Ik ben al een tijdje zelf op zoek naar een probleem, maar het lijkt alsof ik bij elke vaststelling verder van een oplossing verwijderd ben.
Ik heb de geit vorig jaar gekocht en toen ik merkte dat er overal 25a zekeringen inzaten, vermoedde ik al elektriciteitsproblemen.
Ik dacht eerst aan een zekering-probleem, maar 't probleem zit al zeker niet bij mijn zekeringen! Ik denk zelfs dat er twee kringen die normaal op een aparte zekering zitten, met elkaar verbonden zijn.
Hierbij de problemen:
- Regelmatig valt mijn brandstofniveau en ruitenwissers uit. Dit lijkt dan de gele zekering te zijn, maar dit is het niet. Na een nachtje stilstaan, werkt het meestal opnieuw
- Maar recent zijn mijn remlichten (gele zekering) tegelijk met mijn pinkers (blauwe zekering) uitgevallen, dit was de tweede keer dat dit voorviel. Hierdoor denk ik dat deze twee kringen ergens met elkaar zijn verbonden. Maar nu komt het: als ik de zekering eruit liet, werkte alles wel naar behoren! Dit heb ik nog nooit meegemaakt. Na even zonder zekering te rijden, stak ik de zekering terug erin en alles bleef werken.
Ook heb ik aan mijn contactslot nog 1 draad over, maar dit heeft vermoedelijk niets met bovenstaande te maken:

Ik dacht eerst dat deze van mijn binnenverlichting zou zijn, maar na meten lijkt dit niet zo te zijn. Ik krijg nooit stroom op mijn binnenverlichting en deze werkt dus niet. Dit ligt niet aan de massa (gemeten met multimeter).
Hoe pak ik dit probleem nu aan ? Ik maak vermoedelijk ergens een harde kortsluiting...