Ik heb van de week een benzinefilter geplaats. Het leek mij beter om het filter vóór de pomp, zodat mogelijke prut niet in de pomp (en carb) komt en op het chassis (ipv ernaast of eronder) te zetten zodat er geen/minder steentjes ed. tegen het filter aan kunnen vliegen. Maar nu kreeg ik te horen dat het op deze plek wel eens te warm kan worden vanwege de warmte van motor. Ik heb het idee dat dat wel mee valt, maar wat denken jullie?
Ik heb nog niet met de eend gereden sinds het filter erop zit dus heb zelf geen idee hoe warm het filter zal worden. Maar mocht ie nou te warm worden en de kans bestaat dat het filter smelt dan lees ik dat liever hier dan dat ik onderweg stil sta net een gesmolten filter en een streep benzine over de weg.
Ter bescherming van mijn bougiekabels heb ik eens bij de gamma een slang gekocht
namelijk:
https://www.gamma.nl/assortiment/gamma- ... b021454261
Mijn bougiekabels lopen hier doorheen, zodat ze nergens tegen metalen delen schuren. De slang is van plastic en komt ook redelijk dichtbij (dichtbij = een cm of 10 ongeveer) langs motor en uitlaat en smelt ook niet. Mocht de benzinefilter te dicht bij de motor zitten kan ik ook nog proberen om een stuk slang om het filter te leggen.
Ik benieuwd naar de meningen. Thnx alvast