Mijn 2cv6 van 1983 - kleur beige - heeft (ik neem aan door vorige eigenaar) 'in de kleur meegespoten velgen'. Lijkt mij niet origineel. Ik dacht dat alle velgen wit of gebroken wit horen te zijn . Is dit zo en wie weet deze kleurcode ?
Ed Gouverneur
'In de kleur meegespoten velgen'?
- EdGouverneur
- Beginner
'In de kleur meegespoten velgen'?
Ed Gouvern,
eigenaar 2CV6
eigenaar 2CV6
-
- Regelmatige poster
Re: 'In de kleur meegespoten velgen'?
Gebruik even de zoekfunctie deze vraag komt zeker 3 keer per maand. Als je een Dolly uitvoering heb is het dus wit EWT AC088 bij een normale is het AC 140 gris rose.EdGouverneur schreef:Mijn 2cv6 van 1983 - kleur beige - heeft (ik neem aan door vorige eigenaar) 'in de kleur meegespoten velgen'. Lijkt mij niet origineel. Ik dacht dat alle velgen wit of gebroken wit horen te zijn . Is dit zo en wie weet deze kleurcode ?
Ed Gouverneur
En gebruik geen motip maar autolak zoals Standox of de Beer.
- kooij014
- Beginner
- Contacteer:
Re: 'In de kleur meegespoten velgen'?
Als je velgen slecht zijn kan je ook overwegen om nieuwe te kopen voor zo'n 40 euro per velg ben je klaar.EdGouverneur schreef:Mijn 2cv6 van 1983 - kleur beige - heeft (ik neem aan door vorige eigenaar) 'in de kleur meegespoten velgen'. Lijkt mij niet origineel. Ik dacht dat alle velgen wit of gebroken wit horen te zijn . Is dit zo en wie weet deze kleurcode ?
Ed Gouverneur
Ik ben nu ook bezig om mijn velgen terug te brengen in de orginele kleur (ac140 kan je kant en klaar halen in een spuitbus bij de betere autolak handel, kosten 13,50 400ml), kost wat tijd maar als het een beetje mee zit ben je dan voor 40 euro klaar voor alle vier. Betekend wel dat je ze alle vier moet schuren, ontvetten, in de primer en dan twee laklagen voor het mooiste resultaat en natuurlijk het afplakken van je band neem daar de tijd voor want lak verwijderen van de band is geen lolletje.
Groetjes,
André
Groetjes,
André Kooijman
André Kooijman
- Michiel van G.
- Heavy user
- Contacteer:
Je kan ook bij een garage vragen of ze de band ff van de velg af willen halen. Wel ff met een krijtje merken waar het ventiel zit. Als je dan klaar bent vraag je of ze de banden weer ff op de velg willen zetten. Wel het streepje weer bij het ventiel ivm de vorm van de band en velg. Anders kan je onbalans krijgen. Kost je waarschijnlijk niks en dan hoef je niet moeilijk te doen met afplakken oid. Owja wel ff een nieuw ventiel erin laten zetten. Kost geloof k n paar euro maar dat moet omdat bij het eraf halen van de band het ventiel kan beschadigen. Dus dan heb je voor een paar euro heel veel plezier.
AK 400 in restauratie.
2cv6 rijdende onderdelen donor.
2cv6 rijdende onderdelen donor.
-
- Regelmatige poster