Oer-Dyane 92-06-EL 1967
- Michiel van G.
- Heavy user
- Berichten: 2677
- Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
- Locatie: Zeist
- Contacteer:
- DucKKnutsel
- Regelmatige poster
- Berichten: 388
- Lid geworden op: do 22 mar, 2012 08:31
- Locatie: Zwolle
-
- Gebruiker
- Berichten: 76
- Lid geworden op: vr 12 feb, 2010 16:43
- Locatie: Wiuwert
- Contacteer:
Het is in elk geval een totaal andere beleving dan in de Dyane 6. Duidelijk een flink stuk terug in de tijd. Net een overdekte brommer ... Die ouderwetse vering vind ik best fijn trouwens.
Ik ga sowieso nog wel wat extra tlc in de techniek steken, wie weet, scheelt dat nog een paar km/h. Het motortje komt overigens gezond op mij over; geen rookwalmen, geklop, getik of andere rare bijgeluiden. Ze start vlot en tot een km of 60/h komt ze nog knap mee met het verkeer. De versnellingsbak is in de 2 en 4 wel wat lawaaiiger dan in de 1 en 3 maar het is niet van een niveau alsof de boel elk moment uit elkaar kan ploffen. Verse bakolie doet waarschijnlijk al wonderen.
Als ik er iets aan verander, dan zorg ik er overigens wel voor dat het makkelijk terug origineel gemaakt kan worden. Een tweetraps carburateur lijkt mij in dat kader een simpele aanpassing. Met een beetje geluk hoef ik dan juist iets minder ver in de toeren door te trekken om op snelheid te komen dan nu ...
Ik ga sowieso nog wel wat extra tlc in de techniek steken, wie weet, scheelt dat nog een paar km/h. Het motortje komt overigens gezond op mij over; geen rookwalmen, geklop, getik of andere rare bijgeluiden. Ze start vlot en tot een km of 60/h komt ze nog knap mee met het verkeer. De versnellingsbak is in de 2 en 4 wel wat lawaaiiger dan in de 1 en 3 maar het is niet van een niveau alsof de boel elk moment uit elkaar kan ploffen. Verse bakolie doet waarschijnlijk al wonderen.
Als ik er iets aan verander, dan zorg ik er overigens wel voor dat het makkelijk terug origineel gemaakt kan worden. Een tweetraps carburateur lijkt mij in dat kader een simpele aanpassing. Met een beetje geluk hoef ik dan juist iets minder ver in de toeren door te trekken om op snelheid te komen dan nu ...
Ouwe meuk is leuk!
-
- Gebruiker
- Berichten: 76
- Lid geworden op: vr 12 feb, 2010 16:43
- Locatie: Wiuwert
- Contacteer:
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1390
- Lid geworden op: za 2 jul, 2005 14:06
- Locatie: Culemborg
Zou hem ook mooi origineel laten.
Ik had in mijn azam het originele 18pkje wat opgekuist met 21pk delen.
Geeft hem in theorie net 2 pk meer. Zal nooit geen krachtmonster worden maar owh wat rijdt dat mooi als de boel even opgefrist is. Voet op het gasplankje en gaan.
In friesland genoeg mooie binnenweggetjes om deze dyane uit te laten
Ik had in mijn azam het originele 18pkje wat opgekuist met 21pk delen.
Geeft hem in theorie net 2 pk meer. Zal nooit geen krachtmonster worden maar owh wat rijdt dat mooi als de boel even opgefrist is. Voet op het gasplankje en gaan.
In friesland genoeg mooie binnenweggetjes om deze dyane uit te laten
Citroén rolls better than a Rolls!
- DucKKnutsel
- Regelmatige poster
- Berichten: 388
- Lid geworden op: do 22 mar, 2012 08:31
- Locatie: Zwolle
Dan zou je wel je spruitstuk moeten veranderen hoek van de flensen is anders en is smaller "t past dus niet zo zomaar. Als dan een grotere enkeltraps, tweetraps is niet bedacht voor de pk,s maar om zuiniger te rijden. Maar er is wel erg weinig plek om al die benzine te verbranden.
Maximaal knutsel plezier.Wat niet kan is nog nooit gebeurt
#Ducks_Classics
#Ducks_Classics
-
- Gebruiker
- Berichten: 76
- Lid geworden op: vr 12 feb, 2010 16:43
- Locatie: Wiuwert
- Contacteer:
- Bertje Beige
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1216
- Lid geworden op: za 24 feb, 2007 12:14
- Locatie: West Fryslan
- Michiel van G.
- Heavy user
- Berichten: 2677
- Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
- Locatie: Zeist
- Contacteer:
- Michiel van G.
- Heavy user
- Berichten: 2677
- Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
- Locatie: Zeist
- Contacteer:
- DucKKnutsel
- Regelmatige poster
- Berichten: 388
- Lid geworden op: do 22 mar, 2012 08:31
- Locatie: Zwolle
- Boudewijn
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1893
- Lid geworden op: wo 6 jun, 2007 10:13
- Locatie: Wijchen
- Contacteer:
Ik heb op de snelweg meer last van die "snelle" auto's. Halen ze je eerst in en gaan dan met 110 Km/u voor je neus rijden.Thijs schreef:Dan kan ik al mijn A-types wel weg doen want ik rijd vrijwel alleen maar op de snelweg....want in mijn ogen is en 602cc ook niet geschikt voor de snelweg, althans, dat is mijn ervaring
Schultenbräu das ist mein Bier !
Boudewijn schreef:Ik heb op de snelweg meer last van die "snelle" auto's. Halen ze je eerst in en gaan dan met 110 Km/u voor je neus rijden.Thijs schreef:Dan kan ik al mijn A-types wel weg doen want ik rijd vrijwel alleen maar op de snelweg....want in mijn ogen is en 602cc ook niet geschikt voor de snelweg, althans, dat is mijn ervaring
Of erger nog als je iemand ingehaald hebt; dan moet hij je toch weer even inhalen want ingehaald worden door een eend dan kan toch niet...
Of nog erger , ze gaan gas geven als je ze net aan het inhalen bent, want ingehaald worden door een eend dan kan toch niet.....
Of vrachtwagens die op 2 meter achter je gaan rijden en dan denken dat je 12pk dan wel harder kan.... niet dus.....
enz. enz. enz...