Drenthse Schuurvondst!
Drenthse Schuurvondst!
Ik zal mij eerst even voorstellen;
Hoi!
Ik ben Nick, 25 jaar, ik studeer bedrijfskunde in Groningen en ben al sinds jongs af aan en dankzij mijn vader, gefascineerd door 2cv's.
Mijn eend heb ik sinds mijn 18e en in de zomer rijd ik er overal mee naar toe, maar in de winter staat ze veilig op de brug in de schuur van mijn ouders. Ik heb geen restauratieplannen en wil er cosmetisch niets aan doen. Zolang ze technisch goed in orde is ben ik tevreden.
Inmiddels zit de originele motor er weer in en is het zorgeloos rijden, maar omdat het sleutelbloed kruipt waar het niet gaan kan en ik toevallig nog een knappe A type wist te staan is dit nieuwe project bij ons in de schuur beland!
En veilig in de werkplaats!
Inmiddels zijn de motor en de bak er al uit, hij schijnt rijdend weggezet te zijn maar omdat we hem toch technisch goed willen maken wordt al het mechanische grondig nagekeken!
Hoi!
Ik ben Nick, 25 jaar, ik studeer bedrijfskunde in Groningen en ben al sinds jongs af aan en dankzij mijn vader, gefascineerd door 2cv's.
Mijn eend heb ik sinds mijn 18e en in de zomer rijd ik er overal mee naar toe, maar in de winter staat ze veilig op de brug in de schuur van mijn ouders. Ik heb geen restauratieplannen en wil er cosmetisch niets aan doen. Zolang ze technisch goed in orde is ben ik tevreden.
Inmiddels zit de originele motor er weer in en is het zorgeloos rijden, maar omdat het sleutelbloed kruipt waar het niet gaan kan en ik toevallig nog een knappe A type wist te staan is dit nieuwe project bij ons in de schuur beland!
En veilig in de werkplaats!
Inmiddels zijn de motor en de bak er al uit, hij schijnt rijdend weggezet te zijn maar omdat we hem toch technisch goed willen maken wordt al het mechanische grondig nagekeken!
2cv 1961
2cv 1960 schuurvondst
2cv 1972 wrak
2cv 1960 schuurvondst
2cv 1972 wrak
-
- Beginner
- Berichten: 33
- Lid geworden op: vr 23 jan, 2015 16:04
- Locatie: Zwiggelte
Dankjewel Paul, plezier hebben gaat wel lukken! Er zit wel het een en ander aan uitdaging in. Vooral laswerk aan het chassis, de koets is wel hard, maar het chassis moet ik helaas open slijpen.
@Jan2cvservice, Hangt er vanaf, via de eeec werd laatst een 63er voor 1450 aangeboden maar op marktplaats zie ik ze ook wel voor 2500+ voorbij komen, allen in een matige tot goede conditie.
Mijne is gelukkig niet verprutst en helemaal compleet, maar ondanks het feit dat ik hem eigenlijk alleen technisch goed wil maken, moet de koets er af en heb ik nog flink was laswerk. Mechanisch is hij op alle fronten behoorlijk *moe* dus voorlopig hoef ik mij niet te vervelen.
@Jan2cvservice, Hangt er vanaf, via de eeec werd laatst een 63er voor 1450 aangeboden maar op marktplaats zie ik ze ook wel voor 2500+ voorbij komen, allen in een matige tot goede conditie.
Mijne is gelukkig niet verprutst en helemaal compleet, maar ondanks het feit dat ik hem eigenlijk alleen technisch goed wil maken, moet de koets er af en heb ik nog flink was laswerk. Mechanisch is hij op alle fronten behoorlijk *moe* dus voorlopig hoef ik mij niet te vervelen.
2cv 1961
2cv 1960 schuurvondst
2cv 1972 wrak
2cv 1960 schuurvondst
2cv 1972 wrak
Omdat ik de gaten in het chassis toch niet helemaal vertrouwde hebben we de koets er af gehaald.
Ging best vlot, laswerk gaat wel even duren want daar wil ik graag goed de tijd voor nemen. al valt de hoeveelheid mij 100% mee gelukkig.
In de tussentijd druk bezig met onderdelen verzamelen voor het blok, de bak en de remmerij
Ging best vlot, laswerk gaat wel even duren want daar wil ik graag goed de tijd voor nemen. al valt de hoeveelheid mij 100% mee gelukkig.
In de tussentijd druk bezig met onderdelen verzamelen voor het blok, de bak en de remmerij
2cv 1961
2cv 1960 schuurvondst
2cv 1972 wrak
2cv 1960 schuurvondst
2cv 1972 wrak
Dankje David, ik ben er ook heel erg blij mee!
De algemene staat valt mij ook behoorlijk mee! vooral omdat hij 15 jaar in een vochtige schuur heeft gestaan. Maar als je naar mijn blauwe kijkt, die heeft bijvoorbeeld nog helemaal geen roestvorming op het chassis, scheelt ook wel dat het Franse import is en ik er niet mee door de pekel rijd trouwens.
De reden dat deze gaten in het chassis heeft komt doordat er een muizennest in heeft gezeten... deze hadden toegang door de ontbrekende voorbumper.
Wel jammer, maar dit gaan we netjes herstellen
De algemene staat valt mij ook behoorlijk mee! vooral omdat hij 15 jaar in een vochtige schuur heeft gestaan. Maar als je naar mijn blauwe kijkt, die heeft bijvoorbeeld nog helemaal geen roestvorming op het chassis, scheelt ook wel dat het Franse import is en ik er niet mee door de pekel rijd trouwens.
De reden dat deze gaten in het chassis heeft komt doordat er een muizennest in heeft gezeten... deze hadden toegang door de ontbrekende voorbumper.
Wel jammer, maar dit gaan we netjes herstellen
2cv 1961
2cv 1960 schuurvondst
2cv 1972 wrak
2cv 1960 schuurvondst
2cv 1972 wrak