remgeluid
remgeluid
Vreemd fenomeen mijn eend piept achter als ik rem. Maar alleen maar als ik alleen in de auto zit, met meer personen aan boord geen geluid. En zelfs op rollen van de remmen testbank geen geluid.. Raar toch?
diverse Citroens, wat anders.
ik wilde dat ook al aangeven.
Remankerplaat gaat resoneren bij het remmen.
Remedie is inderdaad, kleine verbinding lassen tussen remankerplaat en draagarm.
Heb het zelf ook gedaan bij die van mij.
Vroeger was er ook van Citroën een setje verkrijgbaar voor de voorste trommels om resoneren tegen te gaan.
Ik moet zeggen, het is wel een typerend eendengeluid
Remankerplaat gaat resoneren bij het remmen.
Remedie is inderdaad, kleine verbinding lassen tussen remankerplaat en draagarm.
Heb het zelf ook gedaan bij die van mij.
Vroeger was er ook van Citroën een setje verkrijgbaar voor de voorste trommels om resoneren tegen te gaan.
Ik moet zeggen, het is wel een typerend eendengeluid
-
- Veelvuldig poster
aan de remschoenen (voering) een 45° kantje vijlen / snijden aan de voor en achterzijde, dan ben je waarschijnlijk van je geluid af, en natuurlijk goed afstellen,
Ik zorg altijd dat de aflopende kant iets eerder raakt m.a.w. bij de voorste schoen de onderkant bij het excenter heel iets eerder laten raken en bij de achterste de bovenkant bij de cilinder heel iets eerder laten raken.
kan natuurlijk ook zijn dat je trommels uitgedraaid moeten worden. al heb ik dat nog nooit hoeven doen.
suc6! Rusty
Ik zorg altijd dat de aflopende kant iets eerder raakt m.a.w. bij de voorste schoen de onderkant bij het excenter heel iets eerder laten raken en bij de achterste de bovenkant bij de cilinder heel iets eerder laten raken.
kan natuurlijk ook zijn dat je trommels uitgedraaid moeten worden. al heb ik dat nog nooit hoeven doen.
suc6! Rusty
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400
chassis AK400,
koets AK400