Autogordels Mehari
Autogordels Mehari
Ik ben in het bezit van een Mehari van 1970. Er zijn nog geen autogordels aanwezig. Daar ik met de Mehari naar de autokeuring (Belgie) wil gaan ben ik verplicht om gordels te plaatsen, ik weet dat het buikgordels mogen zijn doch ik heb geen idee hoe ik de gordels moet verankeren. Zijn er nog Mehari-bezitters die mij raad kunnen geven i.v.m. De plaats waar de gordels moeten verankerd worden. De Mehari is van het eerste type.
[/url]
[/url]
Als je een gat maakt direct achter de middentunnel (die de eerste Mehari's hebben) dan kan je daar de gordelbevestiging in het chassis vinden. De gordel aan de buitenkant zal je of aan het subframe van de stoelen moeten bevestigen of een plaat moeten lassen aan de zijkant van het gewone subframe.
Succes
PS maar weet je zeker dst de auto gordels moet hebben? Oorspronkelijk had de wagen deze ook niet en er waren ook geen officiele voorzieningen voor.
Succes
PS maar weet je zeker dst de auto gordels moet hebben? Oorspronkelijk had de wagen deze ook niet en er waren ook geen officiele voorzieningen voor.
------------------------------
Traction 11 BL 1950
Traction 11 BL 1950
In mijn 4 zitter Mehari uit 1972 heb ik ook geen autogordels.
Op het kentekenbewijs staat de tekst vermeld:
"dit voertuig behoeft niet voorzien te zijn van bevestigingspunten voor autogordels"
Ik heb wel een Nederlands kentekenbewijs en de Mehari zonder gordels ingevoerd.
Op het kentekenbewijs staat de tekst vermeld:
"dit voertuig behoeft niet voorzien te zijn van bevestigingspunten voor autogordels"
Ik heb wel een Nederlands kentekenbewijs en de Mehari zonder gordels ingevoerd.
Mehari 1972 / 2CV 1975 / 2CV 1987
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
volgens mij was het bij sommige bouwjaren zelfs zo dat als er gordels in je cabrio zitten er een rolbar aanwezig moet zijn....
Uit de vw buggy wereld een keer gehoord.... gaat waarschijnlijk om een zeer klein groepje auto's wat toen net in de overgang van wel of geen verplichting viel ofzo
Uit de vw buggy wereld een keer gehoord.... gaat waarschijnlijk om een zeer klein groepje auto's wat toen net in de overgang van wel of geen verplichting viel ofzo
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed
In nederland mag je de gordels eruit halen bij een mehari
Moet je naar de rdw en wordt dat op de papieren gemeld.
Gedachte is, beter eruit vliegen.
Maar hoe dat in belgie zit weet ik niet.
In nederland was bij grijs kenteken de gordels ook pas later verplicht ik meen 1980.
Moet je naar de rdw en wordt dat op de papieren gemeld.
Gedachte is, beter eruit vliegen.
Maar hoe dat in belgie zit weet ik niet.
In nederland was bij grijs kenteken de gordels ook pas later verplicht ik meen 1980.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Vanclee mungo 1980
2cv6 club 1978
Vanclee mungo 1980