restauratie 2cv6 charleston
-
- Beginner
- Berichten: 27
- Lid geworden op: za 3 jan, 2015 16:30
- Locatie: Houten
Aan de onderkant die bout die door het klipje gaat losdraaien. Stuur eraf en dan met een hamer onder de stalen plaat waar het stuur op vast zit voorzichtig slaan, de stang zal dan vanzelf los komen. Voor het stuurslot is het vast onder je teller met een hele kleine bout, komt je lastig bij en verder 2 imbusbouten. Deze draai je los en het hele geheel kan je zo naar beneden schuiven.
De eerste keer is even lastig maar daarna vergeet je het nooit meer.
De eerste keer is even lastig maar daarna vergeet je het nooit meer.
Citroën 2CV6 Spécial '87
Citroën 2CV6 Club '80
Citroën Méhari '70
Harley-Davidson 883 Roadster '11
Solex OTO '67
Citroën 2CV6 Club '80
Citroën Méhari '70
Harley-Davidson 883 Roadster '11
Solex OTO '67
Hoi Gerrit.
hier de volgende ervaringsdeskundige. Laat de eend schouwen door de RDW. Voor deze uit elkaar is gehaald. Motor, koets en chassis moeten nog één geheel zijn. De RDW zal er een (aantal) VIN loodje aanhangen. Dan pas kun je gaan restaureren. Neem deze goede raad van de mensen hier aan, en bevestig dat even. Zijn wij ook weer gerustgesteld, en jij kunt zonder problemen aan de slag. Succes, Rob.
hier de volgende ervaringsdeskundige. Laat de eend schouwen door de RDW. Voor deze uit elkaar is gehaald. Motor, koets en chassis moeten nog één geheel zijn. De RDW zal er een (aantal) VIN loodje aanhangen. Dan pas kun je gaan restaureren. Neem deze goede raad van de mensen hier aan, en bevestig dat even. Zijn wij ook weer gerustgesteld, en jij kunt zonder problemen aan de slag. Succes, Rob.
Groet, Rob
2CV6 uit 1980,Verte Embrun
2CV6 uit 1980,Verte Embrun
inmiddels heb ik de eend volledig uit elkaar. motor er af en het chassis ook. ik ben vooraf even bij de rdw langs geweest, als het onderstel niet vervangen wordt dan hoeft het voertuig ook niet geschouwd te worden en aangezien het onderstel te repareren is hoeft de eend dus niet geschouwd worden.
foto's volgen nog.
gr. Gerrit
foto's volgen nog.
gr. Gerrit
update
vandaag naar kaulille geweest(net over de grens in belgië) bij voormalig eend-restauratie bedrijf Alveras. Hier terecht gekomen via marktplaats voor een koetswerk. na zeggen een koets in goede staat zonder laswerk. maar dit bleek echter niet het geval. uiteindelijk 2 originele achterspatborden, 1 originele motorkap(zit wel onder het vliegroest, even 1 keer licht schuren en de motorkap is volledig blank) en een rechter voorspatbord gekocht. nu heb ik alle schroefbare panelen compleet. even een plaatje bij het praatje:
folder meegekregen van het voormalig bedrijf
mocht iemand nog belang hebben bij een 60 voorspatborden die keihard zijn (zitten wel onder het vliegroest), stuk of 10 harde motorkappen ( ook onder het vliegroest) of polyester delen (motorkap en spatborden) dan kan ik altijd het telefoon nummer van het voormalig bedrijf doorgeven.
gr. Gerrit
vandaag naar kaulille geweest(net over de grens in belgië) bij voormalig eend-restauratie bedrijf Alveras. Hier terecht gekomen via marktplaats voor een koetswerk. na zeggen een koets in goede staat zonder laswerk. maar dit bleek echter niet het geval. uiteindelijk 2 originele achterspatborden, 1 originele motorkap(zit wel onder het vliegroest, even 1 keer licht schuren en de motorkap is volledig blank) en een rechter voorspatbord gekocht. nu heb ik alle schroefbare panelen compleet. even een plaatje bij het praatje:
folder meegekregen van het voormalig bedrijf
mocht iemand nog belang hebben bij een 60 voorspatborden die keihard zijn (zitten wel onder het vliegroest), stuk of 10 harde motorkappen ( ook onder het vliegroest) of polyester delen (motorkap en spatborden) dan kan ik altijd het telefoon nummer van het voormalig bedrijf doorgeven.
gr. Gerrit
vanavond even de spatborden en motorkap gepast. nu blijkt de motorkap niet te passen vanwege een verkeerd model strip/schanier. maar dit is wel in model te buigen of anders de schanier van de oude klep overzetten. de achterspatborden waren goed maar de voorste is anders dan die ik moet hebben. Het knipperlicht zit namelijk te laag in het spatbord. dus als iemand nog een goed rechter voorspatbord heeft liggen voor een 2cv charleston in de buurt van groningen (straal 100 km) dan houd ik me aanbevolen.
gr. Gerrit
gr. Gerrit
Leuk project succes ermee en ik hoop dat je weer een puike eend op de weg krijgt
1 opmerking ff tussendoor imbusbouten bestaan niet het zijn schroeven
DIN 912 zegt schroeven met binnenzeskant. Wees gerust 99 procent van de technici weet dit niet.
Maar goed nogmaals succes en we willen je graag adviseren met het hele traject
Groet Gert Jan
1 opmerking ff tussendoor imbusbouten bestaan niet het zijn schroeven
DIN 912 zegt schroeven met binnenzeskant. Wees gerust 99 procent van de technici weet dit niet.
Maar goed nogmaals succes en we willen je graag adviseren met het hele traject
Groet Gert Jan
2cv6 (5x) '70 '83 (2x) '84 (2x)
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 386
- Lid geworden op: do 29 aug, 2013 08:53
- Locatie: meetjesland
en volgens de mensen van de nederlandse taalunie (uitgevers van het groene boekje) bestaan ze wel.GJ2CV schreef:Leuk project succes ermee en ik hoop dat je weer een puike eend op de weg krijgt
1 opmerking ff tussendoor imbusbouten bestaan niet het zijn schroeven
DIN 912 zegt schroeven met binnenzeskant. Wees gerust 99 procent van de technici weet dit niet.
Maar goed nogmaals succes en we willen je graag adviseren met het hele traject
Groet Gert Jan
http://woordenlijst.org/zoek/?q=inbusbout&w=w
Inderdaad een prachtige werkplaats!
Veel succes met de restauratie!
Cheers,
Gee
Veel succes met de restauratie!
Cheers,
Gee
E-book "Travels with Thimba" over mijn road trip van een jaar rond Afrika: www.geehurkmans.com/Thimba