Perfect!kunststof hendel van knipperlicht vervangen

Gesloten
joost2cv
Gebruiker
Gebruiker

Perfect!kunststof hendel van knipperlicht vervangen

Bericht door joost2cv » wo 8 jun, 2005 21:57

Ik had de metalen hendel al een paar keer gezien en bij bezoek aan Burton heb ik toch de metalen hendel gekocht. De kunststof hendel had zoveel variatie in flexibiliteit dat ik het niet kon volgen. Eens geruild met een ander exemplaar maar nee, of gelijk klik, of hendel in de handen en hopen dat nog voor de bocht de rest meegaf. :?

Met de mening dat er niks valt op of aan te merken aan de eend. Heb ik toch de metalen versie gemonteerd. Eerlijk is eerlijk het is een genot :P om nu richting aan te geven. Aanrader :!:

Groeten Joost

Punky
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door Punky » wo 8 jun, 2005 23:53

Ik was ook van plan om zo'n hendel bij BCC te gaan halen. Stond al op mijn boodschappenlijstje die meegaat met het Summer Duck Event (dan gaan we ook een dagje naar BCC).
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Hanzzl69
Spelleider Forum Trofee
Contacteer:

Bericht door Hanzzl69 » do 9 jun, 2005 10:26

Ik heb altijd al een metalen handel gehad. De mijne schijnt uit een Dyane te komen. Ooit heb ik de schakelaar vervangen door een origineel eenden-exemplaar met kunstof handel. Dat vond ik zo vreselijk klote dat ik de oude, metalen, heb terugeplaatst.
Ze is niet alleen steviger maar ook langer! Zo kan je met een vinger je knipperlichten bedienen en hoef je bij wijze van spreken niet half achter je stuur te grijpen. Erg relaxed!
Hanzzl69

Ex eigenaar van een 2cv6 Club, 1985

Frank Munneke
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Frank Munneke » do 9 jun, 2005 11:47

Idd, gewoon een dyane handel, past ook op een eend schakelaar, heb ik ook, wel zo relaxed

groet

Handjes
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Handjes » do 9 jun, 2005 12:33

Frank Munneke schreef:Idd, gewoon een dyane handel, past ook op een eend schakelaar, heb ik ook, wel zo relaxed

groet
Je bedoelt dat als je het geval opensloopt, dat je het pookje los kunt vervangen voor die van een Dyane of die van een Burton?
La vie est belle.

etjen
Gebruiker
Gebruiker

Bericht door etjen » do 9 jun, 2005 13:16

Inderdaad! Hieronder een link naar de foto van de aluminium schakelaar van Burton (en volgens mij ook Acadyane...)
http://tone-engine.nederland.net/show-i ... height=174

Plaatje invoegen met 'img' lukte niet in dit geval...
stop de yuppieficatie van de 2cv! DIY

BlueDuck
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door BlueDuck » do 9 jun, 2005 14:34

Ik vind dat brekiebrekie plastic hendeltje juist wel weer charmant hahaha. Eerlijkheid gebied me wel te zeggen dat ik nooit in een eend heb gereden met een metalen hendeltje.

Punky
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door Punky » do 9 jun, 2005 15:50

Handjes schreef:Je bedoelt dat als je het geval opensloopt, dat je het pookje los kunt vervangen voor die van een Dyane of die van een Burton?
Aan de achterkant van het doosje zit in moertje als je die loshaalt, dan kun je de hendel eruit nemen. Let er wel op dat er een bolletje met een veertje inzit en dat je die niet kwijtraakt. De hendel kun je er dan zo uittrekken en een nieuwe ervoor in de plaats zetten. Wijst zichzelf eigenlijk. Klusje van niks. :wink:
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Frank Munneke
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Frank Munneke » vr 10 jun, 2005 16:52

Hoi

Dyane hendeltje is anders als het eend en burton handeltje, heeft alleen een metalen stangetje en wel een plastic handvat. En ik heb het vervangen toen ik mijn plasticen sloopte.

groet frank

Gesloten