Ervaringen?: Olievulpijp van 2cv shop of van Burton2cvshop
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 318
- Lid geworden op: wo 22 feb, 2012 20:30
- Locatie: Netherlands
Over die matige afdichting van die afdichtring van het Burton-revisie setje heb ik al meer mensen gehoord.
Zelf heb ik wel zo'n revisiesetje gekocht en ingebouwd maar zelf rvs ringen met M 4 boutjes/moertjes gebruikt met oliebestendige afdichtingskit tussen onder- en bovenring - dicht prima af, geen probleem mee gehad.
Zelf heb ik wel zo'n revisiesetje gekocht en ingebouwd maar zelf rvs ringen met M 4 boutjes/moertjes gebruikt met oliebestendige afdichtingskit tussen onder- en bovenring - dicht prima af, geen probleem mee gehad.
BARE METAL CAR
- DucKKnutsel
- Regelmatige poster
- Berichten: 388
- Lid geworden op: do 22 mar, 2012 08:31
- Locatie: Zwolle
vulpijp
Dan doe je iets niet goed Danny denk ik, je moet 'm idd wel ff goed aandrukken dan kan je die ring gewoon aandraaien dan kan die niet meer los springen gaat niet altijd helemaal van zelf tenzij het schroefdraad al vernagelt is
Makkelijker en goedkoper want 't zijn best dure dingen. Bij een landbouw of vracht wagen handel kan je rubber koelslangen halen doorsnede van 60mm koste mij 6 euro kunnen er 2 uitgehaald worden en met een beetje moeite krijg je die er om heen 2 slang klemmen er om en klaar.
Makkelijker en goedkoper want 't zijn best dure dingen. Bij een landbouw of vracht wagen handel kan je rubber koelslangen halen doorsnede van 60mm koste mij 6 euro kunnen er 2 uitgehaald worden en met een beetje moeite krijg je die er om heen 2 slang klemmen er om en klaar.
Maximaal knutsel plezier.Wat niet kan is nog nooit gebeurt
#Ducks_Classics
#Ducks_Classics
De afdichting is natuurlijk ook afhankelijk van de manier waarop je de felsranden hebt losgemaakt.
Als je de oude pijp netjes openslijpt heb je geen misvorming, maar als je hem bijvoorbeeld met een schroevendraaier openwrikt heb je geen nette pasvorm voor de boven en onderkant.
De ringen zijn louter bedoeld om de boel af te sluiten, niet om het spul bij elkaar te trekken.
Als je de oude pijp netjes openslijpt heb je geen misvorming, maar als je hem bijvoorbeeld met een schroevendraaier openwrikt heb je geen nette pasvorm voor de boven en onderkant.
De ringen zijn louter bedoeld om de boel af te sluiten, niet om het spul bij elkaar te trekken.
- DucKKnutsel
- Regelmatige poster
- Berichten: 388
- Lid geworden op: do 22 mar, 2012 08:31
- Locatie: Zwolle
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 318
- Lid geworden op: wo 22 feb, 2012 20:30
- Locatie: Netherlands
De antwoorden lezend heeft het er alle schijn van dat het ontwerp van "de jongens uit Zutphen" met betrekking tot de afdichting / afsluitring nog voor verbetering vatbaar is ... release 2 zal ik maar zeggen. Extra tape er tussen en/of andere lapmiddelen is natuurlijk niet de bedoeling als je een kompleet produkt op de markt brengt.
Persoonlijk vindt ik de afdichting van "de motorenbouwer uit België" veel beter en de instructies voor de revisie met afbeeldingen op zijn website uitmuntend. De afdichting geschiedt daar met kit en een kunststof afdichtring met een klemband - even meer werk en wat geklieder met kit, maar daarentegen een uitstekende afdichting en daar gaat het tenslotte om !
Persoonlijk vindt ik de afdichting van "de motorenbouwer uit België" veel beter en de instructies voor de revisie met afbeeldingen op zijn website uitmuntend. De afdichting geschiedt daar met kit en een kunststof afdichtring met een klemband - even meer werk en wat geklieder met kit, maar daarentegen een uitstekende afdichting en daar gaat het tenslotte om !
BARE METAL CAR
Met Burton contact gehad. Bleek dat één rubber ring, nummer 4 op het instructievideotje, niet was meegeleverd. Vandaag deze alsnog geplaatst. Het effect was nul. Er blijft een stevige overdruk uit de olivulpijp komen. Ik wordt het een beetje zat, ik wil gewoon gassen.
Niets heeft zoveel haast, dat het onveilig kan
Via Burton een nieuwe goudkleurige olievulpijp ontvangen en de oude revisieset teruggestuurd. Ik was het gedoe met de revisieset zat en had twijfels of ik de olievulpijp wel goed had gereviseerd.. Dus wel. Vanmorgen de nieuwe vulpijp erop en weer overdruk. Sh*t. Wie heeft er een verklaring hoe een gereviseerd blok, nieuwe zuigers en cilinders voor overdruk in het carter kan zorgen? Het blok gebruikt nauwelijks olie en trekt goed en heeft nu ruim 1000 km gelopen sinds de revisie.
Niets heeft zoveel haast, dat het onveilig kan
- DucKKnutsel
- Regelmatige poster
- Berichten: 388
- Lid geworden op: do 22 mar, 2012 08:31
- Locatie: Zwolle
Met een slechte vulpijp gaat gaat het blok zeker lekken of gooit de olie het luchtfilter in. Als dat niet het geval is lijkt mij dat er niks aan de hand is. Meet je de over druk wel op de juiste manier. Wat is nauwelijks olie verbruik op 1000 km?
Maximaal knutsel plezier.Wat niet kan is nog nooit gebeurt
#Ducks_Classics
#Ducks_Classics