Eindelijk eendje: Claudette
- IVARIO
- Regelmatige poster
- Berichten: 335
- Lid geworden op: do 23 apr, 2015 23:04
- Locatie: Heist-op-den-Berg (B)
Eindelijk eendje: Claudette
Dag allemaal,
Eindelijk heb ik mijn eendje.
Altijd autoliefhebber geweest en altijd een zwak gehad voor de 2CV.
Ben ooit eind jaren zeventig met het maken van autoplakboeken begonnen, na het zien van een leuke reportage van allerhande rare en speciale eendjes in de Panorama.
Daarna voor mijn veertiende verjaardag in 1985 van mijn moeder het boek "Een eend van 35" gehad.
Ook nog zelf begin jaren tachtig bij de plaatselijke Citroëndealer de nodige autofolders gekregen, waaronder hele leuke exemplaren van de 2CV in de Avonturen van Kuifje.
Ja, al deze boeken en folders heb ik nog steeds in mijn bezit.
Dus ja, altijd een liefhebber geweest. Diverse andere oldtimers gehad, waaronder Peugeot (J7, 404 en 304 Cabrio), Citroën ( ID 19 en HY), Simca 1200 (Spaanse versie van de 1100), Morris Minor en SAAB's 96 en 99.
Nu dan eindelijk een 2CV, Claudette gedoopt. Dat ze maar lang in de familie mag blijven!
Groeten,
Ivar
Eindelijk heb ik mijn eendje.
Altijd autoliefhebber geweest en altijd een zwak gehad voor de 2CV.
Ben ooit eind jaren zeventig met het maken van autoplakboeken begonnen, na het zien van een leuke reportage van allerhande rare en speciale eendjes in de Panorama.
Daarna voor mijn veertiende verjaardag in 1985 van mijn moeder het boek "Een eend van 35" gehad.
Ook nog zelf begin jaren tachtig bij de plaatselijke Citroëndealer de nodige autofolders gekregen, waaronder hele leuke exemplaren van de 2CV in de Avonturen van Kuifje.
Ja, al deze boeken en folders heb ik nog steeds in mijn bezit.
Dus ja, altijd een liefhebber geweest. Diverse andere oldtimers gehad, waaronder Peugeot (J7, 404 en 304 Cabrio), Citroën ( ID 19 en HY), Simca 1200 (Spaanse versie van de 1100), Morris Minor en SAAB's 96 en 99.
Nu dan eindelijk een 2CV, Claudette gedoopt. Dat ze maar lang in de familie mag blijven!
Groeten,
Ivar
Laatst gewijzigd door IVARIO op za 3 okt, 2020 18:17, 5 keer totaal gewijzigd.
- jean-michel B.
- Beginner
- Berichten: 34
- Lid geworden op: wo 11 jul, 2012 00:07
- Locatie: Côtes d'Armor(F)-Namur(B)
- IVARIO
- Regelmatige poster
- Berichten: 335
- Lid geworden op: do 23 apr, 2015 23:04
- Locatie: Heist-op-den-Berg (B)
Nee hoor, niet heel veel werk, maar hier en daar wat dingen te doen:Tha_Duck schreef:Ik houd van gele Eenden, mooie bak! Veel werk te doen?
- een sigarettenaansteker "onzichtbaar" monteren voor de Tomtom.
- auto stuurt recht, maar het stuur staat scheef.
- klapraampjes: ruitenrubbers monteren en de ronde clipjes op de buitenkant van de deuren beter vastzetten zodat de ramen geopend kunnen blijven, zonder dat ze met clipjes en al naar beneden klappen. Weet nog niet hoe of met welke kit, dus suggesties zijn welkom.
- anti-roest behandeling; bij voorkeur met Mike Sanders vet of anders Dinitrol. Weet iemand een adresje in België of Zuid-NL?
- Elektronische ontsteking checken. Ik heb de indruk dat de auto niet goed op het gas reageert bij halfgas. Pas bij diep intrappen van het gaspedaal reageert ze direct.
- linker voordeurrubber gaat dubbel zitten bij het dichtdoen van de deur
- Vering piept aan de linkerkant
- riempjes monteren om met open dak te kunnen rijden.
Al gedaan:
- Binnenverlichting gerepareerd.
- Gele lampjes geplaatst
- Aangezien Claudette (want zo heet ze) er genoeg van had op onze eerste rit, van Barendrecht naar Heist-op-den-Berg (B) op tien km voordat we thuis waren, werd gesuggereerd dat de bobine wellicht te warm geworden was. Na een kwartiertje afkoelen ging het weer prima.
Gisteren wilde ik de bobine even demonteren,eens nader bekijken en de buitenkant ervan schoonmaken. Ik heb de drie boutjes van de bobine losgedraaid, maar kreeg hem verder niet open. Terug geplaatst en vervolgens een achterlichtunit eraf gehaald waar wat lelijke grijze lak opzat. Dit verwijderd en de unit weer teruggeplaatst.
Vervolgens de auto gestart. Dit ging prima, maar ik zag voordat ik startte, dat het rode lampje niet aanging. Daarna gemerkt dat de knipperlichten het ook niet meer deden, noch de ruitenwissers... De stadslichten en achterlichten deden het slechts aan één kant. Eerst alleen links en vervolgens alleen rechts!? En daarna helemaal niet meer...
De binnenverlichting doet het wel, net als dimlicht en grootlicht. Ook de claxon doet het.
Tja wat nu? Ik begrijp het niet. Zou het kunnen dat ik ergens iets met de massa gedaan heb? Alle zekeringen doen het, maar zekeringen 3 en 4 (van bovenaf geteld), hebben slechts aan één kant van de zekering 12 Volt...
Ik heb nog geen vraagbaak (wel al besteld) en ben niet heel technisch, maar wil graag leren. Alle suggesties zijn welkom!
Gr.,
Ivar
- IVARIO
- Regelmatige poster
- Berichten: 335
- Lid geworden op: do 23 apr, 2015 23:04
- Locatie: Heist-op-den-Berg (B)
Het "massaprobleem" is opgelost: het bleek te zitten in de zekeringenhouder. De klemmetjes waren blijkbaar te gecorrodeerd om nog goed contact te kunnen maken met een paar zekeringen. De zekeringen had ik er even uitgehaald om te zien welke ampères ze hebben, omdat ik er een paar als reserve wilde kopen. Daarna maakten ze dus niet voldoende contact meer.
Ook ondertussen de klapraamklemmetjes goed vastgezet door er dubbelzijdige tape achterop te plakken.
Gr.,
Ivar
Ook ondertussen de klapraamklemmetjes goed vastgezet door er dubbelzijdige tape achterop te plakken.
Gr.,
Ivar