Bij elke regenbui of wasbeurt spoelt er wit poeder van het blauw-witte dakje van onze Transat. Dit blijft als witte strepen achter op de voorruit en raamrubbers.
Weet iemand hoe dit komt en wat ik hiertegen zou kunnen doen?
Dakje van Transat laat verf los
-
- Beginner
-
- Regelmatige poster
dak
ja !! gewoon elke 2 jaar een nieuw transat dak kopen !!!!
ik heb 4 transat,s en die daken met deblauwe streep zijn al jaaaren k##t
het witte spul is gewoon opgedroogd dak ,dat als het nat word over je auto spoelt
het is niet anders e is ook geen betere vervanger , heb me er min of meer bij neergelegd dat ik elke 2 jaar aan de beurt ben( en dat maal 4) dan mag je met een transat eigenlik nog niet klagen
ik heb 4 transat,s en die daken met deblauwe streep zijn al jaaaren k##t
het witte spul is gewoon opgedroogd dak ,dat als het nat word over je auto spoelt
het is niet anders e is ook geen betere vervanger , heb me er min of meer bij neergelegd dat ik elke 2 jaar aan de beurt ben( en dat maal 4) dan mag je met een transat eigenlik nog niet klagen
wat niet kan doen we lekker toch
-
- Beginner
Dank voor jullie reacties!
Zo te horen is er weinig anders aan te doen dan (tzt) vervangen.
Het dak is nu 3 jaar oud en verder nog goed dus ik denk dat ik er nog een seizoen mee door rijd en dan volgend voorjaar vervang.
Was heb ik al geprobeerd; zelfs een dure schoonmaak- en impregneer set voor cabrio daken maar ook dat helpt niet.
Blij dat ik er meer 1 heb.... 4 Transat's ! Wow
Zo te horen is er weinig anders aan te doen dan (tzt) vervangen.
Het dak is nu 3 jaar oud en verder nog goed dus ik denk dat ik er nog een seizoen mee door rijd en dan volgend voorjaar vervang.
Was heb ik al geprobeerd; zelfs een dure schoonmaak- en impregneer set voor cabrio daken maar ook dat helpt niet.
Blij dat ik er meer 1 heb.... 4 Transat's ! Wow
waterdicht maken van een dak (ook bij stoffen daken van cabrio's) kan je ook met kleding spray doen (waarmee je een jas of schoenen inspuit tegen de regen).
Dat zorgt voor water afstoting...zou iets kunnen helpen.
Maar niet voor UV bescherming...en UV is een killer voor alle kunstof.
Dat zorgt voor water afstoting...zou iets kunnen helpen.
Maar niet voor UV bescherming...en UV is een killer voor alle kunstof.
onder druk wordt alles vloeibaar
-
- Regelmatige poster
David schreef:Even onderzoek doen op internet.
Er zijn verschillende leveranciers (lees producenten) van dakjes.
De verschillen zijn stuitend.
nou ?? maak me wijzer !! ik heb ze allemaal al geprobeerd in de loop der jaren, het enige dat ,,stuitend,, was was het dak zelf dat er vanzelf ,,afstuiterde,,
maar ik kan er mee leven ! helaas weet ik niet hoe je hier een foto plaatst anders had ik er een opgezet van een imitatie-kantelmes dat ik hier heb liggen . na 4 jaar gewoon 60 % van alle materiaal weg !!!! dat gaat pas echt letterlijk,,stuiteren,,
wat niet kan doen we lekker toch