-
canard-bizar
- Gebruiker

- Berichten: 55
- Lid geworden op: zo 28 nov, 2010 14:16
- Locatie: anzegem
Bericht
door canard-bizar » zo 12 jul, 2015 10:47
Iemand enig idee hoe het komt dat wanneer ik eens snel een rond punt neem met mijn 2PK ze dan ineens alle kracht verliest?
Wanneer de auto helemaal overhelt is het precies alsof ze ineens te weinig benzine krijgt ofzo...
Heel jammer dus wanneer je eens de wegligging van een 2PK wilt demonstreren dat de motor dan niet mee wilt
mvg
-
achtpeter
- Veelvuldig poster

- Berichten: 845
- Lid geworden op: za 6 feb, 2010 16:35
- Locatie: Woerden
Bericht
door achtpeter » zo 12 jul, 2015 13:07
Om de fantastische wegligging van een Eend te demonstreren kun je natuurlijk ook midden over zo'n rotonde rijden...
Maar even serieus: Het kan echt van alles zijn. Ik zou om te beginnen het vlotterniveau controleren. Zowel een te hoog als een te laag niveau kan inhouden veroorzaken. Maar ik heb precies dezelfde ellende (inhouden bij slagzij) gehad door een stel ver ingebrande contactpuntjes. (Heeft jouw Eend die nog?) Klemmen de twee dunne aansluitingen op je bobine nog goed? Kun je inhouden/afslaan veroorzaken door lichtjes aan de contactrol onderaan het contactslot te wringen?
Als je een elektronische ontsteking hebt: ligt de bedrading los? Ik vrees toch dat het op systematisch zoeken aankomt.
-
canard-bizar
- Gebruiker

- Berichten: 55
- Lid geworden op: zo 28 nov, 2010 14:16
- Locatie: anzegem
Bericht
door canard-bizar » zo 12 jul, 2015 14:09
Ik heb nog contactpuntjes ja,die zijn recent vervangen,zal idd zoeken worden denk ik.
Bedankt voor de tips alvast,ik ga dat al eens checken.
-
Thijs
- Heavy user

- Berichten: 3078
- Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
- Locatie: Drachten en omkriten
Bericht
door Thijs » zo 12 jul, 2015 22:32
Ik heb bij een 602cc Dyane gehad dat de vlotter tegen de zijkant van de vlotter kamer aanliep.
Bij bochten linksom viel dan de motor uit.
Een beetje bijbuigen gaf de oplossing.
-
DucKKnutsel
- Regelmatige poster

- Berichten: 388
- Lid geworden op: do 22 mar, 2012 08:31
- Locatie: Zwolle
Bericht
door DucKKnutsel » zo 19 jul, 2015 13:22
Vlotter hoogte afstellen is zeker de veroorzaker 18mm gemeten van af de deksel met pakking tot het middel punt van de vlotter links en rechts mag een mm verschil in zitten
Maximaal knutsel plezier.Wat niet kan is nog nooit gebeurt
#Ducks_Classics
-
canard-bizar
- Gebruiker

- Berichten: 55
- Lid geworden op: zo 28 nov, 2010 14:16
- Locatie: anzegem
Bericht
door canard-bizar » vr 24 jul, 2015 20:02
Tnx iedereen,ik ga in het verlof eens de carburateur openmaken en die vlotter checken,hopelijk is het daarmee opgelost.
grtz
-
David
- Heavy user

- Berichten: 3331
- Lid geworden op: vr 21 mar, 2008 07:20
Bericht
door David » zo 27 sep, 2015 11:56
Heb je de klachten in een bocht naar links of rechts?
Op snelweg of op rotondes en dergelijke?
In een pittige afrit met bocht naar links kan brandstoftoevoer even wegvallen, eendenkwaaltje.
Of is het iets anders?
-
deusjevo
- Veelvuldig poster

- Berichten: 1943
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 15:01
- Locatie: Omgeving Rotjeknor...
-
Contacteer:
Bericht
door deusjevo » zo 27 sep, 2015 15:46
Ik had altijd 1 bepaalde snelweg bocht waar ik rap doorheen rijdt dat mijn eend geen brandstof krijgt, denk dat ik gewoon wat te snel die bocht doorga....
Dyane 6 - 1968 - Blanc EWT
Range Rover Classic - 1972 - Epsom Green
-
David
- Heavy user

- Berichten: 3331
- Lid geworden op: vr 21 mar, 2008 07:20
Bericht
door David » ma 28 sep, 2015 09:47
Klopt inderdaad, als je een lange bocht naar links hebt en wat hogere snelheid, met een halflege tank, valt de brandstoftoevoer weg.
Naarmate je weer rechter gaat komt ie meteen weer op gang.