Forumleden,
ik denk dat de 2 jaar oude 6volt accu van mijn 1952 2CV AU is langzaam aan het overlijden is want zelfs na een dag aan de oplader is het starten moeizaam.
Alhier in Maleisie krijgen vanwege de warmte accu's vreselijk op hun donder dus 2 jaar is niet eens zo gek.
Omdat het hier moeilijk is om aan 6volts accu's te komen en ook omdat ik denk/hoop dat een betere kwaliteit accu het langer uithoud, zat ik er aan te denken een Optima 6volt startaccu te bestellen. Lekvrij dus kan verscheept worden (vanuit Australie).
50AH en maar liefst 800Amp startvermogen.
Enige vraag is, kan de startmotor van een 9pk dat wel aan? Heeft iemand daar ervaring mee? Techneuten onder jullie: advies welkom.
Hartelijk dank
Arnout
Optima6 volt accu voor een 1952 AU ?
Lijkt me geen probleem mits de accu gewoon past op de plaats waar nu de accu staat. Dus of de afmetingen gelijk zijn. En het voltage is gewoon 6V.
50Ah. Hierdoor heeft deze accu een langere adem.
Dat max startvermogen kan de accu leveren, maar dat doet ie niet altijd zegmaar.
Zie het als een vat vol water. Met een klein gaatje erin loopt ie langzaam leeg. En met een groter gat erin loopt het vat sneller leeg.
Hoe deze accu's met de warmte in Maleisië om gaan (levensduur) durf ik je niet te zeggen.
50Ah. Hierdoor heeft deze accu een langere adem.
Dat max startvermogen kan de accu leveren, maar dat doet ie niet altijd zegmaar.
Zie het als een vat vol water. Met een klein gaatje erin loopt ie langzaam leeg. En met een groter gat erin loopt het vat sneller leeg.
Hoe deze accu's met de warmte in Maleisië om gaan (levensduur) durf ik je niet te zeggen.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987
de startmotor pakt zoveel stroom als hij nodig heeft dus het vermogen van de accu maakt niets uit. Ik heb goede dingen gehoord van deze gel accu's. Ze zien er alleen niet uit. Maar er bestaan kunststoffen bakken die er precies uit zin als een oude accu daar kun je deze inzetten.
diverse Citroens, wat anders.