geen stroom op dashboard
geen stroom op dashboard
Hai
Van het een op het andere moment heb ik geen stroom meer op mijn dashboard. Knipperlicht werkt ook niet, dus ik denk dat er een enkele draad met storing moet zijn. Zekering was er uit geklapt, nieuwe geplaatst en die blijft er ook in zitten maar nog steeds geen stroom. Iemand een idee?
Thanks
Van het een op het andere moment heb ik geen stroom meer op mijn dashboard. Knipperlicht werkt ook niet, dus ik denk dat er een enkele draad met storing moet zijn. Zekering was er uit geklapt, nieuwe geplaatst en die blijft er ook in zitten maar nog steeds geen stroom. Iemand een idee?
Thanks
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1916
- Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
even testen:
van de plus van de accu loopt een dikke draad naar de startmotor
van daar een dunnere blauwe terug de kabelboom in. Die komt onder bij het kontaktslot uit.
Via het kontaktslot schakel je naar een gele met een rood hulsje.
Kijk die draden eerst eens na. Kan je ook spanning meten, bv met een universeelmeter?
weet je ook waarom de zekering er uit is gegaan?
Gr Rob
van de plus van de accu loopt een dikke draad naar de startmotor
van daar een dunnere blauwe terug de kabelboom in. Die komt onder bij het kontaktslot uit.
Via het kontaktslot schakel je naar een gele met een rood hulsje.
Kijk die draden eerst eens na. Kan je ook spanning meten, bv met een universeelmeter?
weet je ook waarom de zekering er uit is gegaan?
Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
Ik zal dit even doen, thanks. Ik heb voor mijn verjaardag een universeelmeter gekregen, maar geen idee hoe ik het moet gebruikenRobM schreef:even testen:
van de plus van de accu loopt een dikke draad naar de startmotor
van daar een dunnere blauwe terug de kabelboom in. Die komt onder bij het kontaktslot uit.
Via het kontaktslot schakel je naar een gele met een rood hulsje.
Kijk die draden eerst eens na. Kan je ook spanning meten, bv met een universeelmeter?
weet je ook waarom de zekering er uit is gegaan?
Gr Rob
Ik weet niet waarom de zekering er uit is gegaan. Had eigenlijk liever gehad dat hij er uit blijft klappen maar dat is dus niet zo
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1916
- Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
universeelmeter instellen op 20V=
de zwarte pin aan de min van de accu prutsen
met de rode meten:
eerst de + van de accu
dan de + van de startmotor (al kan je daar slecht bij)
dan de blauwe draad die aan je kontaktslot zit.
daar moet allemaal 12 V op staan.
dan het kontakt aan zetten, en meten mij het kontactslot op de gele draad met rood randje. Daar moet nu ook 12 V op staan.
Gr Rob
de zwarte pin aan de min van de accu prutsen
met de rode meten:
eerst de + van de accu
dan de + van de startmotor (al kan je daar slecht bij)
dan de blauwe draad die aan je kontaktslot zit.
daar moet allemaal 12 V op staan.
dan het kontakt aan zetten, en meten mij het kontactslot op de gele draad met rood randje. Daar moet nu ook 12 V op staan.
Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
Klopt en het werkt allemaal.. Gek genoeg nog steeds niks. Geen knipperlicht, ruitenwisser, choke etc, wel verlichting.RobM schreef:universeelmeter instellen op 20V=
de zwarte pin aan de min van de accu prutsen
met de rode meten:
eerst de + van de accu
dan de + van de startmotor (al kan je daar slecht bij)
dan de blauwe draad die aan je kontaktslot zit.
daar moet allemaal 12 V op staan.
dan het kontakt aan zetten, en meten mij het kontactslot op de gele draad met rood randje. Daar moet nu ook 12 V op staan.
Gr Rob
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1916
- Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
heb je een zekeringenkastje met vier zekeringen? Met glaszekeringen?
Dan is ws zekering 4 stuk of maakt geen kontakt. edit: dat moet zijn: zekering 2
meten:
zekeringenkastje open
kontakt aan
met de rode meetpen meten op de zekeringen, aan beide kanten.
Gr Rob
Dan is ws zekering 4 stuk of maakt geen kontakt. edit: dat moet zijn: zekering 2
meten:
zekeringenkastje open
kontakt aan
met de rode meetpen meten op de zekeringen, aan beide kanten.
Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
Hoi Rob, ik heb een fout gemaakt.RobM schreef:heb je een zekeringenkastje met vier zekeringen? Met glaszekeringen?
Dan is ws zekering 4 stuk of maakt geen kontakt. edit: dat moet zijn: zekering 2
meten:
zekeringenkastje open
kontakt aan
met de rode meetpen meten op de zekeringen, aan beide kanten.
Gr Rob
Hier gaat het mis.
"dan het kontakt aan zetten, en meten mij het kontactslot op de gele draad met rood randje. Daar moet nu ook 12 V op staan. "
Heb 12v tot aan het contactslot, vanaf daar niet meer. Ook niet met het contact aan.
Contactrol kapot? Auto start wel gewoon
edit: overigens was de 4e zekering kapot eerder vandaag
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1916
- Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
je moet bij die meting wel aan het pinnetje van het kontakt meten, niet de draad lostrekken en aan de draad meten. Ik schuif het busje iets op en prik de meetpen tegen de pin van het kontaktslot.
Als je wel een + op de blauwe draad hebt, het kontaktslot op kontakt hebt staan, en geen spanning op de 2e pen van het slot dan is het kontaktslot kapot. Dat is uit elkaar te halen en in te spuiten met kontaktspray, maar dan wel eerst één van de accupolen loshalen.
Gr Rob
Als je wel een + op de blauwe draad hebt, het kontaktslot op kontakt hebt staan, en geen spanning op de 2e pen van het slot dan is het kontaktslot kapot. Dat is uit elkaar te halen en in te spuiten met kontaktspray, maar dan wel eerst één van de accupolen loshalen.
Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
Ja, dit heb ik gedaan. Geen spanning op de pin. Ik ga even contactspray halen en kijken wat dit doet. Hartelijk dank Rob, ik laat het wetenRobM schreef:je moet bij die meting wel aan het pinnetje van het kontakt meten, niet de draad lostrekken en aan de draad meten. Ik schuif het busje iets op en prik de meetpen tegen de pin van het kontaktslot.
Als je wel een + op de blauwe draad hebt, het kontaktslot op kontakt hebt staan, en geen spanning op de 2e pen van het slot dan is het kontaktslot kapot. Dat is uit elkaar te halen en in te spuiten met kontaktspray, maar dan wel eerst één van de accupolen loshalen.
Gr Rob
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1916
- Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
als je schrijft: auto start wel gewoon...
bedoel je dan: startmotor gaat rond?
of : auto loop ook?
de plus van de ontsteking gaat ook via de kontakt rol. Het zou vreemd zijn als je kontaktrol slecht is en de auto loopt wél.
Gr Rob
bedoel je dan: startmotor gaat rond?
of : auto loop ook?
de plus van de ontsteking gaat ook via de kontakt rol. Het zou vreemd zijn als je kontaktrol slecht is en de auto loopt wél.
Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1916
- Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
Nr 2 zou aan de geschakelde plus moeten zitten. Waar ook de ontsteking aan zit.
Dat is dus de boosdoener.
Kan je nr 2 er uithalen, universeelmeter op ohm * 1 en dan de meetpennen elk op een kant? Dan moet de meter 0 aangeven.
Als je de auto nu start, laat lopen en nog eens op nr2 meet? Met de meter weer op volt.
Gr Rob
Dat is dus de boosdoener.
Kan je nr 2 er uithalen, universeelmeter op ohm * 1 en dan de meetpennen elk op een kant? Dan moet de meter 0 aangeven.
Als je de auto nu start, laat lopen en nog eens op nr2 meet? Met de meter weer op volt.
Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht