Hoeveel mag een eend trekken?
-
- Regelmatige poster
Hoeveel mag een eend trekken?
Ik heb een besteleend met een trekhaak, op mijn kentekenbewijs staat niet wat ik mag trekken.
Wie kan mij dit vertellen? Wie wil er voor mij een scan maken van zijn of haar kentekenbewijs waar max. toelaatbaar gewicht op staat?
Wie kan mij dit vertellen? Wie wil er voor mij een scan maken van zijn of haar kentekenbewijs waar max. toelaatbaar gewicht op staat?
- dezilverlinde
- Regelmatige poster
- Contacteer:
Officieel mag je pinda's trekken. Peanuts dus.. Toen ik bij de Rdw was voor invoer keurden ze mn aca met trekhaak, maar zonder trekgewicht. Je mag die trekhaak alleen gebruiken voor n fietsendrager zei de keurmeester... Want ik kan geen trekgewichten vinden...
Uiteindelijk heb ik vanalles getrokken met de aca. Nu een leuk ligt aanhangertje met eendenwielen eronder. Past goed achter de aca. Ziet er leuk uit, en handig!
Geloof dat je max aan 400!kg zit ongeremd. Peanuts dus...
Uiteindelijk heb ik vanalles getrokken met de aca. Nu een leuk ligt aanhangertje met eendenwielen eronder. Past goed achter de aca. Ziet er leuk uit, en handig!
Geloof dat je max aan 400!kg zit ongeremd. Peanuts dus...
Dyane 435 luxe 1974
Hy 1977
Hy 1957 pick up dan son jus Sold
2cv6 club grijs kv 68 zv sold
2cv 6 special kk 48 sn sold
AK 400 55 NF 07 sold
Hy 1977
Hy 1957 pick up dan son jus Sold
2cv6 club grijs kv 68 zv sold
2cv 6 special kk 48 sn sold
AK 400 55 NF 07 sold
-
- Heavy user
Zonder de vermelding van de trekgewichten op je kentekenbewijs mag je geen aanhangwagen meenemen.
De trekgewichten kun je er altijd op vermeld krijgen.
Voor een originele Nederlandse auto volstaat het om dit te verzoeken bij de rdw.
Voor import kan het nodig zijn via Citroën Nederland een verklaring te regelen wat je auto mag trekken.
Voor een normale Eend en Dyane is het ongeremd 200kg en geremd 400kg maar er zijn auto's met andere vermeldingen.
Dit komt meestal doordat de wegen van de RDW ondoorgrondelijk zijn...
De trekgewichten kun je er altijd op vermeld krijgen.
Voor een originele Nederlandse auto volstaat het om dit te verzoeken bij de rdw.
Voor import kan het nodig zijn via Citroën Nederland een verklaring te regelen wat je auto mag trekken.
Voor een normale Eend en Dyane is het ongeremd 200kg en geremd 400kg maar er zijn auto's met andere vermeldingen.
Dit komt meestal doordat de wegen van de RDW ondoorgrondelijk zijn...
-
- Regelmatige poster
Origineel een viertje, omgebouwd naar een zesje (niet verder vertellen)Boudewijn schreef:Is die van jouw geen 18 PK?
qua topsnelheid maakt dat niet eens zo heel veel uit, ik ga niet veel boven de 100 km/h.
Maar je hebt wel meer trekkracht, voor een mini caravan komt dat goed uit.
Ook met 15 PK haal je de 100 km/h. Met tegenwind zakt het dan wel aanmerkelijk snel
-
- Regelmatige poster
Of wat te denken van een ongeluk met ver strekkende gevolgen!Thijs schreef:Allemaal leuk en aardig totdat je een ongeluk krijgt en de verzekering niet wil uitkeren....Ik heb al vaak +- 500kg ongeremd getrokken en nooit problemen mee gehad
Ik wil nog deze week proberen te regelen dat de RDW het te trekken gewicht op het kenteken zet.
-
- Regelmatige poster
Dat ging wel heel erg simpel en soepel!
Ik heb de RDW vorige week dinsdag een briefje gestuurd met het verzoek om de maximaal te trekken gewichten op mijn kentekenbewijs te zetten.
Daarbij verteld dat er in de vraagbaak van Olving staat dat het ongeremd 280 kg zou moeten zijn en geremd 400 kg.
Ik keek net op de site van de RDW, het staat er al op, precies zo!
Ik krijg nu en nieuw plastic kentekenbewijs thuisgestuurd, GRATIS !
Ik weet het niet hoor, sommigen kunnen zo klagen over de RDW, ik ervaar dat anders
Ik heb de RDW vorige week dinsdag een briefje gestuurd met het verzoek om de maximaal te trekken gewichten op mijn kentekenbewijs te zetten.
Daarbij verteld dat er in de vraagbaak van Olving staat dat het ongeremd 280 kg zou moeten zijn en geremd 400 kg.
Ik keek net op de site van de RDW, het staat er al op, precies zo!
Ik krijg nu en nieuw plastic kentekenbewijs thuisgestuurd, GRATIS !
Ik weet het niet hoor, sommigen kunnen zo klagen over de RDW, ik ervaar dat anders
-
- Regelmatige poster
Ja geweldig, gisteren kreeg ik de nieuwe tenaamstellingscode al binnen.WillemT schreef:Naar aanleiding van het bericht van Marco heb ik een simpel mailtje naar de RDW gestuurd. Drie dagen later staat het al aangepast in het register. Mijn eend mag nu ongeremd 280 kg en geremd 400 kg trekken.
Een aanrader om even een mail te sturen, zeker in verband met je verzekering.
Als je gehecht bent aan je papieren kenteken moet je je wel realiseren dat je na deze actie een plastic kentekenbewijs krijgt! Ik vind dat allen maar handig!
Het is vooralsnog gratis, misschien als meerderen deze actie doen, dat je dan moet gaan betalen!