Het grote Solextopic
- BasvanEerden
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
- BasvanEerden
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
- Bertje Beige
- Veelvuldig poster
Afgelopen jaar door omstandigheden weinig met de Solex gereden
Maar af en toe reed ik er wel even een klein stukje op en dat was ik gister ook van plan. Maar helaas dacht de Solex daar zelf anders over, ik trapte mezelf in het zweet.......
Het zeefje in de tank bleek verstopt te zitten. Heb de (plastic) tank gelijk maar gereinigd met Dasty en remmenreiniger.
Het ding rijd nu beter als nooit tevoren. Binnenkort, en anders volgend jaar maar weer eens lekker tuffen

Het zeefje in de tank bleek verstopt te zitten. Heb de (plastic) tank gelijk maar gereinigd met Dasty en remmenreiniger.
Het ding rijd nu beter als nooit tevoren. Binnenkort, en anders volgend jaar maar weer eens lekker tuffen

2CV6club1983-acadiane1985-azu1962
-
- Heavy user
Altijd leuk als het weer rijdt.
Ik ben gisteren ook aan het prutsen geweest met mijn 2200.
Helaas doet hij nog steeds niks.
Ik heb al vanalles vervangen maar zonder resultaat
Na controle met de stroboscoop blijkt dat de vonk niet komt als de streepjes tegenover elkaar staan.
Helaas is het me nog niet gelukt om het wel op tijd te zetten.
Er zijn wat minder afstelmogelijkheden dan bij een Atype....
Ik ben gisteren ook aan het prutsen geweest met mijn 2200.
Helaas doet hij nog steeds niks.
Ik heb al vanalles vervangen maar zonder resultaat
Na controle met de stroboscoop blijkt dat de vonk niet komt als de streepjes tegenover elkaar staan.
Helaas is het me nog niet gelukt om het wel op tijd te zetten.
Er zijn wat minder afstelmogelijkheden dan bij een Atype....
- Bertje Beige
- Veelvuldig poster
- Bertje Beige
- Veelvuldig poster
- Bertje Beige
- Veelvuldig poster
- Bertje Beige
- Veelvuldig poster
Het voordeel van een elektronische ontsteking op een Solex is alleen maar minder onderhoud, vermogenswinst valt er niet te verwachten omdat Solexen niet heel veel toeren maken. Dit is me verteld door een Solex onderdelenleverancier. Dus blijf ik bij puntjes.
Ben ook bezig geweest met de Black & Roll uit de openingspost van dit topic, ding heeft nu 1100 km gereden en het vliegwiel vertoont haarscheuren waardoor die tegen de spoelen aan loopt. De brandstofpomp was ter ziele en het blokje rammelt als een bezetene. Echt hopeloze kwaliteit dus. Maar de eigenaar gebruikt hem maar een keer per jaar dus de motor gaat pas de volgende winter uit elkaar. Wel heb ik het tankje gevuld metAspen benzine, deze word tenminste niet snel oud zoals de moderne gangbare brandstoffen.
Mijn eigen 3800 krijgt een upgrade; ik was al nooit onder de indruk van de velgremmetjes op het voorwiel, dus daar komt nu een trommelrem van een Black & Roll in
.
Ben ook bezig geweest met de Black & Roll uit de openingspost van dit topic, ding heeft nu 1100 km gereden en het vliegwiel vertoont haarscheuren waardoor die tegen de spoelen aan loopt. De brandstofpomp was ter ziele en het blokje rammelt als een bezetene. Echt hopeloze kwaliteit dus. Maar de eigenaar gebruikt hem maar een keer per jaar dus de motor gaat pas de volgende winter uit elkaar. Wel heb ik het tankje gevuld metAspen benzine, deze word tenminste niet snel oud zoals de moderne gangbare brandstoffen.
Mijn eigen 3800 krijgt een upgrade; ik was al nooit onder de indruk van de velgremmetjes op het voorwiel, dus daar komt nu een trommelrem van een Black & Roll in

2CV6club1983-acadiane1985-azu1962