Motortje start helemaal niet meer!!
Motortje start helemaal niet meer!!
Motortje start niet meer: bougies vonken, ontsteking afgesteld, kleppen gesteld, benzine in de carburateur, geen valse lucht.
Geen sjoege! Bougies blijven droog. Remmenreiniger in de carburateur helpt ook niet, startgas idem dito. Sproeiers zijn doorgeblazen. Wat kan het nu nog meer zijn????
Geen sjoege! Bougies blijven droog. Remmenreiniger in de carburateur helpt ook niet, startgas idem dito. Sproeiers zijn doorgeblazen. Wat kan het nu nog meer zijn????
Beide kamers vol benzine/remmenreiniger. Of die ook benzine het spruitstuk in spuit weet ik dus niet! (wist ook niet dat het twee benzinepompen heeft).Rossero schreef:Met benzine in de carburateur bedoel je dat de kamers vol staan met benzine of dat hij ook daadwerkelijk benzine het spruitstuk in spuit? (m.a.w. werkt de benzinepomp?)
En heb je het al een keer geprobeerd met startkabels/andere accu?
Accu is goed.
Hij heeft één benzinepomp, aan de rechter zijkant van het motorblok. Ik weet alleen niet in hoeverre de kamers van de carburateur leeg lopen als de pomp niet werkt.
Als je van boven in de luchtinlaat van de carburateur kijkt tijdens het starten zou je een benzinestraaltje moeten zien pulseren vanuit het koperen kopje
Als je de pomp wilt controleren kun je de benzineslang aan de zijkant van de carburateur loshalen en starten, er zou dan benzine uit moeten gutsen (probeer het dus op te vangen
)
Wat betreft de accu, ik heb een keer een nagenoeg kapotte accu gehad waardoor ik niet kon starten. Hij was gewoon 12+ volt, de motor draaide rond en hij vonkte, maar starten, ho maar. Na het plaatsen van een nieuwe accu was het probleem verholpen.
Als je van boven in de luchtinlaat van de carburateur kijkt tijdens het starten zou je een benzinestraaltje moeten zien pulseren vanuit het koperen kopje
Als je de pomp wilt controleren kun je de benzineslang aan de zijkant van de carburateur loshalen en starten, er zou dan benzine uit moeten gutsen (probeer het dus op te vangen

Wat betreft de accu, ik heb een keer een nagenoeg kapotte accu gehad waardoor ik niet kon starten. Hij was gewoon 12+ volt, de motor draaide rond en hij vonkte, maar starten, ho maar. Na het plaatsen van een nieuwe accu was het probleem verholpen.
Wordt niet bij de inlaatslag zoveel onderdruk gecreëerd dat het benzine/luchtmengsel de cilinder in wordt gedrukt (door de atmosferische druk). Zou dan b.v. het venturie-kanaal niet verstopt kunnen zitten (of i.d.)? De vlotterkamer is gevuld met benzine. De benzinepomp (de enige echte dusRossero schreef:Hij heeft één benzinepomp, aan de rechter zijkant van het motorblok. Ik weet alleen niet in hoeverre de kamers van de carburateur leeg lopen als de pomp niet werkt.
Als je de pomp wilt controleren kun je de benzineslang aan de zijkant van de carburateur loshalen en starten, er zou dan benzine uit moeten gutsen (probeer het dus op te vangen)

Hij heeft even gelopen: er is dus een vonk (op het juiste tijdstip), er is benzine, de kleppen gaan open (op het juiste tijdstip).., alleen nu doet die het niet meer. Benzine lekt op het blok, vonkt nog steeds. Kan de carburateur verstopt zijn? Bougies blijven nu droog. Waar moet ik zijn in de carburateur? Nog steeds benzine op het spruitstuk.
henk schreef:Beide kamers vol benzine/remmenreiniger. Of die ook benzine het spruitstuk in spuit weet ik dus niet! (wist ook niet dat het twee benzinepompen heeft).Rossero schreef:Met benzine in de carburateur bedoel je dat de kamers vol staan met benzine of dat hij ook daadwerkelijk benzine het spruitstuk in spuit? (m.a.w. werkt de benzinepomp?)
En heb je het al een keer geprobeerd met startkabels/andere accu?
Accu is goed.
- DucKKnutsel
- Regelmatige poster
bij een 123 ontsteking (als je die hebt ) moet je min 10volt hebben anders werkt dat ding niet. Kan zijn dat de spanning inklapt tijdens het starten heb je wel een vonk maar niet krachtig genoeg. Een te zwaar draaiende startmotor kan dit veroorzaken door bv een slechte massa. Spanning meten tijdens het starten geeft je zekerheid. Met contact puntjes moet i met start pilot of remmen reinig het doen ook al is de carburateur verstopt, mits alles goed staat natuurlijk. Anders is het echt een onstekngs probleem bobine overleden slechte condensator slechte kabels. Of je contact rol onder het contact slot ff rammelen aan dat ding tijdens het starten.
Maximaal knutsel plezier.Wat niet kan is nog nooit gebeurt
#Ducks_Classics
#Ducks_Classics