Slot in deur gaat niet meer open ...

Alles in, over, rond en op de koets.
Plaats reactie
Truudsje
Gebruiker
Gebruiker
Contacteer:

Slot in deur gaat niet meer open ...

Bericht door Truudsje » ma 6 jun, 2005 21:13

Toch lullig.. Kreeg mijn slot niet meer open, dus via bijrijderskant de deur geopend. Maar uit gewoonte daarna bijrijderskant op slot gedraaid, helemaal nergens aan gedacht. Maar thuis bij het uitstappen om de garage open te doen toch knap lullig. Sta je daar met een draaiende eend en een dichte eend.... reservesleutels binnen gehaald maar heb geen reservesleutel van slot (plaatselijke slotenboer wilde het niet bijmaken...). Wel van achterklep gelukkig sleutel. Nu is binnenklimmen via de achterklep ook onmogelijk voor iemand van 1.60m maar gelukkig kun je wel de achterdeuren openmaken. Eendje staat nu dus toch veilig binnen.

Maar wat is er met mijn slot???? Ik heb er geen verstand van. Weet niet waar ik het moet zoeken en of ik gewoon het slot uit elkaar kan schroven. Kom niet verder dan het kapje eraf en dan wordt het me te spanend.... Heeft iemand enig idee of is het beste idee om er nieuwe sloten op te zetten???

Duintje
Moderator
Contacteer:

Bericht door Duintje » ma 6 jun, 2005 21:24

zo spanned is het niet hoor. Gewoon uit elkaar schroeven, schoon maken, evt insmeren met grafiet poeder (nooit met vet) en dan weer in omgekeerde volgorde in elkaar.

Marcel

Truudsje
Gebruiker
Gebruiker
Contacteer:

Bericht door Truudsje » ma 6 jun, 2005 21:26

Dan ga ik het toch even proberen. Dan moet het mij toch ook lukken ...

Truudsje
Gebruiker
Gebruiker
Contacteer:

Bericht door Truudsje » ma 6 jun, 2005 21:44

Dank je wel Marcel! HEt is inderdaad makkelijk, ik was bang dat alles uit elkaar zou vallen en ik niet meer zou weten hoe het in elkaar moest, maar het was een eitje. Schoongemaakt en nu doet het slot het weer. Zie wel dat de ring aan de buitenkant meedraait af en toe, doet ie bij andere deuren niet. Rubber een keer vervangen denk ik. Gelukkig doet het slot het weer en ik heb weer bijgeleerd!
Al doende leert men, nietwaar.
Superbedankt!

Lelijke Eend
Heavy user
Heavy user

Bericht door Lelijke Eend » wo 8 jun, 2005 20:27

Die chromen ringen om je deurkruk ? Gewoon lekker mee laten draaien. Je slot werkt er niet minder om.
Afblijven.

Plaats reactie