lengte bestuurder
lengte bestuurder
Hallo iedereen,
Ik heb geen 2CV maar ben het idee wel genegen. Probleem is dat ik vrees dat het niet mogelijk is voor mij. Ik bedoel dan fysiek.
Ik ben een 1,90 m lang. De vraag is om het mogelijk is met die lengte een 2CV te besturen?
En indien dat wel kan is het mogelijk om er niet als een halve gehandicapte uit te kruipen?
Bedankt!
Ik heb geen 2CV maar ben het idee wel genegen. Probleem is dat ik vrees dat het niet mogelijk is voor mij. Ik bedoel dan fysiek.
Ik ben een 1,90 m lang. De vraag is om het mogelijk is met die lengte een 2CV te besturen?
En indien dat wel kan is het mogelijk om er niet als een halve gehandicapte uit te kruipen?
Bedankt!
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1907
- Lid geworden op: wo 10 sep, 2003 19:33
- Locatie: Brielle
- Contacteer:
makkelijk!
gewoon bij een verkoper een proefrit gaan maken?
gewoon bij een verkoper een proefrit gaan maken?
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed
- Bertje Beige
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1216
- Lid geworden op: za 24 feb, 2007 12:14
- Locatie: West Fryslan
Ik ben ruim 1.90 en ik heb nergens last van, rijd als het moet honderden kilometers zonder klachten. Zelfs in een besteleend waar de stoel niet zo ver naar achter kan heb ik geen problemen
Maar maak anders eerst eens een goede proefrit!
De bedenker van de Eend, J.P Boulanger was zelf ook erg lang (voor een Fransman) en hij eiste destijds dat hij er in kon zitten met een hoed op.
Maar maak anders eerst eens een goede proefrit!
De bedenker van de Eend, J.P Boulanger was zelf ook erg lang (voor een Fransman) en hij eiste destijds dat hij er in kon zitten met een hoed op.
2CV6club1983-acadiane1985-azu1962
Wouw! Bedankt.
Ik vroeg het eigenlijk tegen beter weten in en ben dus (blij) verrast met deze reacties. Ooit was ik op zoek naar een auto en ben toen in een 2CV gaan zitten.
Het dakcanvas bolde sterk omhoog omdat ik er tegen zat en mijn directe gezichtslijn was de bovenste balk van de voorruit.
Dat was dus blijkbaar geen representatief exemplaar. Jammer dat ik toen er niet verder op ben in gegaan.
Ik vroeg het eigenlijk tegen beter weten in en ben dus (blij) verrast met deze reacties. Ooit was ik op zoek naar een auto en ben toen in een 2CV gaan zitten.
Het dakcanvas bolde sterk omhoog omdat ik er tegen zat en mijn directe gezichtslijn was de bovenste balk van de voorruit.
Dat was dus blijkbaar geen representatief exemplaar. Jammer dat ik toen er niet verder op ben in gegaan.
Ik ben nu de eigenaar van een Toyota IQ van 4 jaar. Die is technisch perfect in orde. En het is een heel veilige wagen. Als je dan toch een zwaar verkeersongeval moet hebben dan is zo'n IQ een goede keuze.
Maar comfortabel zit ik er zeker niet in. Van Brussel tot aan de zee is een 120 km, halverwege begin ik last te krijgen van mijn rug.
Ik ben gaan onderzoeken wat een 2CV zou kosten aan verzekering en verkeersbelasting. Dat ziet er - als de regelgeving niet gaat veranderen - heel beheersbaar uit net als onderhoudskosten. Kost 2CV is een onbekende factor met ruime prijsvork. Ik kan een garagebox ter beschikking krijgen wat mij nodig lijkt.
Hoe decadent het ook lijkt, een 2de wagen lijkt een haalbare optie te zijn. Dan heb ik de optie om de andere auto te behouden of niet op basis van de ervaringen en gebruik.
Hiermee kan ik verder. Nu is het vooral een kwestie om eens met een 2 CV te rijden om te zien of het idee om met een 2CV te rijden en praktijk overeenkomen.
Maar comfortabel zit ik er zeker niet in. Van Brussel tot aan de zee is een 120 km, halverwege begin ik last te krijgen van mijn rug.
Ik ben gaan onderzoeken wat een 2CV zou kosten aan verzekering en verkeersbelasting. Dat ziet er - als de regelgeving niet gaat veranderen - heel beheersbaar uit net als onderhoudskosten. Kost 2CV is een onbekende factor met ruime prijsvork. Ik kan een garagebox ter beschikking krijgen wat mij nodig lijkt.
Hoe decadent het ook lijkt, een 2de wagen lijkt een haalbare optie te zijn. Dan heb ik de optie om de andere auto te behouden of niet op basis van de ervaringen en gebruik.
Hiermee kan ik verder. Nu is het vooral een kwestie om eens met een 2 CV te rijden om te zien of het idee om met een 2CV te rijden en praktijk overeenkomen.
Ook ik ben lang met 1.98 en rij zonder problemen lange afstanden. Toertochten van een paar uur zijn geen probleem.
Wat je aangeeft van je zit positie in de test eend kan te maken hebben met de staat van de stoel. In een stoel met nieuwe vering zit je aanmerkelijk hoger. Dat is bij mij ook het geval. Het is alleen lastig bij een stoplicht.
Wat je aangeeft van je zit positie in de test eend kan te maken hebben met de staat van de stoel. In een stoel met nieuwe vering zit je aanmerkelijk hoger. Dat is bij mij ook het geval. Het is alleen lastig bij een stoplicht.
ik rij al jaren 2pk als dagelijkse auto, vaak 1000 km per week en dit winter en zomer
een 2cv die technisch in orde is en goed onderhouden wordt is minstens even betrouwbaar als een moderne auto
ik heb wel niet-standaard zetels, ik vind de originele zetels marteltuigen
een mening die in mijn omgeving vooral gedeeld wordt door de "zwaargewichten"onder ons
mensen die wat minder wegen schijnen de originele zetels betrekkelijk comfortabel te vinden
verder heb ik het stuurslot verwijderd zodat ik als het contact het laat afweten kan rijden
door met de bedrading te starten
een kapot contactslot is trouwens het enige mankement dat ik de laatste +100 000km gehad heb
een 2cv die technisch in orde is en goed onderhouden wordt is minstens even betrouwbaar als een moderne auto
ik heb wel niet-standaard zetels, ik vind de originele zetels marteltuigen
een mening die in mijn omgeving vooral gedeeld wordt door de "zwaargewichten"onder ons
mensen die wat minder wegen schijnen de originele zetels betrekkelijk comfortabel te vinden
verder heb ik het stuurslot verwijderd zodat ik als het contact het laat afweten kan rijden
door met de bedrading te starten
een kapot contactslot is trouwens het enige mankement dat ik de laatste +100 000km gehad heb
Hier ook 1.87cm. Gaat prima. Heb wel een wat 'luxere' versie waarbij de rugleuning verstelbaar is. Dat maakt dat ik iets verder 'achterover zit' zodat ik minder tegen de bovenkant van de voorruit aan kijk.
Ik heb er alleen last van wanneer ik vooraan sta bij een stoplicht. Dan moet ik echt even voorover gaan hangen. Maar aangezien ik de eend vooral gebruik bij mooi weer staat het dak dan toch meestal open.
Ik heb er alleen last van wanneer ik vooraan sta bij een stoplicht. Dan moet ik echt even voorover gaan hangen. Maar aangezien ik de eend vooral gebruik bij mooi weer staat het dak dan toch meestal open.
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 982
- Lid geworden op: vr 18 mar, 2005 22:24
- Locatie: Marknesse (n.o.p)
Mijn vaste bijrijder op vakantie is tegen de 2 meter. Ik heb voor hem de rugleuning 30 cm langer gemaakt en omdat ik de stoeltjes toch aan het opknappen was meteen 4cm dik schuimrubber onder het nieuwe stofje gestopt.
Ritten van 1200 kilometer op 1 dag zijn geen probleem voor hem en mij.
Ritten van 1200 kilometer op 1 dag zijn geen probleem voor hem en mij.
met eendige groeten,