De voetenbak behandelen
De voetenbak behandelen
De voetenbak van mijn Aca is bedekt met een dikke laag teer achtig spul. Helaas niet overal meer. Dus dit wil ik ff opnieuw doen. Mijn plan is als volgt,
Ik heb een pot Owatrol Olie en een pot tenco dakcoating (bitumen) dit is te verdunnen met terpentine.
Kan ik deze 50/50 mengen en dan aanbrengen? Ik hoop het anders heb ik de hele prut voor niks gekocht (was op advies van de verkoper)
Waar kan ik bitumen nog meer gebruiken? In het gereedschapvak aan de zijkant? En het chassis? Draagarmen? (wielophanging)
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen ik durf niet zo goed aan mijn eerste reparaties te beginnen. Bang dat ik het allemaal erger maak. Maar ja mijn auto loopt volgens mij te gillen/huilen als het regent.
Ik heb een pot Owatrol Olie en een pot tenco dakcoating (bitumen) dit is te verdunnen met terpentine.
Kan ik deze 50/50 mengen en dan aanbrengen? Ik hoop het anders heb ik de hele prut voor niks gekocht (was op advies van de verkoper)
Waar kan ik bitumen nog meer gebruiken? In het gereedschapvak aan de zijkant? En het chassis? Draagarmen? (wielophanging)
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen ik durf niet zo goed aan mijn eerste reparaties te beginnen. Bang dat ik het allemaal erger maak. Maar ja mijn auto loopt volgens mij te gillen/huilen als het regent.
LoLa: Wel van naam verandert maar niet minder Gek!
-
- Regelmatige poster
Zal eerst kaal maken dus de oude spul eraf halen. Vervolgens koop je een pot Menie wat je mengt met 40% Owatrol daar doe je 2 keer je bodemplaten mee. Dan idd daarna een laag bitumen met 20% Owatrol, anders wordt het wel erg vloeibaar als je meer Owatrol neemt.
Vergeet niet je dat je ook de onderkant moet doen, met staalborstel schoonmaken en dan ook de bitumen met Owatrol.
Je kan het niet verprustsen dus maak je geen zorgen er over.
Vergeet ook niet je chassis vol te spuiten met owatrol olie of anders paar flessen Tectiel ML
PS: Ik ga morgen ook naar een Acadiane kijken
Vergeet niet je dat je ook de onderkant moet doen, met staalborstel schoonmaken en dan ook de bitumen met Owatrol.
Je kan het niet verprustsen dus maak je geen zorgen er over.
Vergeet ook niet je chassis vol te spuiten met owatrol olie of anders paar flessen Tectiel ML
PS: Ik ga morgen ook naar een Acadiane kijken

-
- Regelmatige poster
Een bodemplaat is niet hol, alleen de dorpels zijn Hol die moet je idd van binnenuit beschermen door er owatrol in te spuitenPunky schreef:Bij een eend is de voetenbak hol dus dat zal bij een aca ook wel zijn. Boor dan van binnenuit 1 of 2 gaatjes en spuit de voetenbak vol met Owatrol of ML. Doe hetzelfde met je dorpels.
Op jacht geweest naar roest, de voetenbak is volgens mij in een nog te goede staat om helemaal kaal te maken,
Dus deze ga ik later bijwerken. Na een speurtocht door mijn auto toch aar begonnen met de laadruimte. Alle roestplekjes kaal gemaakt (of zoals er op owatrol staat: geen losziitende roest meer)
Daarna een menie/owatrol mengseltje erop. Dit ga ik herhalen en daarna 2x met de orginele kleur industrielak eroverheen rollen dan is mijn laadbak volgens mij weer toppie!
Dus deze ga ik later bijwerken. Na een speurtocht door mijn auto toch aar begonnen met de laadruimte. Alle roestplekjes kaal gemaakt (of zoals er op owatrol staat: geen losziitende roest meer)
Daarna een menie/owatrol mengseltje erop. Dit ga ik herhalen en daarna 2x met de orginele kleur industrielak eroverheen rollen dan is mijn laadbak volgens mij weer toppie!
LoLa: Wel van naam verandert maar niet minder Gek!
Gaat ook niet om de bodemplaat(waar overigens ook holle gedeeltes in zitten), maar om de voetenbak.Delfosso schreef:Een bodemplaat is niet hol, alleen de dorpels zijn Hol die moet je idd van binnenuit beschermen door er owatrol in te spuitenPunky schreef:Bij een eend is de voetenbak hol dus dat zal bij een aca ook wel zijn. Boor dan van binnenuit 1 of 2 gaatjes en spuit de voetenbak vol met Owatrol of ML. Doe hetzelfde met je dorpels.
-
- Regelmatige poster
-
- Veelvuldig poster
heb afgelopen zondag een ACAdiane uit elkaar gehaald, koets was in ERG slechte staat!! het lijkt me ook verstandig om IN de holle voetenbak een lading tectiel te spuiten en die extra bak achter de voorstoelen te demonteren en ook goed behandelen. verder zou ik alle balkjes onder de laadbak ook goed behandelen, succes!
greetings Rusty
greetings Rusty
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400
chassis AK400,
koets AK400