H4 versus Duplo aansluiting
H4 versus Duplo aansluiting
Wil mijn vierkante koplampen met Duplo vervangen voor rond met H4.
Klopt het dat de fittingen hetzelfde zijn, zodat de bedrading kan blijven ?
Dank !
Klopt het dat de fittingen hetzelfde zijn, zodat de bedrading kan blijven ?
Dank !
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1916
- Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
daar heb je ringen voor; die zorgen dat je H4 in de duplo fitting past.
helemaal fantastisch zal dan niet werken, de reflector is immers afgestemd op een duplo lamp. Maar het is wel een stap vooruit.
Of je er mee door de apk komt is even de vraag.
Ik kreeg eens twee van die ringen van een actief lid van de 2cv klub bij veenendaal in de buurt. Die hebben ze vast wel.
Gr Rob
helemaal fantastisch zal dan niet werken, de reflector is immers afgestemd op een duplo lamp. Maar het is wel een stap vooruit.
Of je er mee door de apk komt is even de vraag.
Ik kreeg eens twee van die ringen van een actief lid van de 2cv klub bij veenendaal in de buurt. Die hebben ze vast wel.
Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1916
- Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
ach ja, die heb ik ook wel eens gezien.
de lichtopbrengst van lampen loopt dramatisch terug als de spanning iets zakt. Je zou voor de grap de spanning op de koplamp eens moeten meten (met de lamp er nog aan)
Ik denk dat je meer wint qua lichtopbrengst met een pluskabel van de accu en dan schakelen met een relais, dan met een H4
mooiste is natuurlijk: relais én een H4.
Gr Rob
de lichtopbrengst van lampen loopt dramatisch terug als de spanning iets zakt. Je zou voor de grap de spanning op de koplamp eens moeten meten (met de lamp er nog aan)
Ik denk dat je meer wint qua lichtopbrengst met een pluskabel van de accu en dan schakelen met een relais, dan met een H4
mooiste is natuurlijk: relais én een H4.
Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1916
- Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
Dat is bijzonder; de massa van zowel een duplo lamp als van een H4 gaat via een kabeltje de draadboom in. Als de boel gaat smelten aan de lampvoet dan is het een mogelijkheid dat de massadraad in de draadboom slecht kontakt maakt, waardoor de stroom via de lampvoet naar het chassis loopt.
Ik heb in mijn eend met 2,5 mm2 kabel een massa-draadboom gemaakt. Ook handig voor de knipperlichten voor: nooi meer slecht kontakt.
Gr Rob
Ik heb in mijn eend met 2,5 mm2 kabel een massa-draadboom gemaakt. Ook handig voor de knipperlichten voor: nooi meer slecht kontakt.
Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
- 2cvmaarten
- Veelvuldig poster
- Berichten: 627
- Lid geworden op: do 28 mei, 2009 20:18
- Locatie: Ulestraten
-
- Heavy user
- Berichten: 3067
- Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
- Locatie: Drachten en omkriten
Dit gaat je niet lukken als je ook wilt rijden met de auto.De metalen lampekap, moet ie eigenlijk geaard worden ?
De installatie in een auto heeft geen aarding nodig.
Bij een huisinstallatie is dit een veiligheidsdraad aangezien met een hoge spanning wordt gewerkt.
Bij een auto is dit maar 12V en een zwevend geheel ten opzichte van de aarde.
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1916
- Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
daar kan je op verschillende manieren naar kijken.
De eend heeft af-fabriek een systeem waarbij de min via de koets loopt. Dus geen aparte draden. Ik heb al verschillende storingen gelezen waar iets niet werkte omdat er een probleem in deze min zat. Delen die geverfd zijn en tegenelkaar aangeschroefd maken ook zeer slecht kontakt.
Ik heb in mijn eend een extra kabel van het massapunt naast de accu naar achter gelegd voor alle lampen achterop (en de benzinemeter en de achterruitverwarming), en een extra kabel naar voren voor alle electra daar. Ik denk daar in de toekomst veel storingen mee te voorkomen.
Gr Rob
De eend heeft af-fabriek een systeem waarbij de min via de koets loopt. Dus geen aparte draden. Ik heb al verschillende storingen gelezen waar iets niet werkte omdat er een probleem in deze min zat. Delen die geverfd zijn en tegenelkaar aangeschroefd maken ook zeer slecht kontakt.
Ik heb in mijn eend een extra kabel van het massapunt naast de accu naar achter gelegd voor alle lampen achterop (en de benzinemeter en de achterruitverwarming), en een extra kabel naar voren voor alle electra daar. Ik denk daar in de toekomst veel storingen mee te voorkomen.
Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
-
- Gebruiker
- Berichten: 52
- Lid geworden op: za 22 aug, 2015 16:19