Stuurkogelhoezen
ja dat is een klusje.
je haalt je wiel eraf vervolgens maak je het gietijzer ding los wat op je fusee zit. zodat je die kan draaien en beweegen.
dan draai je in je stuurkogel het boutje los met een klein bijteltje ofzo. 9denk aan borg pen)
dan kan je hem zo draaien dat ie er uit kan, heeft namelijk een vlakke kant, dan met veel vet hoesje erover wringen, en alles terug plaatsen
je haalt je wiel eraf vervolgens maak je het gietijzer ding los wat op je fusee zit. zodat je die kan draaien en beweegen.
dan draai je in je stuurkogel het boutje los met een klein bijteltje ofzo. 9denk aan borg pen)
dan kan je hem zo draaien dat ie er uit kan, heeft namelijk een vlakke kant, dan met veel vet hoesje erover wringen, en alles terug plaatsen
[quote="Ramon2cv"]ja dat is een klusje.
je haalt je wiel eraf vervolgens maak je het gietijzer ding los wat op je fusee zit. zodat je die kan draaien en beweegen.
dan draai je in je stuurkogel het boutje los met een klein bijteltje ofzo. 9denk aan borg pen)
dan kan je hem zo draaien dat ie er uit kan, heeft namelijk een vlakke kant, dan met veel vet hoesje erover wringen, en alles terug plaatsen[/quote]
Zoals het vaak in de garage gedaan wordt:
Wiel eraf. borging van de 2 bouten weghalen en de 2 bouten met sleutel 11 losmaken en vervolgens deze stang losslaan van de ophanging. Staalborstel deze stang en vet hem zonodig in op de hoekjes. Zorg ervoor dat je stuurkogel ook goed ingevet is en alles er rondom schoon. Schuif nu de stuurkogelhoes met 1 opening als eerste eroverheen, gevolgd door de smalle kant. Je kan hier veel kracht bij zetten en schroevedraaiers gebruiken, zolang je het rubber maar niet beschadigd. Als de hoes zit, boutjes 11 weer vastdraaien (bij voorkeur met luchtsleutel), borgen en wiel erop. Klaar.
je haalt je wiel eraf vervolgens maak je het gietijzer ding los wat op je fusee zit. zodat je die kan draaien en beweegen.
dan draai je in je stuurkogel het boutje los met een klein bijteltje ofzo. 9denk aan borg pen)
dan kan je hem zo draaien dat ie er uit kan, heeft namelijk een vlakke kant, dan met veel vet hoesje erover wringen, en alles terug plaatsen[/quote]
Zoals het vaak in de garage gedaan wordt:
Wiel eraf. borging van de 2 bouten weghalen en de 2 bouten met sleutel 11 losmaken en vervolgens deze stang losslaan van de ophanging. Staalborstel deze stang en vet hem zonodig in op de hoekjes. Zorg ervoor dat je stuurkogel ook goed ingevet is en alles er rondom schoon. Schuif nu de stuurkogelhoes met 1 opening als eerste eroverheen, gevolgd door de smalle kant. Je kan hier veel kracht bij zetten en schroevedraaiers gebruiken, zolang je het rubber maar niet beschadigd. Als de hoes zit, boutjes 11 weer vastdraaien (bij voorkeur met luchtsleutel), borgen en wiel erop. Klaar.
- André Post
- Heavy user
- Berichten: 2172
- Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
- Locatie: Beverwijk
Het kan anders helemaal geen kwaad om die stuurkogels weer eens in het vet te zetten.pellewaes schreef: Zoals het vaak in de garage gedaan wordt:
Wiel eraf. borging van de 2 bouten weghalen en de 2 bouten met sleutel 11 losmaken en vervolgens deze stang losslaan van de ophanging. Staalborstel deze stang en vet hem zonodig in op de hoekjes. Zorg ervoor dat je stuurkogel ook goed ingevet is en alles er rondom schoon. Schuif nu de stuurkogelhoes met 1 opening als eerste eroverheen, gevolgd door de smalle kant. Je kan hier veel kracht bij zetten en schroevedraaiers gebruiken, zolang je het rubber maar niet beschadigd. Als de hoes zit, boutjes 11 weer vastdraaien (bij voorkeur met luchtsleutel), borgen en wiel erop. Klaar.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
Oud topic maar toch even reageren: Als je mazzel hebt zijn die bouten 11 op dat gietijzer ding op je fusee nog goed. Kwam er dus vanavond achter dat de linkerkant geen probleem was. Rechts zijn de bouten door een of andere simpele beschadigd. Dat wordt morgen dus veilen om er een maatje 10 van te maken. Staat nu lekker in de Wd40 gespoten. En maar kijken wat het wordt..
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987