampje op het dashboard te vervangen door een LED-uitvoering.
Dan zie je dat er geknipperd wordt.
Dit heb ik ook in mijn kit-car en werkt prima.
Inderdaad. Bij de oudere typen (ik denk vóór 1975) zat er een klikker in de richtingaanwijzerhendel om aan te geven dat de knipperlichten werken.DucKKnutsel schreef:dat klikken wat sommige eenden hebben zit 'm in de hendel. Een akoestische hendel noemen ze zo'n ding geloof ik. Er zit dan een weerstandje en een soort knikker in je hendel. Deze zaten zeker in oudere a types. Weet niet of die ook nog nieuw te krijgen zijn.
Daarna zat er op het dashboard een groen lampje. Voor de wet moet je óf een klikker óf een lampje hebben.
Op mijn HY zit geen van beiden maar ben er nog nooit op afgekeurd. Ik kijk altijd naar de stand van de hendel om te weten of het knipperlicht aan staat
Niettemin wil ik de klikker in de hendel wel terug hebben. Ik zal eens kijken bij Le Franzose.
A-type rijder sinds 1980.
Méhari 1977, HY 1967, dagelijks vervoer: Acadiane 1983 en een Berlingo Multispace 1.6 benzine.
Méhari 1977, HY 1967, dagelijks vervoer: Acadiane 1983 en een Berlingo Multispace 1.6 benzine.
-
- Beginner
Re: Mehariclub verkoopt ze nieuw met geluid voor € 32, excl verzenden
DucKKnutsel schreef: ↑vr 27 mar, 2015 06:47 dat klikken wat sommige eenden hebben zit 'm in de hendel. Een akoestische hendel noemen ze zo'n ding geloof ik. Er zit dan een weerstandje en een soort knikker in je hendel. Deze zaten zeker in oudere a types. Weet niet of die ook nog nieuw te krijgen zijn.
AK 400 1973
2CV Special RHD 1987
2CV Special RHD 1987