Project 2cv6 1986
veerpotten demonteren?
Tsja, die veerpotten. Ik heb al wel begrepen dat die behoorlijk vast kunnen zitten!
Kan iemand mij vertellen hoe ik die het beste kan demonteren?
Cheers,
Gee
Kan iemand mij vertellen hoe ik die het beste kan demonteren?
Cheers,
Gee
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1915
- Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
je kan de moeren die op de centreerbussen zitten losdraaien. Maar die zitten soms goed vastgeroest. Ik sleep in dat geval met een dunne doorslijpschijf de moer op twee plaatsen bijna door. Omdat de moeren niet zo dik zijn breken ze door als je ze een tik geeft.
Het mooiste is ze onder en boven door te slijpen, maar daar kan je slecht bij. Als je er bv een kwart uit hebt is de spanning er wel af en kan je de rest zo lossen.
De voorste moer van de voorste bus kan je laten zitten: je moet de veerpotten demonteren door de voorste centreerbus naar voren te schuiven en dan is de voorste moer handig om tegenaan te tikken.
Gr Rob
Het mooiste is ze onder en boven door te slijpen, maar daar kan je slecht bij. Als je er bv een kwart uit hebt is de spanning er wel af en kan je de rest zo lossen.
De voorste moer van de voorste bus kan je laten zitten: je moet de veerpotten demonteren door de voorste centreerbus naar voren te schuiven en dan is de voorste moer handig om tegenaan te tikken.
Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
chassis schoon en in de X5
Na vele uren ontvetten, schrobben, schuren, bikken, en staalborstelen is het chassis schoon en van alle meuk en tectyl ontdaan. Ik voel spieren op plaatsen waarvan ik nooit kon bevroeden dat ik ze had
En ik had het ook gewoon zo kunnen laten (want gegalvaniseerd), maar het werkt wel zo prettig om te beginnen met een echt schoon en zwart onderstel.
Vanochtend dus eerst maar eens in de X5 gespoten als ondergrond voor de X10 morgen!
Cheers,
Gee
En ik had het ook gewoon zo kunnen laten (want gegalvaniseerd), maar het werkt wel zo prettig om te beginnen met een echt schoon en zwart onderstel.
Vanochtend dus eerst maar eens in de X5 gespoten als ondergrond voor de X10 morgen!
Cheers,
Gee
-
- Beginner
- Berichten: 3
- Lid geworden op: do 15 jan, 2015 01:21
- Locatie: Haarlem
ik ben bezig met een restauratie van een eendje uit 1984 maar ben het carrosserieplaatje kwijtgeraakt bij transport.
Nu heb ik een adres waar ik een nieuwe kan bestellen, maar ik weet niet precies welke informatie erop moet komen, de site waar ik het kan aanvragen is daar ook niet 100% duidelijk over.
Zou iemand mij een fotootje kunnen sturen van jouw plaatje (2cv uit 1982 - 1986) zodat ik weet welke gegevens ik iig op moet geven?
dank,
Roel Claase
rclaase@gmail.com
Nu heb ik een adres waar ik een nieuwe kan bestellen, maar ik weet niet precies welke informatie erop moet komen, de site waar ik het kan aanvragen is daar ook niet 100% duidelijk over.
Zou iemand mij een fotootje kunnen sturen van jouw plaatje (2cv uit 1982 - 1986) zodat ik weet welke gegevens ik iig op moet geven?
dank,
Roel Claase
rclaase@gmail.com
Hi Roel,roelboules schreef:ik ben bezig met een restauratie van een eendje uit 1984 maar ben het carrosserieplaatje kwijtgeraakt bij transport.
Nu heb ik een adres waar ik een nieuwe kan bestellen, maar ik weet niet precies welke informatie erop moet komen, de site waar ik het kan aanvragen is daar ook niet 100% duidelijk over.
Zou iemand mij een fotootje kunnen sturen van jouw plaatje (2cv uit 1982 - 1986) zodat ik weet welke gegevens ik iig op moet geven?
dank,
Roel Claase
rclaase@gmail.com
Excuses voor de late reactie, maar ben een tijdje niet op het forum geweest.
Misschien wat onnozel, maar waar zit dat plaatje? Dan zal ik er een foto van maken, als je dat nog nodig hebt.
Cheers,
Gee
Draadje weer opgepakt...
Het chassis twee maal met RX10 gespoten, en nu ziet dat er bijzonder fraai en als nieuw uit! Een mooie basis om weer te gaan opbouwen.
Achteras gestraald en klaar voor de RX5 en RX10. Het is de eerste keer dat ik straal, en ik moet zeggen, dat me dat goed bevalt. Ik doe dat buiten op het erf, en vang het grit op op een groot stuk plastic, dus het geeft betrekkelijk weinig rommel.
De vooras levert wat meer werk op. Alles zit muurvast. De bouten om de stuurlevieren los te maken heb ik teruggeveild van 11mm naar 10mm en enkele dagen ruim voorzien van WD40. De spoorstangen heb ik verwijderd met een speciale trekker, en dat ging meteen goed.
De linker stelmof op de spoorstang zat nergens mee vast, alleen roest
De aandrijfassen verwijderen is lastig als je je niemand hebt om "op de rem" te gaan staan. Ik heb een stalen plaat op maat gemaakt zodat die over twee van drie bouten past, en ik e.e.a. tussen de bankschroef kon zetten. Met de speciale moersleutel lukt het zo toch.
De kogels op de stuurlevieren moeten minimaal 22mm zijn, maar ik meet 16mm. Die moet ik dus vervangen.
De beide draagarmen er af gehaald. Het vet om de lagers is behoorlijk rood gekleurd, wat wijst op roest.
Ik wil de lagers vernieuwen. Wat is de beste manier om het binnenlager eraf te krijgen? Kan dat alleen met de speciale trekker?
Nu het stuurmechanisme eruit en evt reviseren, en de asbuis en draagarmen stralen en behandelen.
Cheers,
Gee
Het chassis twee maal met RX10 gespoten, en nu ziet dat er bijzonder fraai en als nieuw uit! Een mooie basis om weer te gaan opbouwen.
Achteras gestraald en klaar voor de RX5 en RX10. Het is de eerste keer dat ik straal, en ik moet zeggen, dat me dat goed bevalt. Ik doe dat buiten op het erf, en vang het grit op op een groot stuk plastic, dus het geeft betrekkelijk weinig rommel.
De vooras levert wat meer werk op. Alles zit muurvast. De bouten om de stuurlevieren los te maken heb ik teruggeveild van 11mm naar 10mm en enkele dagen ruim voorzien van WD40. De spoorstangen heb ik verwijderd met een speciale trekker, en dat ging meteen goed.
De linker stelmof op de spoorstang zat nergens mee vast, alleen roest
De aandrijfassen verwijderen is lastig als je je niemand hebt om "op de rem" te gaan staan. Ik heb een stalen plaat op maat gemaakt zodat die over twee van drie bouten past, en ik e.e.a. tussen de bankschroef kon zetten. Met de speciale moersleutel lukt het zo toch.
De kogels op de stuurlevieren moeten minimaal 22mm zijn, maar ik meet 16mm. Die moet ik dus vervangen.
De beide draagarmen er af gehaald. Het vet om de lagers is behoorlijk rood gekleurd, wat wijst op roest.
Ik wil de lagers vernieuwen. Wat is de beste manier om het binnenlager eraf te krijgen? Kan dat alleen met de speciale trekker?
Nu het stuurmechanisme eruit en evt reviseren, en de asbuis en draagarmen stralen en behandelen.
Cheers,
Gee
Laatst gewijzigd door Gee op di 7 jul, 2015 11:21, 2 keer totaal gewijzigd.