prijs opgave chassi wissel mehari gevr

Reparaties, modificaties en onderhoud
Plaats reactie
Gebruikersavatar
joopsmit
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 58
Lid geworden op: za 19 sep, 2009 11:32
Locatie: maastricht

prijs opgave chassi wissel mehari gevr

Bericht door joopsmit » do 26 nov, 2015 16:10

Wie kan mij zeggen waar en voor hoeveel ik mijn Mehari kan laten voor zien van een niuw chassis . een plus min bedrag aub . wie heeft er ervaring mee?
Mvg Joop smit
Gewoon 2cv

Gebruikersavatar
Hans B
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 157
Lid geworden op: do 12 nov, 2009 18:11
Locatie: Groningen

Bericht door Hans B » do 26 nov, 2015 20:19

Dat hangt ten eerste af van wat voor chassis je wilt. Origineel, imitatie of gegalvaniseerd. Neem in ieder geval een chassis met typegoedkeuring. Chassis kosten ongeveer tussen de 800-1000 euro.
Daarnaast is het belangrijk te weten of de rest van de auto en met name het subframe nog in goede staat is en zo over te zetten is zonder restauratie werkzaamheden. Zo nee dan kost een subframe 1050 euro meende ik.
Bij een chassiswissel vervang ik vrijwel altijd de rem- en benzineleidingen standaard. Kosten ongeveer 100 euro.
Qua materiaalkosten nog niet eens zo duur maar het gaat denk ik in de manuren zitten en ervaring met Mehari's.

schroef
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 549
Lid geworden op: wo 5 apr, 2006 21:32
Locatie: vlaardingen

Bericht door schroef » do 26 nov, 2015 20:48

Een origineel chassis kost 1353 euro bij CitroParts, kataforese met 10 jaar garantie en uitmuntende pasvorm. Met een in en uitwendige tectyllaag, serieus gedaan, nieuwe lange leiding, nieuwe krulleidingen in de achteras, RDW schouwing en RDW herinslag van het chassisnummer betaal je bij een 2CV specialist rond 2200 euro all-in. Voor een Mehari zal de prijs niet veel schelen. Ik zou kiezen voor een origineel chassis, maar daar zijn veel meningen over en veel verhalen over geschreven. Waarom bel of mail je niet met een specialist voor een opgave?

Gebruikersavatar
schermer
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1147
Lid geworden op: di 1 nov, 2011 00:27
Locatie: Ursem

Bericht door schermer » do 26 nov, 2015 20:50

Als je alles wilt laten doen is de prijs natuurlijk anders dan wanneer je een chassis koopt met wat spul erbij en zelf aan de slag gaat. Ik denk dat de dichtstbijzijnde eendengarage voor jou eendenspul in esbeek is (staat ook als goed bekend). Voor zover mij bekend zit er in limburg geen 2cv garage. Misschien moet je gewoon eens naar eendenspul bellen, zij kunnen je beter vertellen wat de kosten zijn.

LPGo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1193
Lid geworden op: zo 12 apr, 2009 23:11
Contacteer:

Bericht door LPGo » do 26 nov, 2015 23:14

Het allerbelangrijkste wordt hier vergeten.... Voordat je begint eerst langs de RDW om je wagen te laten schouwen. Als je de goedkeuring hebt van de RDW om het chassis te mogen wisselen dan pas beginnen met jouw verhaal....


Als je nu al weet dat het niet goed komt bij de RDW (b.v.geknoeid met het chassis-nummer) dan wordt het naderhand moeilijk als je je auto ooit wilt verkopen....

Succes, en maak een topic van je chassis-wissel......

Thijs
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3044
Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
Locatie: Drachten en omkriten

Bericht door Thijs » do 26 nov, 2015 23:39

Als je nu al weet dat het niet goed komt bij de RDW (b.v.geknoeid met het chassis-nummer) dan wordt het naderhand moeilijk als je je auto ooit wilt verkopen....
Dan kun je je beter afvragen of je zo veel geld wilt uitgeven aan een niet volledig legale auto...

LPGo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1193
Lid geworden op: zo 12 apr, 2009 23:11
Contacteer:

Bericht door LPGo » do 26 nov, 2015 23:47

Thijs schreef:
Dan kun je je beter afvragen of je zo veel geld wilt uitgeven aan een niet volledig legale auto...
dat bedoel ik dus....

Gebruikersavatar
joopsmit
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 58
Lid geworden op: za 19 sep, 2009 11:32
Locatie: maastricht

Bericht door joopsmit » vr 27 nov, 2015 00:49

LPGo schreef:Het allerbelangrijkste wordt hier vergeten.... Voordat je begint eerst langs de RDW om je wagen te laten schouwen. Als je de goedkeuring hebt van de RDW om het chassis te mogen wisselen dan pas beginnen met jouw verhaal....


Als je nu al weet dat het niet goed komt bij de RDW (b.v.geknoeid met het chassis-nummer) dan wordt het naderhand moeilijk als je je auto ooit wilt verkopen....

Succes, en maak een topic van je chassis-wissel......
5jaar terug is de wagen geheel uit een geweest en op geknapt is toen van grijs kenteken teruggezet naar gewoon als weer 4 zitter wagen ischrrkeurdcen niuw kenteken er op .dus niks van ge sjoemelen
Gewoon 2cv

LPGo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1193
Lid geworden op: zo 12 apr, 2009 23:11
Contacteer:

Bericht door LPGo » vr 27 nov, 2015 07:16

Zeer goed. Dan zeker eerst langs de RDW om de wagen te laten schouwen. Daarna een nieuw chassis eronder..... Als je dan een nieuw chassis eronder hebt terug naar de Rdw om het chassisnummer officieel erin te laten slaan....

schroef
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 549
Lid geworden op: wo 5 apr, 2006 21:32
Locatie: vlaardingen

Bericht door schroef » vr 27 nov, 2015 07:33

Eerst naar de RDW om te schouwen is wel een must. Ik had in mijn eerdere reactie het daar ook al over gehad. Als je het vervangen van het chassis aan een 2CV specialist overlaat zal hij zeker voor je gaan schouwen en ook de herinslag van het nummer voor je bij de RDW laten uitvoeren, tenminste een goede specia;st zou dat doen en niet zelf gaan klooiuen met letters en cijfers......

guido
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 115
Lid geworden op: do 1 mar, 2007 14:54
Locatie: Leopoldsburg

Bericht door guido » vr 27 nov, 2015 10:23

schermer schreef:Als je alles wilt laten doen is de prijs natuurlijk anders dan wanneer je een chassis koopt met wat spul erbij en zelf aan de slag gaat. Ik denk dat de dichtstbijzijnde eendengarage voor jou eendenspul in esbeek is (staat ook als goed bekend). Voor zover mij bekend zit er in limburg geen 2cv garage. Misschien moet je gewoon eens naar eendenspul bellen, zij kunnen je beter vertellen wat de kosten zijn.
Wel eentje en nog wel een goeie in Leopoldsburg, Belgisch Limburg

PM voor meer info
Mehari '78

verkuilm
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 513
Lid geworden op: za 7 feb, 2009 14:12
Locatie: Zeist

Bericht door verkuilm » vr 27 nov, 2015 16:31

Eerst naar de RDW inderdaad.
Chassis zijn er in nogal soorten en maten. Maar de orginele uit cassis vind ik zelf het beste.
Voor een mehari moet je wel een stukje afzagen van de achterbalken. Maar dat is zo gebeurt.
En dan inderdaad, is het subframe nog goed? Ander moet je die ook vervangen.

Het vervangen van een chassis van een mehari is veel meer werk dan dat van een eend.
Een eend(niet rot) deden wij in ongeveer 10 uur. Mehari veel meer werk zeker 20 uur.
Met nieuw subframe en nieuw chassis soms wel 4 uur kwijt met het stellen van alles zodat het plastic goed past.

Belangerijkste bij de mehari is dat je voorruitframe los gaat. Dat rot als eerste. Paar weken in spuiten met kruip olie helpt soms. Net als de bussen van de veerpotten inspuiten.

Goeie nieuws, mehari met goed chassis etc, behoorlijk wat geld waard op het moment.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Vanclee mungo 1980

Plaats reactie