Nwe 2CV Telegraaf 19-12-'15
Nwe 2CV Telegraaf 19-12-'15
Prachtig zeg, nieuw gekocht en weggezet. Nu nog steeds nieuw.
All is right with the world !!
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 632
- Lid geworden op: wo 10 feb, 2010 19:56
- Locatie: utrecht
Een goede onderhoudsbeurt kan zeker geen kwaad. En gezien de leeftijd ervan zijn 4 nieuwe banden ook wel nodig voor de veiligheid.
Voor de rest ligt het aan de omstandigheden van de stalling maar zo te zien heeft ie wel droog gestaan.
Maar zo een eend is leuk voor een verzameling of museum. Om mee te rijden vind ik zonde gezien de km stand. Ieder z'n ding hoor.
Voor de rest ligt het aan de omstandigheden van de stalling maar zo te zien heeft ie wel droog gestaan.
Maar zo een eend is leuk voor een verzameling of museum. Om mee te rijden vind ik zonde gezien de km stand. Ieder z'n ding hoor.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987
-
- Heavy user
- Berichten: 3067
- Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
- Locatie: Drachten en omkriten
Het lijkt leuk maar eigenlijk heb je niks aan zo'n auto.
Dat ding in nu een vermogen waard, totdat je er in gaat rijden.
Het enige wat je er mee kunt doen is verkopen en dan eindigt hij in een (privé) museum.
Maar wat heb je nou aan een 2CV in een museum?
Een Eend moet rijden! In musea staan er al genoeg te verstoffen.
Dat ding in nu een vermogen waard, totdat je er in gaat rijden.
Het enige wat je er mee kunt doen is verkopen en dan eindigt hij in een (privé) museum.
Maar wat heb je nou aan een 2CV in een museum?
Een Eend moet rijden! In musea staan er al genoeg te verstoffen.
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1390
- Lid geworden op: za 2 jul, 2005 14:06
- Locatie: Culemborg
Ander puntje:
Als een auto geproduceerd werd in b.v. 1974 maar door omstandigheden lang in de showroom bleef staan en pas verkocht werd in 1975, kreeg hij een kenteken van 1975.
Dat jaar werd 'Datum eerste toelating', in de volksmond 'bouwjaar' genoemd.
Op deze eend zit nog geen kenteken. Hij heeft dus nog geen 'bouwjaar'. Als je er mee naar de RDW gaat zou er een kenteken van 2015 of 2016 op komen. Maar de eisen zijn inmiddels wel wat veranderd!
Dat gaat niet meer lukken volgens mij.
Maar ja, sommige musea zien misschien daar juist meerwaarde in
Als een auto geproduceerd werd in b.v. 1974 maar door omstandigheden lang in de showroom bleef staan en pas verkocht werd in 1975, kreeg hij een kenteken van 1975.
Dat jaar werd 'Datum eerste toelating', in de volksmond 'bouwjaar' genoemd.
Op deze eend zit nog geen kenteken. Hij heeft dus nog geen 'bouwjaar'. Als je er mee naar de RDW gaat zou er een kenteken van 2015 of 2016 op komen. Maar de eisen zijn inmiddels wel wat veranderd!
Dat gaat niet meer lukken volgens mij.
Maar ja, sommige musea zien misschien daar juist meerwaarde in
Laatst gewijzigd door SPOTeend op ma 21 dec, 2015 23:50, 1 keer totaal gewijzigd.
A-type rijder sinds 1980.
Méhari 1977, HY 1967, dagelijks vervoer: Acadiane 1983 en een Berlingo Multispace 1.6 benzine.
Méhari 1977, HY 1967, dagelijks vervoer: Acadiane 1983 en een Berlingo Multispace 1.6 benzine.
dat vraag ik me ook af. Krijg je wel een kenteken op deze eend?
Geen ervaring mee helaas Ik zou zeggen van niet namelijk.
anders kun je ze weer gaan maken!
zon eend is inderdaad hoop waard. Tot je rijdt.
Ik ben ervan overtuigd dat je met deze eend zo kan gaan rijden en dat ie perfect is.
Alleen de banden, die zijn wat stug.
En bouwjaar 1990, dat zijn slechte autos. Erg zwak.
Geen ervaring mee helaas Ik zou zeggen van niet namelijk.
anders kun je ze weer gaan maken!
zon eend is inderdaad hoop waard. Tot je rijdt.
Ik ben ervan overtuigd dat je met deze eend zo kan gaan rijden en dat ie perfect is.
Alleen de banden, die zijn wat stug.
En bouwjaar 1990, dat zijn slechte autos. Erg zwak.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Vanclee mungo 1980
2cv6 club 1978
Vanclee mungo 1980