ruitenwissermotor kapot
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 654
- Lid geworden op: do 17 nov, 2005 12:02
- Locatie: etten leur
- Contacteer:
ruitenwissermotor kapot
wat kan er kapot zijn aan een ruitenwisser motor
ik heb de ruitenwisser motor reeds gedemonteerd en open gehad. ik zag niets vreemds binnen in. koolborstels zijn iig nog lang genoeg.
als ik hem doormeet dan geeft de witte draad voor de nulstand wel contact maar de blauwe en de grijze niet (de 2 verschillende snelheden)
ik heb de lipjes van de 2 snelheden schoon gemaakt (vet van de bovenzijde afgehaald) en de lipjes iets verbogen zodat ze zeker contact moeten maken op de onderliggende draaiende plaat. dit heeft niet mogen helpen
ik heb de ruitenwisser motor reeds gedemonteerd en open gehad. ik zag niets vreemds binnen in. koolborstels zijn iig nog lang genoeg.
als ik hem doormeet dan geeft de witte draad voor de nulstand wel contact maar de blauwe en de grijze niet (de 2 verschillende snelheden)
ik heb de lipjes van de 2 snelheden schoon gemaakt (vet van de bovenzijde afgehaald) en de lipjes iets verbogen zodat ze zeker contact moeten maken op de onderliggende draaiende plaat. dit heeft niet mogen helpen
J B
just drive like you stole it
just drive like you stole it
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 654
- Lid geworden op: do 17 nov, 2005 12:02
- Locatie: etten leur
- Contacteer:
Ik heb de motor gedemonteerd en er vanuit een losse accu stroom opgezet (massa en +)
er gebeurde niets.
Ook heb ik het nagemeten met een mutilmeter en ik meet geen weerstandsverschil. op de constante + (volgens mij is die draad daarvoor) meet ik wel heel nietjes iets. deze draad gaat rechtstreeks naar/richting de koolborstels
er gebeurde niets.
Ook heb ik het nagemeten met een mutilmeter en ik meet geen weerstandsverschil. op de constante + (volgens mij is die draad daarvoor) meet ik wel heel nietjes iets. deze draad gaat rechtstreeks naar/richting de koolborstels
J B
just drive like you stole it
just drive like you stole it
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 654
- Lid geworden op: do 17 nov, 2005 12:02
- Locatie: etten leur
- Contacteer:
de ruitenwisser heb ik inmiddels na nog een keer openmaken en alle connecties schoonmaken aan de praat gekregen (getest op een losse accu door de zwarte draad met de plus en de witte op de min te plaatsen)
dit op de auto getest (los in de auto) op de draden van de schakelaar en de min waarop deze aangesloten hoort. deed het prima.
daarna de ruitenwissermotor gemonteerd en aangesloten. de beol getest en nee hoor helemaal niets. op het moment dta ik de knop indruk vraag ie zoveel stroom dat mijn stadsverlichting die aansotnd gewoon uitgaat.
ik heb de schakelaar doorgemeten en die is in orde (geeft netjes 11.98) volt door zonder draaiende motor)
de ruitenwissermotro zit gemonteerd op een rvs beugel die weer op polyester vastzit er komen geen andere draden tegen de dit geheel aan.
ik heb nu echt geen idee wat er msigaat
dit op de auto getest (los in de auto) op de draden van de schakelaar en de min waarop deze aangesloten hoort. deed het prima.
daarna de ruitenwissermotor gemonteerd en aangesloten. de beol getest en nee hoor helemaal niets. op het moment dta ik de knop indruk vraag ie zoveel stroom dat mijn stadsverlichting die aansotnd gewoon uitgaat.
ik heb de schakelaar doorgemeten en die is in orde (geeft netjes 11.98) volt door zonder draaiende motor)
de ruitenwissermotro zit gemonteerd op een rvs beugel die weer op polyester vastzit er komen geen andere draden tegen de dit geheel aan.
ik heb nu echt geen idee wat er msigaat
J B
just drive like you stole it
just drive like you stole it
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1915
- Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
je hebt dus goed electrisch kontakt, maar de motor draait niet, en vraagt erg veel stroom. Dan wordt je motor waarschijnlijk mechanisch tegengehouden. Als je hem los test, zit dan het ruitenwissermechaniek er wel aan? of test je de losse motor?
Ik zou erst eens kijken of hij het zonder de ruitenwissers er op doet. De motor weer uitbouwen en testen aan een losse accu. Moet hij er heel hard aan trekken?
Gr Rob
Ik zou erst eens kijken of hij het zonder de ruitenwissers er op doet. De motor weer uitbouwen en testen aan een losse accu. Moet hij er heel hard aan trekken?
Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
Ik vind hier ook nog een topic over de vierpolige stekker: http://forum.2cv.nl/viewtopic.php?t=11595
Jij hebt waarschijnlijk ook het nieuw type motor ?
dit staat ook op internet:
1. Zwarte draad sluit deze aan op de massa, bijvoorbeeld van een instrument
2. Grijze draad aansluiting B van de schakelaar
3. Witte draad naar aansluiting A van de schakelaar
4. Blauwe draad naar+ 12 Volt van contact en naar aansluiting C van de schakelaar
Het blijft natuurlijk gissen waar het probleem bij jouw schakelaar zit
Jij hebt waarschijnlijk ook het nieuw type motor ?
dit staat ook op internet:
1. Zwarte draad sluit deze aan op de massa, bijvoorbeeld van een instrument
2. Grijze draad aansluiting B van de schakelaar
3. Witte draad naar aansluiting A van de schakelaar
4. Blauwe draad naar+ 12 Volt van contact en naar aansluiting C van de schakelaar
Het blijft natuurlijk gissen waar het probleem bij jouw schakelaar zit
Mehari 1972 / 2CV 1975 / 2CV 1987