eend importeren uit Zuid Amerika

Wat is een goede prijs voor een eend, een onderdeel of de reparatie.
Paul

eend importeren uit Zuid Amerika

Bericht door Paul » wo 8 jun, 2005 14:38

Hoi Allemaal,

Het gaat wellicht een beetje te ver maar ik vraag het toch maar even:

Heeft iemand (als particulier) ervaring met het importeren van eenden uit bijvoorbeeld Zuid-Amerika? Ik loop met dat idee rond omdat er in Chili en Argentinie van die grappige, lokale versies zijn gebouwd bijvoorbeeld de Citroneta (Chili) of de IES Super America uit Argentinie. De laatste is een bizarre versie met veel jaren 80 plastic maar wel met een aantal technische verbeteringen aan bijv. wielophanging en chassis. Gebruikmakend van een gunstige wisselkoers zijn er erg leuke auto's te halen voor weinig geld maar dan moeten ze nog naar Nederland. Oh ja: IES, heeft ook nog tot ver in de jaren tachtig AZU 250's afgeleverd onder de naam IES Carga. Da's de moeite lijkt me. :D

Dus: heeft iemand ervaring met het kopen overzee, werken met een lokale tussenpersoon, verscheping regelen inklaren etc en alle praktische bijkomstigheden?

met vriendelijke groet,

Paul de Goede

Frank Munneke
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Frank Munneke » wo 8 jun, 2005 14:41

Hoi

Lijkt mij erg lastig, dergelijke auto's hebben geen nederlandse typegoedkeur. Maar nl kentekens zijn natuurlijk genoeg te vinden.

groet frank

Paul

Bericht door Paul » wo 8 jun, 2005 15:03

Hoi,

Dat was ook al door mijn hoofd geschoten. Zolang het een Citroen is speelt dat probleem niet maar een IES is geen Citroen maar een lokale producent die het model heeft gekocht. Ik geloof nooit dat je de RDW kan wijsmaken dat ze de Citroen typegoedkeuring voor een ander merk moeten toepassen, zeker niet na technische wijzigingen. Maar zoals je zegt: daar zijn oplossingen voor. :lol:

groet, Paul

Punky
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door Punky » wo 8 jun, 2005 15:52

Dit zijn ze. Voor de mensen die niet weet waar het over gaat (zoals ik)

Afbeelding
Afbeelding
IES America

Afbeelding
IES Gringa

Meer info over de Gringa: http://www.citroen.mb.ca/citroenet/html/g/gringa3.html

Meer info over de IES en Citroneta:
http://www.citroen.mb.ca/citroenet/html/a/argent.htm
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

rusty
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door rusty » wo 8 jun, 2005 16:41

ik las ergens iets over een alternatieve motor, omdat citroen gestopt was met de productie, wie weet wat voor motor dit was!?
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400

Spookeend
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Spookeend » wo 8 jun, 2005 23:45

ik heb wel eens zon ding in Tjechie gezien, er zit een Axel blokkie in.

4 cilynder 1.1 cc

Ik heb het dan over die pickup versie, die lijkt op een tjaffer (heeeeeel in de verte, maar het niet is)

Greatnix Spookeend
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed

BlueDuck
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door BlueDuck » do 9 jun, 2005 14:30

Gatver!!! Wil je zo'n gedrocht serieus ophalen daar???? Niet om aan te zien man! (maar ja, dat maakt t juist ook wel weer grappig natuurlijk)

revi
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door revi » do 9 jun, 2005 14:42

Zeer apart!
Na import zou ik de neus ombouwen, heb je gewoon de normale 2cv. Wat kosten die wagens daar en wat kost het verschepen?

Is het lucratief?
Gr. Revi
Momenteel geen A-type
Voorheen Dyane 6 1969

leo top
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door leo top » do 9 jun, 2005 15:34

De kans om zo'n auto hier in Nederland gekeurd te krijgen is erg klein.

etjen
Gebruiker
Gebruiker

Bericht door etjen » do 9 jun, 2005 21:34

Och en een beetje eendrijder kan dat verhaal van die 2 extra cylinders ook wel verkopen. Iets met eendjes en bloemetjes en bijtjes.... :D :D :D Gewoon doen!
stop de yuppieficatie van de 2cv! DIY

Gast

Bericht door Gast » vr 10 jun, 2005 09:38

Revi schreef:Zeer apart!
Na import zou ik de neus ombouwen, heb je gewoon de normale 2cv. Wat kosten die wagens daar en wat kost het verschepen?

Is het lucratief?
Daar zit hem inderdaad de crux: prijs van aanschaf (van wat ik van zuid-amerikaanse marktplaatssites kan afleiden) ligt op ongeveer een derde en lager tov hier. Ik vrees alleen dat de kosten van transport en bijkomende kosten hoger zijn dan de aanschaf. Bijkomende kosten zijn dan bv. tenaamstelling (moet waarschijnlijk via een lokale notaris), betalen van een tussenpersoon of vertegenwoordiger (altijd nog goedkoper dan een vliegticket) en zaken als exportvergunning etc.

Maar het kan lucratief zijn, ik las ergens een verhaal van een duitser die in Paraquay een uitstekende AZU had gekocht voor omgerekend 200 euri. En juist de besteleendjes vind ik leuk. De IES AZU's (met gruwelijk foute neus en bumpers inderdaad) zijn volgens mij tot 1988 gemaakt. Dat is toch een schitterend verhaal: een heuse korte besteleend, tien jaar na het stoppen van de orginele productie van de band af gerold :D . Een nette motorkap, bumper en een paar ronde koplampjes zijn zo gemonteerd.

Als ik voor 2000 euri all in (tot en met kosten rijklaar maken nederland) het kan regelen doe ik het. Het is vooral een organisatorische puzzel, maar daarom juist wel leuk!

groet, Paul

revi
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door revi » vr 10 jun, 2005 10:26

Wellicht als je het met meerdere mensen samen doet ... dat het voordeliger zal uitpakken.
Gr. Revi
Momenteel geen A-type
Voorheen Dyane 6 1969

etjen
Gebruiker
Gebruiker

Bericht door etjen » vr 10 jun, 2005 10:52

Ik weet uit ervaring met export dat als je het in een container pakt, zonder wielen, dat het dan oud ijzer is en geen auto (dit geld voor export naar Afrika)... Of dit ook met import geld weet ik niet. Wat ik wel weet is dat import van engelse voertuigen naar NL geen drol voorstelt. Maar dat zijn dan wel voertuigen die hier voorkomen (landrover enzo) Misschien dat die lui van de http://www.lrch.nl/ kunnen helpen. En ik zou ook eens rondvragen bij lui die citroens uit france halen. Op zich zit er niet zoveel verschil in. Buiten dan die plas water.
stop de yuppieficatie van de 2cv! DIY

rusty
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door rusty » vr 10 jun, 2005 10:53

voor een dergelijk bedrag wil ik ook wel mee doen het dubbele is ook nog OK voor een hele harde besteller (dat zijn dus al 3 bestellingen)

greetz Rusty
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400

Frank Munneke
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Frank Munneke » vr 10 jun, 2005 11:21

etjen schreef:. Wat ik wel weet is dat import van engelse voertuigen naar NL geen drol voorstelt. Maar dat zijn dan wel voertuigen die hier voorkomen (landrover enzo) Misschien dat die lui van de http://www.lrch.nl/ kunnen helpen. En ik zou ook eens rondvragen bij lui die citroens uit france halen. Op zich zit er niet zoveel verschil in. Buiten dan die plas water.
Das dus wel even heel anders, deze eendachtigen komen niet uit de eu en moeten dus wel anders ingevoerd worden als auto's e.d. uit een eu land, uit een eu land stelt het helemaal niks voor.

groet frank

Gesloten