Aca versus 4x4 adventure
- dezilverlinde
- Regelmatige poster
- Berichten: 217
- Lid geworden op: wo 24 aug, 2011 07:28
- Locatie: Heeze
- Contacteer:
Aca versus 4x4 adventure
Mijn acadiane mocht er gisteren aan geloven... De vuurdoop en de eerste echte lange rit. Na wat problemen met olielekkage de laatste maanden. Leek dit vanzelf te verminderen en soms zelfs te verdwijnen. Ik dacht ik ga het gewoon eens uitproberen met een lekkere lange rit! Ik heb een Land rover Defender gekocht in het mooie Overijssel. Plan was om met aca en A type zelfbouw trailer van een kennis naar Overijssel te rijden. Daar Land rover te kopen, aca op de trailer en LR ervoor. Trailer weegt 400 kg dus allemaal net aan..
Vroeg vertrokken onder het mom van dan slaapt de politie vast nog wel.. Olie gepeild, 5 liter olie mee voor de zekerheid en gaan. Voorzichtig gereden het eerste stuk. Bij hogere toeren lekt hij juist veel. Maar ja, je moet toch met het verkeer mee op de snelweg. Dus algauw volgas met de stroom mee. Na 45 km de eerste olie peil stop gepland. Telkens dat idee van; ruik ik nu olie of niet? Aangekomen op de parking gestopt, motorkap open, peilstok eruit... En, perfect op peil gebleven, ondanks de belasting van de trailer! Dat geeft de burger moed! Uiteindelijk zonder een centje pijn met het lange span in Hardenberg gearriveerd! Dat geeft vertrouwen!
Land Rover overgeschreven en aangekoppeld. Vol vertrouwen stapte ik in mijn nieuwe aanwinst! Wat zal mijn vriendin blij zijn met deze degelijke bolide.
Vertwijfeld keek de garagist naar de aca en die trailer..
Eenmaal op de terugweg reed ik met 80 een bergje af waarna de hele combinatie heftig begon te shaken! Verschrikt de berm in om te zien welke band er geklapt was!!
Hmm, vreemd, alles nog heel. Naar het wegdek gekeken om te zien af er wat mis mee was. Ook niet.
Verderop gebeurde het weer. Gestopt voor nadere inspectie bij de oprit van de snelweg. Motorkap open en mijn oog bespeurde ook nog een fontein van diesel. Een kapotte retour leiding! En een kapotte stuurinrichting. (nee het is geen series LR)
Terug naar Hardenberg 60 km... Alwaar met gepaste tegenzin en schaamte de Defender gerepareerd werd. Nieuw kruisstuk en stabilisatiestang zat los. Nieuwe dieselleiding erop. Na twee en een half uur kon ik weer vertrekken met het span! File, omleidingen, regen en.... De enkelassige trailer kreeg een enorme bult op de wang van de band.. Geen reserve bij me en moest nog 200km om thuis de aca te kunnen lossen. Met de billen bij elkaar geknepen gereden met 75km/h. Je weet nooit waar die aca blijft als die band knapt met 90 km/h. Vaker gestopt om de band te laten koelen. Bij elke bobbel in de weg schrik je op. Uiteindelijk om 20:00 terug thuis. Was om half zeven vertrokken in de ochtend met de twijfel of de aca het aankon.
Uiteindelijk was het alles, behalve de aca die voor problemen zorgden..
Was echt een 4x4 adventure versus Aca!
Dacht leuk om te delen dat zo'n aca best zijn mannetje staat!
Groetjes Frank
Vroeg vertrokken onder het mom van dan slaapt de politie vast nog wel.. Olie gepeild, 5 liter olie mee voor de zekerheid en gaan. Voorzichtig gereden het eerste stuk. Bij hogere toeren lekt hij juist veel. Maar ja, je moet toch met het verkeer mee op de snelweg. Dus algauw volgas met de stroom mee. Na 45 km de eerste olie peil stop gepland. Telkens dat idee van; ruik ik nu olie of niet? Aangekomen op de parking gestopt, motorkap open, peilstok eruit... En, perfect op peil gebleven, ondanks de belasting van de trailer! Dat geeft de burger moed! Uiteindelijk zonder een centje pijn met het lange span in Hardenberg gearriveerd! Dat geeft vertrouwen!
Land Rover overgeschreven en aangekoppeld. Vol vertrouwen stapte ik in mijn nieuwe aanwinst! Wat zal mijn vriendin blij zijn met deze degelijke bolide.
Vertwijfeld keek de garagist naar de aca en die trailer..
Eenmaal op de terugweg reed ik met 80 een bergje af waarna de hele combinatie heftig begon te shaken! Verschrikt de berm in om te zien welke band er geklapt was!!
Hmm, vreemd, alles nog heel. Naar het wegdek gekeken om te zien af er wat mis mee was. Ook niet.
Verderop gebeurde het weer. Gestopt voor nadere inspectie bij de oprit van de snelweg. Motorkap open en mijn oog bespeurde ook nog een fontein van diesel. Een kapotte retour leiding! En een kapotte stuurinrichting. (nee het is geen series LR)
Terug naar Hardenberg 60 km... Alwaar met gepaste tegenzin en schaamte de Defender gerepareerd werd. Nieuw kruisstuk en stabilisatiestang zat los. Nieuwe dieselleiding erop. Na twee en een half uur kon ik weer vertrekken met het span! File, omleidingen, regen en.... De enkelassige trailer kreeg een enorme bult op de wang van de band.. Geen reserve bij me en moest nog 200km om thuis de aca te kunnen lossen. Met de billen bij elkaar geknepen gereden met 75km/h. Je weet nooit waar die aca blijft als die band knapt met 90 km/h. Vaker gestopt om de band te laten koelen. Bij elke bobbel in de weg schrik je op. Uiteindelijk om 20:00 terug thuis. Was om half zeven vertrokken in de ochtend met de twijfel of de aca het aankon.
Uiteindelijk was het alles, behalve de aca die voor problemen zorgden..
Was echt een 4x4 adventure versus Aca!
Dacht leuk om te delen dat zo'n aca best zijn mannetje staat!
Groetjes Frank
Dyane 435 luxe 1974
Hy 1977
Hy 1957 pick up dan son jus Sold
2cv6 club grijs kv 68 zv sold
2cv 6 special kk 48 sn sold
AK 400 55 NF 07 sold
Hy 1977
Hy 1957 pick up dan son jus Sold
2cv6 club grijs kv 68 zv sold
2cv 6 special kk 48 sn sold
AK 400 55 NF 07 sold
- dezilverlinde
- Regelmatige poster
- Berichten: 217
- Lid geworden op: wo 24 aug, 2011 07:28
- Locatie: Heeze
- Contacteer:
Zure reactie schroef...
Door dit soort afknappende reacties lopen veel fora leeg... Bedenk me de volgende keer wel vijf keer eer ik weer een 'leuk' verhaal deel. Bah..
Door dit soort afknappende reacties lopen veel fora leeg... Bedenk me de volgende keer wel vijf keer eer ik weer een 'leuk' verhaal deel. Bah..
Dyane 435 luxe 1974
Hy 1977
Hy 1957 pick up dan son jus Sold
2cv6 club grijs kv 68 zv sold
2cv 6 special kk 48 sn sold
AK 400 55 NF 07 sold
Hy 1977
Hy 1957 pick up dan son jus Sold
2cv6 club grijs kv 68 zv sold
2cv 6 special kk 48 sn sold
AK 400 55 NF 07 sold
[quote="dezilverlinde"]Zure reactie schroef...
Door dit soort afknappende reacties lopen veel fora leeg... Bedenk me de volgende keer wel vijf keer eer ik weer een 'leuk' verhaal deel. Bah.. :evil:[/quote]
Begrijp me niet verkeerd, maar na ruim 35 jaar lichaamsdelen van het wegdek schrapen van mensen die denken dat het allemaal wel kan, lees ik weer zo'n verhaal dat maar net goed is afgelopen. Wat was er gebeurd als dat bandje was geklapt op een aanhanger van 1000 KG? Ik hoop alleen maar dat je de volgende keer beter nadenkt voordat je met rotzooi de weg op gaat. De acties die jij uithaalt zijn juist slecht voor het imago van eigenaren met klassieke en oude auto's. Geen wonder dat men ze wil verbieden.
Door dit soort afknappende reacties lopen veel fora leeg... Bedenk me de volgende keer wel vijf keer eer ik weer een 'leuk' verhaal deel. Bah.. :evil:[/quote]
Begrijp me niet verkeerd, maar na ruim 35 jaar lichaamsdelen van het wegdek schrapen van mensen die denken dat het allemaal wel kan, lees ik weer zo'n verhaal dat maar net goed is afgelopen. Wat was er gebeurd als dat bandje was geklapt op een aanhanger van 1000 KG? Ik hoop alleen maar dat je de volgende keer beter nadenkt voordat je met rotzooi de weg op gaat. De acties die jij uithaalt zijn juist slecht voor het imago van eigenaren met klassieke en oude auto's. Geen wonder dat men ze wil verbieden.
Andre mensen in gevaar?? Dat zie ik niet. De brokken worden gemaakt door lomp rij gedrag in nieuwe autos.
Ja defender, lachen. Daar kun je behoolijk aan sleutelen geloof ik.
Vriend van mij heeft er nogal wat, ondanks dat ie vind dat het slechte auto ooit gemaakt.
Lekkage aca toch ook wel gewoon te fixen?
Om een of andere reden hebben acas meer last van forse olie lekkage dan een eend.
Ja defender, lachen. Daar kun je behoolijk aan sleutelen geloof ik.
Vriend van mij heeft er nogal wat, ondanks dat ie vind dat het slechte auto ooit gemaakt.
Lekkage aca toch ook wel gewoon te fixen?
Om een of andere reden hebben acas meer last van forse olie lekkage dan een eend.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Vanclee mungo 1980
2cv6 club 1978
Vanclee mungo 1980
- dezilverlinde
- Regelmatige poster
- Berichten: 217
- Lid geworden op: wo 24 aug, 2011 07:28
- Locatie: Heeze
- Contacteer:
Ja die lekkage lijkt vanzelf te zijn verdwenen. Had alle keerringen vervangen, krukas keerring zelfs tot twee maal toe. Ik verdenk een te hoog olie peil. Na het wisselen van peilstok leek dit te hoog staan. ( peilstok uit ander acablokje gaf een hoger peil aan dan de peilstok die erin zat) . Voor nu lijkt het echt op te drogen daar.
En 'acties die ik uithaal' Schroef. Dat een bandje het laat afweten is geen bewuste actie, dat er een brandstof leiding het begeeft is geen bewuste actie, dat er een stuurstang los gelopen is, is geen bewuste actie...
In mijn ogen is dat drie keer pech op een dag. Ik ben zorgvuldig en met verstand en oplettendheid naar huis gereden. Misschien is het leuker voor je om op leasebakrijders of van die racende motorrijders je gal t spuwen?
Als ik de aca voor de trailer had gespannen, met de laro erop, dan heb je recht van spreken! Maar nu, nee ik zie em niet...
En 'acties die ik uithaal' Schroef. Dat een bandje het laat afweten is geen bewuste actie, dat er een brandstof leiding het begeeft is geen bewuste actie, dat er een stuurstang los gelopen is, is geen bewuste actie...
In mijn ogen is dat drie keer pech op een dag. Ik ben zorgvuldig en met verstand en oplettendheid naar huis gereden. Misschien is het leuker voor je om op leasebakrijders of van die racende motorrijders je gal t spuwen?
Als ik de aca voor de trailer had gespannen, met de laro erop, dan heb je recht van spreken! Maar nu, nee ik zie em niet...
Dyane 435 luxe 1974
Hy 1977
Hy 1957 pick up dan son jus Sold
2cv6 club grijs kv 68 zv sold
2cv 6 special kk 48 sn sold
AK 400 55 NF 07 sold
Hy 1977
Hy 1957 pick up dan son jus Sold
2cv6 club grijs kv 68 zv sold
2cv 6 special kk 48 sn sold
AK 400 55 NF 07 sold
- dezilverlinde
- Regelmatige poster
- Berichten: 217
- Lid geworden op: wo 24 aug, 2011 07:28
- Locatie: Heeze
- Contacteer:
Trouwens, die Landrovers hebben ook wel wat. Heb zakelijk een 130 met puma motor. Beer van een wagen! Rijdt 165 als je gas geeft... Maar, wat is het heerlijk om na een dag laro rijden in de aca te stappen! Lekker fijntjes, soepel en eenvoudig.. In een landrover is het ook werken achter het stuur, ook al istievan 2009. Mijn vriendin heeft nu dus een ninety. Maar, als ik eerlijk ben rijdt ik liever in mijn aca. Tis dat ie geen zware aanhangers kan trekken, haha. Verders heb ik nog een berlingo uit 97 en een Mercedes benz 508 uit 1980. Ook een icoon. Wordt mijn camper. Voel me en rijk man zo!
Dyane 435 luxe 1974
Hy 1977
Hy 1957 pick up dan son jus Sold
2cv6 club grijs kv 68 zv sold
2cv 6 special kk 48 sn sold
AK 400 55 NF 07 sold
Hy 1977
Hy 1957 pick up dan son jus Sold
2cv6 club grijs kv 68 zv sold
2cv 6 special kk 48 sn sold
AK 400 55 NF 07 sold
Kijk dit is andere koek, hoewel zelfs deze nog "geprepareerd" zijn....
https://www.youtube.com/watch?v=cKr2Jxk0vY0
https://www.youtube.com/watch?v=iL25W-Ojtug
https://www.youtube.com/watch?v=YAgWgX0Qv3A
https://www.youtube.com/watch?v=cKr2Jxk0vY0
https://www.youtube.com/watch?v=iL25W-Ojtug
https://www.youtube.com/watch?v=YAgWgX0Qv3A
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1907
- Lid geworden op: wo 10 sep, 2003 19:33
- Locatie: Brielle
- Contacteer:
vooral die laatste is briljante tv! echt leuk om (weer) eens te zien zeg!
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed