Mijn 2 cv6 wil niet harder dan 85 km. Heeft ook heel veel tijd nodig om die snelheid te halen.
Ik heb de carburateur al schoongemaakt. Tot 80 km loopt de motor prima. De fut is er daarna uit.
Wat kan de oorzaak zijn?
Maximum snelheid 85 km
-
- Beginner
Maximum snelheid 85 km
René Ligthart
Kan eigenlijk van alles zijn, maar een aantal dingen die ik zo even bedenken kan die je kunt nalopen.
- lopen alle remmen vrij?
- blijft de handrem wel vrij?
- is de oliekoeler schoon? Bij verstopping kan je blok te warm worden.
- staat de ontsteking wel goed afgesteld?
- heb je een elektronische ontsteking of nog puntjes?
- wanneer zijn de kleppen gesteld?
- lopen alle remmen vrij?
- blijft de handrem wel vrij?
- is de oliekoeler schoon? Bij verstopping kan je blok te warm worden.
- staat de ontsteking wel goed afgesteld?
- heb je een elektronische ontsteking of nog puntjes?
- wanneer zijn de kleppen gesteld?
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987
-
- Gebruiker
- Contacteer:
Oei, 85 is wel erg traag. Mijn zesje haalt minstens 110 met tegenwind en met de wind in de rug 140 en als ze goed warm is tot in de hoek ...
De controlelijst kan vrij lang worden:
Sproeiertje verstopt, brandstoffilter verstopt, tankdopgaatje verstopt, valse lucht, instelling gaspedaal/gasklep/chokeklep niet correct, venturipijpje losgerammeld, oude bougies/bougiekabels, timing verkeerd, afstand contactpuntjes verkeerd, contactpuntjes verkoold ...
Laten we er nog maar niet vanuit gaan maar er kan natuurlijk ook iets ernstigers aan de hand zijn; verminderde compressie door b.v. kromme of lekkende klep(pen), versleten zuigerveren, een braam in een cilinder o.i.d.
De controlelijst kan vrij lang worden:
Sproeiertje verstopt, brandstoffilter verstopt, tankdopgaatje verstopt, valse lucht, instelling gaspedaal/gasklep/chokeklep niet correct, venturipijpje losgerammeld, oude bougies/bougiekabels, timing verkeerd, afstand contactpuntjes verkeerd, contactpuntjes verkoold ...
Laten we er nog maar niet vanuit gaan maar er kan natuurlijk ook iets ernstigers aan de hand zijn; verminderde compressie door b.v. kromme of lekkende klep(pen), versleten zuigerveren, een braam in een cilinder o.i.d.
Ouwe meuk is leuk!
- Michiel van G.
- Heavy user
- Contacteer: