waar het beste dak kopen?
-
- Regelmatige poster
waar het beste dak kopen?
Hallo!
Er zit 2 jaar een dak op en er is al dat dingetje afgescheurd die je halverwege het dak hebt om hem vast te maken om hem ook half open te hebben ( jemig dat was lastig uitleggen haha)
Enniewee, dit was een dak van 170€ en ik had wel gehoopt dat hij wat langer mee zou gaan.
Ik ben dus nu op zoek naar een dak dat het wat langer houdt. Iemand een tip?
Geen gezeik daken bestaan die niet meer?
Bij Mehariclub in frankrijk heb je die katoenen daken, kosten met clubkorting 230€ Zijn die goed en soepeler dan de plastic daken?
Er zit 2 jaar een dak op en er is al dat dingetje afgescheurd die je halverwege het dak hebt om hem vast te maken om hem ook half open te hebben ( jemig dat was lastig uitleggen haha)
Enniewee, dit was een dak van 170€ en ik had wel gehoopt dat hij wat langer mee zou gaan.
Ik ben dus nu op zoek naar een dak dat het wat langer houdt. Iemand een tip?
Geen gezeik daken bestaan die niet meer?
Bij Mehariclub in frankrijk heb je die katoenen daken, kosten met clubkorting 230€ Zijn die goed en soepeler dan de plastic daken?
*miep miep* (°\=/°)
-
- Heavy user
Als je een klein beetje handig bent haal je bij een zeilmakerij een stuk doek waar ook boot-cabriokappen van worden gemaakt.
Dan pruts je in 2 avondjes een leuk dakje in elkaar met een beetje textiellijm er bij van Bison.
Hiervoor hoef je geen naaiwerk uit te voeren.
Alleen ana de zijkanten een beetje textiellijm en aan de voorzijde bij het balkje een beetje Bisontix of iets dergelijks.
De benodigde onderdelen demonteer je van je oude dakje en daar kun je precies aan zien hoe het in elkaar moet.
Dus balkje voorzijde, raamframe en achterruit gewoon weer gebruiken.
Dit gaat veel langer mee dan alle plastic daken.
Op mijn Dyane heb ik er 1 gemaakt van tentdoek uit de stoffenwinkel.
Dit vind ik achteraf wat te dun maar zit er ook al weer drie jaar probleemloos op.
Kosten waren rond de 25 euro totaal.
(En een hoop lol omdat je het zelf gemaakt hebt...)
Dan pruts je in 2 avondjes een leuk dakje in elkaar met een beetje textiellijm er bij van Bison.
Hiervoor hoef je geen naaiwerk uit te voeren.
Alleen ana de zijkanten een beetje textiellijm en aan de voorzijde bij het balkje een beetje Bisontix of iets dergelijks.
De benodigde onderdelen demonteer je van je oude dakje en daar kun je precies aan zien hoe het in elkaar moet.
Dus balkje voorzijde, raamframe en achterruit gewoon weer gebruiken.
Dit gaat veel langer mee dan alle plastic daken.
Op mijn Dyane heb ik er 1 gemaakt van tentdoek uit de stoffenwinkel.
Dit vind ik achteraf wat te dun maar zit er ook al weer drie jaar probleemloos op.
Kosten waren rond de 25 euro totaal.
(En een hoop lol omdat je het zelf gemaakt hebt...)
-
- Regelmatige poster
Thijs' aanpak is natuurlijk leuk. Ik ben erg tevreden over http://www.entendach.de/Sonnenland/sonnenland.html
Strak, ziet er deftig uit en lijkt me iets meer geïsoleerd dan de plastic daken.
Strak, ziet er deftig uit en lijkt me iets meer geïsoleerd dan de plastic daken.
2CV6 club '86, BMW R1150GS '02
-
- Regelmatige poster
Zelfmaken is natuurlijk echt te gek, maar ik kan nu al zeggen dat mij dat niet gaat lukken. En als ik zou vragen om het voor mij te maken kost mij dat ook een retourtje frankrijk met al het geregel erbij
Dat duitse dak ziet er idd super uit, ff doorsparen en dan een donkerblauw dakkie op mn rode eendje? Thanks for da tip!
Dat duitse dak ziet er idd super uit, ff doorsparen en dan een donkerblauw dakkie op mn rode eendje? Thanks for da tip!
*miep miep* (°\=/°)
- Boudewijn
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Het Sonnenland dak is een zeer goede kwaliteit, maar ziet er niet uit op een eend (mijn mening). Op een eend hoort een plastic dak. Ik heb mijn dak bij een kitcarbouwer uit de buurt van Tiel gekocht. Zit er nu een jaar of 7 op en is nu wel aan vervanging toe. Ik ben dus best tevreden over de kwaliteit.
Schultenbräu das ist mein Bier !
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
fijn onderwerp!
ik heb net een sonneland besteld, ik weet niet of het top is of niet maar hoop er nou es meer dan 5 jaar mee te doen.
als je dak gewoon op je eend zit en es een keer open gaat kan ie vast langer mee, maar als je m bij elke gelegenheid open doet en je rijdt 12.000 / 15.000 per jaar (daily driver) en hij staat vaak buiten, (nu niet meer maar lang wel geweest zo) dan was 4 a 5 jaar echt maximaal haalbaar met die plastic onder de 200 euro dakjes.
er schijnt nog een dak te zijn van geisoleerde stof van boven de 300 euro, maar ik weet niet meer waar ik die gezien heb... webshop ofzo
ik heb net een sonneland besteld, ik weet niet of het top is of niet maar hoop er nou es meer dan 5 jaar mee te doen.
als je dak gewoon op je eend zit en es een keer open gaat kan ie vast langer mee, maar als je m bij elke gelegenheid open doet en je rijdt 12.000 / 15.000 per jaar (daily driver) en hij staat vaak buiten, (nu niet meer maar lang wel geweest zo) dan was 4 a 5 jaar echt maximaal haalbaar met die plastic onder de 200 euro dakjes.
er schijnt nog een dak te zijn van geisoleerde stof van boven de 300 euro, maar ik weet niet meer waar ik die gezien heb... webshop ofzo
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed
Spookeend V1.0 = Crashed
Mijn dakje komt bij 2CV-Shop.nl vandaan. Heeft 2 of 3 verschillende qua prijs en ik heb de duurdere variant genomen na overleg met de eigenaar.
Dakje bevalt mij uitstekend, pasvorm is perfect en de kwaliteit ook prima. Er wordt garantie op pasvorm gegeven, goedkopere daken zijn vaak slecht passend (te lang of te kort).
Het is deze: http://www.2cv-shop.nl/index.php/2cv-on ... iteit.html
Maar moet zeggen, die van Sonnenland zien er ook goed uit!
Dakje bevalt mij uitstekend, pasvorm is perfect en de kwaliteit ook prima. Er wordt garantie op pasvorm gegeven, goedkopere daken zijn vaak slecht passend (te lang of te kort).
Het is deze: http://www.2cv-shop.nl/index.php/2cv-on ... iteit.html
Maar moet zeggen, die van Sonnenland zien er ook goed uit!
Eendrijder sinds 11/5/2011!
-
- Regelmatige poster
dit is ook zo'n katoenen, is hij net zo goed als de duitse variant?
http://www.mehariclub.com/capote-2cv-ne ... 12299.html
http://www.mehariclub.com/capote-2cv-ne ... 12299.html
*miep miep* (°\=/°)
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
nou, ik heb m erop zitten hoor... zeer naar tevredenheid mag ik wel zeggen.
www.spookeend.nl
Spookeend V1.0 = Crashed
Spookeend V1.0 = Crashed
- DucKKnutsel
- Regelmatige poster
Heb aan de binnen zijde van het dak een doek geplakt gewoon van de markt stevig spul lijkt zonnescherm doek mooi in kleur goed koop en goed voor jaren goedkoop dak plezier Wel nieuwe klinknagels er in deze ook door het doek en pas gemaakt zodat je niet met je hele gewicht aan je dak te hoeven hangen om de middelste haken in te haken. Dak is nu stevig mooier aan de binnen zijde en maakt minder herrie.
Maximaal knutsel plezier.Wat niet kan is nog nooit gebeurt
#Ducks_Classics
#Ducks_Classics
Ik heb vier jaar geleden een mooi bordeaux dakje gekocht met de fijne ribbel, echt een strak uitziend dakje! Uiteraard was het mij vooral te doen om de kleur, ik had daardoor helaas niet veel keuze in de fabrikant of prijsklasse.
Nu vier jaar later zo lek als een mandje, de druppels hangen gewoon aan de binnenkant als het regent! Uit frustratie heb ik nu ook de portefeuille getrokken en een cabrio-stof dakje gekocht, in de hoop dat deze toch richting een decennium mee gaat.
Mijne heb ik gekocht bij Duckservice en is (dus) van der Franzose. Als hij gemonteerd is zal ik wel even laten weten hoe de pasvorm en mijn eerste indruk is! Ik hoop dat hij er eind van de week op zit
Nu vier jaar later zo lek als een mandje, de druppels hangen gewoon aan de binnenkant als het regent! Uit frustratie heb ik nu ook de portefeuille getrokken en een cabrio-stof dakje gekocht, in de hoop dat deze toch richting een decennium mee gaat.
Mijne heb ik gekocht bij Duckservice en is (dus) van der Franzose. Als hij gemonteerd is zal ik wel even laten weten hoe de pasvorm en mijn eerste indruk is! Ik hoop dat hij er eind van de week op zit